Zavrieť

Porady

Kedy je nutné mať živnosť?

Ahojte! Chcela by som poradiť v oblasti živnosti. Som študentka vysokej školy a začala som vyrábať handmade bižutériu a doplnky. Ľudom sa začínajú moje výrobky páčiť a začínajú si ich kupovať, ja sa chcem spýtať, kedy potrebujem na takúto ´´záľubku´´ živnosť a či vôbec? Je nutné si založiť živnosť len pri dosiahnutí určitého ročného príjmu z predaja alebo ako to funguje? Ak nedosiahnem veľké príjmy, je vôbec nutné sa živnosťou zaoberať? A aké sú podmienky predaja výrobkov napr. na nejakých hodoch alebo podobných akciách, kde ich ľudia predávajú v svojich stánkoch. Môže sa predávajúci zúčastniť takýchto akcií aj bez živnosti? Ďakujem veľmi pekne za rady
Usporiadat
alessi alessi

alessi je offline (nepripojený) alessi

Pokoj a dobro
minimum je polovica 12nasobku minimalnej mzdy cca 2000 eur
0 0
Biela Margarétka Biela Margarétka
Ďakujem veľmi pekne. Takže v prípade, ak nezarobím za rok 2000€, tak živnosť nemusím riešiť a môžem v klude bez živnosti predávať moje výrobky, ak som to dobre pochopila?
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

alessi Pozri príspevok
minimum je polovica 12nasobku minimalnej mzdy cca 2000 eur
a toto minimum je podľa akého zákona? Živnostenského? Alebo zákona o dani z príjmu? Alebo ....?
1 0
marjankaj marjankaj

marjankaj je offline (nepripojený) marjankaj

I am a man
Biela Margarétka Pozri príspevok
Ďakujem veľmi pekne. Takže v prípade, ak nezarobím za rok 2000€, tak živnosť nemusím riešiť a môžem v klude bez živnosti predávať moje výrobky, ak som to dobre pochopila?
No ak budeš podnikať bez živnostenského listu, môžeš dostať peknú pokutu. Máš vôbec registračnú pokladňu? Alebo to predávaš na faktúru?
0 0
alessi alessi

alessi je offline (nepripojený) alessi

Pokoj a dobro
to neviem ale do mna to hustila jedna učto minuly rok pri danovom priznani ked som zarobil 7 eur. že som nemusel FO B lebo ... ale myslim si že vtedy išlo o nepravidelny prijem.

tak sorry za dezimnformaciu.
0 0