Zavrieť

Porady

Máte na škole zaradený predmet RŠF ?

Dobrý den,
chcela by som sa opýtať na niekoľko informácií ohľadom predmetu - rozvíjanie špecifických funkcií (RŠF) pre žiakov so špec.poruchami učenia. Dúfam,že sa tu najde niekto, u koho na škole sa vyučuje tento predmet
1.Vzdelávací program pre žiakov s vývinovými poruch.učenia ISCED 1 má (aj pre žiakov integrovaných s VPU) možnosť zaradenia predmetov ILI a RŠF. Nepíšu tam o možnosti zaradiť iba jeden z týchto predmetov.Môže sa na škole zaradiť do rozvrhu iba RŠF bez ILI (individ.logop.intervencia) ??? Pokiaľ na škole pracuje iba škol.špec.pg. a nie je tam škol.logopéd.

2. Berie sa RŠF ako vyučovací predmet? Viem,že škol.špec.pg má mať 40 hod.pracovnú dobu a je odborným zamestnancom. No ak učí ("predmet" RŠF) týždenne 12 hod. (+ má ešte 12 hod. iný predmet ako učiteľ) môže sa to brať ako norm.učiteľ.úväzok 24hod? Či 12 + 12? Či....????

Ak mi vie niekto poradiť, respektíve, na koho sa obrátiť o pomoc?
Riaditeľ školy totiž od septembra chce zaradiť tento predmet(pre žiakov s IVP) a dať mi tak 12 hodín.RŠF (plat špec.pedag.-odborný zamestnanec -12 hod.) Doteraz som mala 16 hodín, počas ktorých som si brala deti v skupinkách, robila dokumentáciu, konzultovala s učiteľmi,....Takže teraz by som mala menej hodín (nižší príjem) + papiere, konzultácie,...všetku prácu okolo budem teraz robiť vo voľnom čase,hm
Za každú informáciu Vám budem vďačná.
Dakujem
Gabi
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    Dobrý deň, ja pracujem na škole 3. rok ako škol. špec. pedagóg. Momentálne na plný úväzok. U nás predmet RŠF ani ILI nemáme samostatne,t.j. žiak so ŠVVP( resp. integrovaný žiak) nemá navýšený počet vyuč. hodín. Ja s integrovanými žiakmi pracujem individuálne alebo v skupinke 1hod / týždenne a prakticky to vyzerá tak, že si ich striedavo párny a nepárny týždeň beriem z výchovných predmetov. Nemajú to zaznamenané nikde na vysvedčení, ale máme to podchytené v IVVP- doslovne citujem z Individuálneho výchovno- vzdelávacieho programu.:...." Obsah činnosti školského Špec. pedagóga so žiakom vychádza z rámcového obsahu špecifického predmetu RŠF- Rozvíjanie špecifických funkcií.
    Na škole logopéda nemáme, ale u žiakov, ktorí majú NKS obsah ILI integrujeme do práce škol. špec. pedagóga.
    Môj týždenný prac. čas je 37, 5 hod, čistá práca so žiakmi na korekciách je 22 hod. (vychádzame zo Zz 238/2004, pozri: www. aspsp.sk - dokument o základnom úväzku škol.spec. pedagóga.),zvyšných 15.5 hod. tvorí príprava na korekcie, konzultácie s učiteľmi, rodičmi a poradenskými zariadeniami, vedenie dokumentácie, sebavzdelávanie a iné.......
    Nerozumiem celkom aký máš úväzok, skrátený ako odborný zamestnanec, alebo skombinovaný odborný a pedagogický zamestnanec????
    Dúfam, že som aspoň trochu pomohla.

    gabbel je offline (nepripojený) gabbel

    gabbel
    Dobrý den Vierka,
    velmi Vam dakujem za odpoved. Pomohli ste mi.
    Co sa tyka mojho uvazku. Pracujem prvý rok ako škol.špec.pg.,mam 16 hod.,som odbor.zamestnanec a pracujem podobnym systemom ako ste pisali vy (aj co sa tyka obsahu cinnosti aj formy prace so ziakmi). No a ako to budem mat od septembra? Mala by som mat 12 hod ako pedag.zamestnanec + 10 hod (alebo 12) ako odborny zamestnanec. Ako dva skratene uvazky, dve zmluvy, dva platy,...Neviem si to este celkom dobre predstavit ako budem fungovat, ako to bude s prazdninami,...... Mam celkovo zmiesane pocity..Co sa tyka predmetu RŠF. Navstivila som medzi tym niekolko skol a predmet RŠF a ILI maju v spec.skolach alebo v spec.triedach. Integrovani ziaci ho nemaju, nakolko by ten predmet musela mat cela trieda (aspon takto mi to povedali ucitelia s ktorymi som sa skontaktovala). Moj riaditel uvazoval o tomto predmete, nakolko hladal riesenie, aby som si ziakov nebrala z inych hodín. Je niekedy dost problematicke pravidelne brat ziaka(ziakov) z urcitej hodiny (obcas namietaju ucitelia a niekedy aj deti-chcu maľovať, cvičiť,..). Mozno je to iba vec zvyku, predtym na skole nebol skol.spec.pedagog. Neviem ako to mate vy? Mate urobeny rozvrh a pravidelne v urcity den a cas beriete tie iste deti? Nie je problem ak pride inspekcia a integr.ziak pravidelne chyba na telesnej (vytvarnej alebo hudobnej)?
    Dakujem Vam este raz za odpoved a velku pomoc. Budem Vam vdacna za kazdu dalsiu informaciu,nakolko mam pocit,ze skoro vsetci skol.spec.pg. su ako do vody hodeni a hladaju info a pomoc sami,kde mozu!
    pekny den
    Gabi
    Ahoj Gabika,
    ja som začínala u nás na škole s 2 zmluvami podobne ako Vy. Bola som na 10 hod/ týždenne špec. ped a zvysných 13 hod ako učiteľka na 1. stupni+ samozrejme triednictvo. Bolo to časovo aj organizačne veľmi veľmi náročné. Ale na začiatku je to podobne na každej škole. Napriek viacerým nevýhodám, ktoré to prinášalo- dve zmluvy, 2 kariér. pozície, 2 rôzne počty dovolenkových dní + problém nájsť v Tvojom rozvrhu súlad s rozvrhmi žiakov, s kt. máš pracovať, to má aj jednu obrovskú výhodu a to sa posaď- si aj pedag. aj odbormý zamestnanec súčasne, a tak sa Vám započítavajú obe praxe (pedag. aj odborná prax).Z dlhodobého hľadiska a najmä kariérového postupu je to pre Teba nesmierna výhoda, môžete si robiť niektoré akredit. vzdelávania určené aj pre pedag. aj pre odbor. zamestnancov, rigorózku, štát.jazyk. skúšku a najmä 1. atestáciu!!!! (pozn. pre pedagógov je toho ako maku, pre odborným len 2!!!!)Akonáhle budete len bud pedag. alebo len odbor. zamestnancom, máte zúžené možnosti. Mne osobne sa napr. neuznali školenia, kt. som vykonala ako pedag. zamestnanec, keďže som sa stala odborným= irónia, že?
    Učitelia tiež na začiatku frflali, ale zvykli si.rovnako aj rodičia a žiaci(rozbiehali sme to v r.2004), keďže sme nechceli deťom navyšovať a doteraz nenavyšujeme počet hodín v rozvrhu, hoci zákon to umožňuje.) Mám rozvrh na párny a nepárny týždeň a výchovné predmety obmieňam. Robím kompromis, ak je to žiakov obľúbený predmet (napr. chlapci- telesná vých.)a vždy to komunikujem aj s konkr. učiteľom. pekný deň. Vierka

    gabbel je offline (nepripojený) gabbel

    gabbel
    Ahoj Vierka,
    dakujem za info. Iba okrajovo, učím už 18 rokov a prvú atestaciu mam. Ukoncila som kvalif.vzdel.-spec.pg.-poradenstvo a tym padom som v 9tr Este som ani nerozmyslala nad 1.atestaciou ako odbor.zamest.ci nad skoleniami, zbieranim kreditov,...Ja iba pevne verim, ze sa casom zmeni zakon lebo studovat v neskorsom veku, vzdelavat sa, platit si za to, ...a klesnut platovo,menej dovolenky,....
    Este raz dakujem, pekny zvysok vikendu
    Gabi

    Máte na škole zaradený predmet RŠF ?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.