Zavrieť

Porady

Registračné pokladnice - 1.1.2012 - súhrn

Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Milí poraďáci , nakoľko sa nám tu opakujú otázky rovnakého druhu ohľadom registračných pokladníc, dovolila som si spraviť opakovane súhrn informácii s priložením príslušných zákonov a informácii zo stránky DRSR .
Naposledy upravil Zita5 : 05.01.12 at 05:22
Usporiadat
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Znenie zákona
§ 3
Povinnosť evidovať tržbu elektronickou
registračnou pokladnicou
(3) Ak podnikateľ vloží do elektronickej registračnej
pokladnice hotovosť okrem prijatej tržby, je povinný ju
bez zbytočného odkladu po jej vložení zaevidovať v elektronickej
registračnej pokladnici.
Napríklad otázka č.1) :

Je potrebné zaevidovať vklad do RP každé ráno resp.každý deň ?
Vklad do registračnej pokladnice zaevidujete vtedy, ak v skutočnosti vložíte do registračnej pokladnice určitú finančnú čiastku .Môže to byť napríklad každé ráno, alebo napríklad aj v priebehu dňa - mince na bežné vydávanie .Vtedy do pokladnice zaevidujete tento vklad v súlade vyššie uvedeným § 3 odst.3.
Otázka č.2)
Je potrebné zaevidovať výber v registračnej pokladnici ?
Čo sa týka výberu z registračnej pokladnice – je na rozhodnutí jednotlivca, ale stačí ak tento výber zaznamená prostredníctvom výdavkového pokladničného dokladu .Tento doklad je doklad na preukázanie rozdielu hotovosti v registračnej pokladnici v prípade kontrolných orgánov .K tomu prikladám vyjadrenie DRSR .....http://www.porada.sk/t174252-trzby-z...ml#post1834607
Otázka č.3 – Počas dňa firma robí nákupy v hotovosti , treba tieto nákupy zaznamenať v registračnej pokladnici ?
O nákupoch v hotovosti účtujete v hlavnej firemnej pokladni a v ostatných účtovných knihách a nie v registračnej pokladnici .

Otázka č.3 Čo všetko má obsahovať doklad z RP pri úhrade faktúry(pohľadávky ), doklad o vklade a doklad tzv. Neplatný doklad
4.§ 8 odsek 2:

„(2) Pokladničný doklad, ak ide o úhradu faktúry alebo
jej časti, nesmie obsahovať údaje podľa odseku 1
písm. g), h) a j) až l). Doklad podľa § 4 ods. 2 písm. a) ôsmeho
bodu označený slovami „NEPLATNÝ DOKLAD“
obsahuje najmenej údaje podľa odseku 1 písm. a) až c)
a e) až o) a doklad podľa § 4 ods. 2 písm. a) ôsmeho bodu
označený slovom „VKLAD“ obsahuje najmenej údaje
podľa odseku 1 písm. a) až c), e), f) a i) a sumu vkladu
podľa § 3 ods. 3.“.
K tomuto si treba pozrieť príslušné paragrafové znenia v priloženom zákone a jeho novele .

Otázka č.4) Akú dobu treba uchovávať Doklady označené slovami NEPLATNÝ DOKLAD alebo VKLAD ?
§ 9
(5) Doklady označené slovami „NEPLATNÝ DOKLAD“
alebo „VKLAD“ je podnikateľ povinný uchovávať po
dobu jedného roka od konca kalendárneho roka, v ktorom
boli vyhotovené.
Otázka č.5 Ktoré doklady nemôžu obsahovať ochranný znak ?
§4

8. vytlačenie dokladov označených slovami „NEPLATNÝ
DOKLAD“ alebo „VKLAD“ tak, aby tieto
neobsahovali ochranný znak,


P.S. Prosím o doplnenie resp. opravu .

Pod týmto linkom nájdete veľa tém k preštudovaniu v prípade záujmu
http://www.porada.sk/search.php?searchid=191968

Informácie z MF SR
http://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=7576
Naposledy upravil Zita5 : 05.01.12 at 05:24 Dôvod: http://www.porada.sk/search.php?searchid=191968
26 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Ministerstvo financií SR k problematike používania pokladnice a to v prípade posudzovania, kedy sa v rámci podnikateľskej činnosti jedná o poskytovania služieb a kedy o predaj tovaru vydalo stanovisko :
Pri posudzovaní použitia pokladnice je potrebné zistiť o akú podnikateľskú činnosť ide, či ide o vykonávanie špecializovaných stav. prác vrátene dodávky materiálu alebo ide o obchodnú činnosť, v rámci ktorej môže byť ponúknutá služba (montáž).
S prihliadnutím na uvedené MF SR navrhuje pri špecializovaných stavebných prác uplatňovať nasledovný postup:
-ak by podnikateľ poskytoval len službu bez dodávky akéhokoľvek materiálu, tak v uvedenom prípade podnikateľovi nevzniká povinnosť používať pokladnicu.
-ak podnikateľ poskytuje službu aj s dodávkou materiálu (materiál môže kúpiť alebo aj sám vyrobiť), v uvedenom prípade ide o službu s dodávkou materiálu pri ktorej nie je povinnosť používať pokladnicu.
-ak podnikateľ vyrobí výrobok alebo zaobstará výrobok, ktorý dodá bez montáže, ide o predaj tovaru, kedy ak sa tržby prijímajú v hotovosti podnikateľ je povinný používať pokladnicu na evidenciu týchto tržieb.
-ak podnikateľ, napr. stolár okrem montáže kuchynskej linky, nábytku, skrine či už ním vyrobených alebo aj kúpených, bude osadzovať aj elektrospotrebiče, ktoré on zaobstaral, tieto spotrebiče je potrebné posudzovať ako predaj tovaru, pretože tieto nesúvisia s jeho činnosťou, v uvedenom prípade je podnikateľ povinný prijaté tržby evidovať v pokladnici
-ak by osadzoval elektrospotrebiče, ktoré si zákazník kúpil od iného dodávateľa , išlo by len o službu, pri ktorej nevzniká povinnosť používať pokladnicu.
-ak podnikateľ, ktorého prevažnou činnosťou je predaj tovaru (napr. predajňa nábytkom, parketami, dlažbou a podobne), ktorý zároveň zákazníkovi ponúkne aj dovoz a montáž, resp. osadenie nábytku – toto posudzovať ako predaj tovaru, kedy je potrebné použiť pokladnicu
-ak podnikateľ, napr. stolár vyrobí skriňu, ktorú zmontuje (vyrobí) v dielni a ako celok dovezie zákazníkovi – ide o dodávku tovaru, resp. dovoz tovaru a nie montáž, kedy tiež vzniká povinnosť používať pokladnicu.

Ing. Renata Ludiková
Odbor služieb pre verejnosť
DR SR Banská Bystrica
zdroj:http://www.porada.sk/t123821-p12-ota...ml#post1900870
14 0
jaanna jaanna

jaanna je offline (nepripojený) jaanna

Dobrý deň, ja viem, že vyššie už je na túto otázku uvedená odpoveď, ale ešte raz sa chcem opýtať a chcem "lopatistickú" odpoveď, ohľadne vkladu. Šíri sa medzi podnikateľmi, že zo zákona je povinnosť, vkladať finančnú hotovosť do pokladne, teda že je povinnosť vložiť každé ráno hotovosť do pokladne, ale podľa vyššie citovaného si myslím, že vklad je potrebné zaevidovať iba pri vklade /keď potrebujem vložiť napr. pri vydávaní/, takže to nechápem ako povinný vklad. Uvažujem správne. Za odpoveď ďakujem
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

ráno, ešte pred otvorením prevádzky sta v pokladni je nulový, preto aby sedeli peniaze, aby nemal DU podozrenie, že si nedala doklad za tovar či službu, je potrebné urobiť vklad do pokladne (vytlačiť) s hotovosťou, kt. je v zásuvke (napr. aj na vydávanie).....
0 0
jaanna jaanna

jaanna je offline (nepripojený) jaanna

Lenže ja si myslím, že to nie je stanovené v zákone, že každé ráno alebo každý deň musím vložiť hotovosť do pokladne par. 3 hovorí /nižšie citujem celý §/: Ak podnikateľ vloží .... a nie že podnikateľ je povinný vložiť. Takže aký je Váš názor na túto otázku?


§ 3
Povinnosť evidovať tržbu elektronickou
registračnou pokladnicou
(3) Ak podnikateľ vloží do elektronickej registračnej
pokladnice hotovosť okrem prijatej tržby, je povinný ju
bez zbytočného odkladu po jej vložení zaevidovať v elektronickej
registračnej pokladnici.
0 0
Mila123 Mila123

Mila123 je offline (nepripojený) Mila123

bola som na školení a daňový poradca- školiteľ nás o tomto informoval.....
ale más slobodnú vôľu, urob ako myslíš.....
ako presne budeš vedieť, či nemáš manko alebo aký prebytok v pokladni? koľko bolo všimné? tento celý cirkus okolo ERP je aj prečo urobený???? (najmä krátenie tržieb...)
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Mila123 Pozri príspevok
ráno, ešte pred otvorením prevádzky sta v pokladni je nulový, preto aby sedeli peniaze, aby nemal DU podozrenie, že si nedala doklad za tovar či službu, je potrebné urobiť vklad do pokladne (vytlačiť) s hotovosťou, kt. je v zásuvke (napr. aj na vydávanie).....
Tomuto celkom nerozumiem...

podľa mojej mienky zo zákona nie je povinnosť vložiť vklad každé ráno /napríklad možno niekto nepotrebuje na vydávanie.... neviem/.
Ráno bude v pokladni aj hotovosť nula, vyberajú ju z kasy podnikatelia -Tak potom DÚ nemôže mať podozrenie ráno stav nulový, šuplík prázdny a evidujú sa tržby, t.j. rovná sa hotovosť. Ak sa vloží vklad tak plus ten vklad, ktorý na konci dňa sa vyberie, na VPD. Takže tá hotovosť sa stále potom rovná tržbám i v prípade, že ich na konci dň
a nevyberie.
1 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
ak nie je ráno reálne hotovosť v kase, tak netreba robiť vklad
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
jaanna Pozri príspevok
Lenže ja si myslím, že to nie je stanovené v zákone, že každé ráno alebo každý deň musím vložiť hotovosť do pokladne par. 3 hovorí /nižšie citujem celý §/: Ak podnikateľ vloží .... a nie že podnikateľ je povinný vložiť. Takže aký je Váš názor na túto otázku?


§ 3
Povinnosť evidovať tržbu elektronickou
registračnou pokladnicou
(3) Ak podnikateľ vloží do elektronickej registračnej
pokladnice hotovosť okrem prijatej tržby, je povinný ju
bez zbytočného odkladu po jej vložení zaevidovať v elektronickej
registračnej pokladnici.
Môj názor :
nie je povinnosť podnikateľa každé ráno vložiť vklad .
Zákon ukladá povinnosť v prípade, ak podnikateľ vloží vklad do registračnej pokladnici , vtedy je povinný tento vklad zaevidovať v registračnej pokladnici .
To je všetko . Z toho vyplýva, že všetko záleží od danej okolnosti ako sa podnikateľ v danej chvíli rozhodne či je potrebný ten vklad, alebo nie .Ak peniaze nevloží predsa nemôže nič evidovať v RP , ak peniaze vloží, tak je povinný evidovať v RP v súlade so zákonom .
3 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
Zita5 Pozri príspevok
Môj názor :
nie je povinnosť podnikateľa každé ráno vložiť vklad .
Zákon ukladá povinnosť v prípade, ak podnikateľ vloží vklad do registračnej pokladnici , vtedy je povinný tento vklad zaevidovať v registračnej pokladnici .
To je všetko . Z toho vyplýva, že všetko záleží od danej okolnosti ako sa podnikateľ v danej chvíli rozhodne či je potrebný ten vklad, alebo nie .Ak peniaze nevloží predsa nemôže nič evidovať v RP , ak peniaze vloží, tak je povinný evidovať v RP v súlade so zákonom .
Ešte sa doplním k tej danej okolnosti , lebo mňa nič iné nenapadá ako to , že ja sa dobrovoľne rozhodnem , nakoľko nemám mince(zostatok v zásuvke je vynulovaný z večernej uzávierky ) na vydávanie , tak ráno si vložím vklad do registračnej pokladnice napr.sumu 42,50 euro v minciach, aby som mala na vydávanie mincí .Túto sumu si zaevidujem ako vklad, viaže ma k tomu zákon.
0 0
Cecilia Cecilia

Cecilia je offline (nepripojený) Cecilia

Pomáham môjmu klientovi v predajni na začiatku roka s pokladnicou a rozmýšľam ako zaúčtujem vklad a úhradu faktúry

Vklad je potrebné zadať do pokladne na začiatku každého dňa, lebo predchádzajúcou uzávierkou sa vynuloval. Uzávierku je potrebné urobiť každý deň. Zaúčtujem iba tržbu, vklad nie.

- úhrada faktúry cez RP je dosť zložitá, lebo bloček nesmie obsahovať DPH, takže sme urobili jeden kód s textom úhrada faktúry, ale tu je potrebné prepínať, kontrétne na pokladnici EURO-200 režim, aby nebola zobrazená DPH a potom naspäť pri predaji ostatného tovaru prepínať režim, aby bola zobrazená DPH. Moja skúsenosť z decembra je, že aj keď na bločku pri úhrade fa nie je zobrazená DPH, v dennej uzávierke bola zobrazená. Takže rozmýšľam o účtovaní, ak mi niekto vie poradiť budem rada. Viem, že sa to ešte v praxi upresní, len škoda, že teraz nikto nevydal žiadne usmernenie, len povinnosť.
0 0
smichov smichov

smichov je offline (nepripojený) smichov

..treba ísť s pokladňou do servisu a tam úhradu faktúr nastavia....taktiež treba vyhľadať na internete manuál ku pokladni a spôsob úhrady faktúr..aspoň ja som to v mojom prípade tak urobila a pri úhrade faktúr sa mi žiadna DPH nezobrazuje...
Naposledy upravil smichov : 09.01.12 at 10:20
0 0
smichov smichov

smichov je offline (nepripojený) smichov

..nájomcom vystavujem faktúry zvlášť za prenájom a zvlášť faktúry za spotrebovanú el. energiu a plyn.Zaujíma ma, či úhradu faktúry za energie som povinná uhrádzať cez ERP???
0 0
Cecilia Cecilia

Cecilia je offline (nepripojený) Cecilia

smichov Pozri príspevok
..treba ísť s pokladňou do servisu a tam úhradu faktúr nastavia....taktiež treba vyhľadať na internete manuál ku pokladni a spôsob úhrady faktúr..aspoň ja som to v mojom prípade tak urobila a pri úhrade faktúr sa mi žiadna DPH nezobrazuje...
S akou pokladňou robíš?
V manuále EURO 200 a EURO 500 na internete je popis o prepínaní pri úhrade faktúry a bežnými položkami:

5. KROK
pozor: pred účtovaní bežných položiek a tlačou uzávierky nezabudnite opäť zapnúť zobrazovanie daňových údajov na účtenkách ...
0 0
smichov smichov

smichov je offline (nepripojený) smichov

Cecilia Pozri príspevok
S akou pokladňou robíš?
V manuále EURO 200 a EURO 500 na internete je popis o prepínaní pri úhrade faktúry a bežnými položkami:

5. KROK
pozor: pred účtovaní bežných položiek a tlačou uzávierky nezabudnite opäť zapnúť zobrazovanie daňových údajov na účtenkách ...


ja som sa o spôsobe úhrady faktúr dozvedela z nasledovného odkazu:

http://www.elcom.eu/downloads/Casto_...dnice_euro.pdf
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

smichov Pozri príspevok
..nájomcom vystavujem faktúry zvlášť za prenájom a zvlášť faktúry za spotrebovanú el. energiu a plyn.Zaujíma ma, či úhradu faktúry za energie som povinná uhrádzať cez ERP???
nie
0 0
Cecilia Cecilia

Cecilia je offline (nepripojený) Cecilia

smichov Pozri príspevok
ja som sa o spôsobe úhrady faktúr dozvedela z nasledovného odkazu:

http://www.elcom.eu/downloads/Casto_...dnice_euro.pdf
Tvoja pokladnica je Euro 50/T/TE Mini. Je tam úplne iný návod na úhradu faktúry ako pri Euro 200. Čo pokladnica to iné klávesy, iné spôsoby úhrady faktúr. Keby to bolo jednotné, asi by bol život jednoduchší. Mám klienta, ktorého v živote nenaučím prepínať bez DPH a s DPH. Je tam asi 7 krokov pred úhradou faktúry, uhradenie faktúry a opäť asi 7 krokov na zmenu DPH.
0 0
marcel109 marcel109

marcel109 je offline (nepripojený) marcel109

Dobrý deň, mám taký problém/neproblém alebo vlastne neviem čo je správne. Ide o to, že od nového roka už nemôžem dávať k faktúre PPD ale musím urobiť vklad do pokladne, ako mám teda postupovať ? Podľa mňa by to malo byť tak, že vystavím faktúru k tomu urobím vklad cez pokladňu a ten lístok o vklade na ňu pripnem a tá kópia pôjde pre môjho účtovníka, druhú kópiu faktúry ale už bez toho lístka o vklade cez ERP dám zákazníkovi + PPD na ktorom bude napísané že forma úhrady vklad cez ERP. Je to tak správne ? Potrebujem si to len overiť, pretože myslím, že správne to tak je..

Ďakujem za akúkoľvek radu.

Tému som založil sem: http://www.porada.sk/t183735-prosba-...ml#post1937925

Marcel
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
marcel109 Pozri príspevok
Dobrý deň, mám taký problém/neproblém alebo vlastne neviem čo je správne. Ide o to, že od nového roka už nemôžem dávať k faktúre PPD ale musím urobiť vklad do pokladne, ako mám teda postupovať ? Podľa mňa by to malo byť tak, že vystavím faktúru k tomu urobím vklad cez pokladňu a ten lístok o vklade na ňu pripnem a tá kópia pôjde pre môjho účtovníka, druhú kópiu faktúry ale už bez toho lístka o vklade cez ERP dám zákazníkovi + PPD na ktorom bude napísané že forma úhrady vklad cez ERP. Je to tak správne ? Potrebujem si to len overiť, pretože myslím, že správne to tak je..

Ďakujem za akúkoľvek radu.

Tému som založil sem: http://www.porada.sk/t183735-prosba-...ml#post1937925

Marcel
Dokladom o úhrade faktúry bude len pokladničný doklad z ERP.

Od 1.1.2012 už nemôžete pri úhrade FA(pohľadávky) vypisovať pre zákazníka príjmový pokladničný doklad !
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

marcel109 Pozri príspevok
Dobrý deň, mám taký problém/neproblém alebo vlastne neviem čo je správne. Ide o to, že od nového roka už nemôžem dávať k faktúre PPD ale musím urobiť vklad do pokladne, ako mám teda postupovať ? Podľa mňa by to malo byť tak, že vystavím faktúru k tomu urobím vklad cez pokladňu a ten lístok o vklade na ňu pripnem a tá kópia pôjde pre môjho účtovníka, druhú kópiu faktúry ale už bez toho lístka o vklade cez ERP dám zákazníkovi + PPD na ktorom bude napísané že forma úhrady vklad cez ERP. Je to tak správne ? Potrebujem si to len overiť, pretože myslím, že správne to tak je..

Ďakujem za akúkoľvek radu.

Tému som založil sem: http://www.porada.sk/t183735-prosba-...ml#post1937925

Marcel
PRE Upresnenie pojmov - neviem prečo píšeš vklad do pokladne....

Vklad do pokladne je jedna vec A úHRADA faktúry druhá
Pre úplnosť - nie u všetkých faktúr je potrebná evidencia úhrady v hotovosti cez ERP, záleží o predaj čoho ide /v službách/.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať