Zavrieť

Porady

Mesačné DPH som dával elektronicky, daňové priznanie 2014 poštou. Je to problém?

Dobrý deň,
bol som živnostník reg. podľa par. 7 a teda som podával priznanie na DPH každý mesiac. Podával som to elektronicky na financnasprava.sk. Teraz mi účtovníčka spravila daňové priznanie za 2014 v papierovej forme a hneď som to poslal poštou. Uvažujem však, či to nebude problém, keďže ostatné veci som robil elektronicky a či by som to nemal ešte raz nahodiť elektronicky :-/
Viete mi poradiť, čo by som mal spraviť? Alebo už nič a bude to v pohode? :-)
Ďakujem za rady
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    Ak si registrovaný pre daň podľa § 7 nemáš status "platiteľa" DPH a preto nie si povinný doručovať každé podanie elektronicky aj keď máš podpísanú dohodu o elektronickom doručovaní, prípadne ZEP.


    Daňový poriadok

    § 14

    (1) Povinnosť doručovať podania elektronickými prostriedkami podľa § 13 ods. 5 finančnej správe má

    a) daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty,
    b) daňový poradca za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní,
    c) advokát za daňový subjekt, ktorého zastupuje pri správe daní,
    d) zástupca neuvedený v písmenách b) a c) za daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty, ktorého zastupuje pri správe daní.

    Hlasovalo 5 pouzivatelov

    Užitočné (5)
    Dav, Žabinka, lianett, Ing. Ľubomír Janoška, Sarlotka
    5
    12 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    marjankaj Že by sme vyhlásili súťaž o zákon bez takýchto nejasností(lapsusov)?
    Že by zákon o štátnych vyznamenaniach?
    avalik ake nejasnosti? ved zakon ti neprikazuje automaticky po ziskani ZEP alebo po spisani dohoy na el. dorucovanie bez ZEP, ze musis posielat len elektronicky ... je tam len uvedene kto musi, a je na nom akym sposobom to elektronicky zasle, ci si vybavi ZEP alebo dohodu ... ostatni maju stale moznost volby papierovo alebo elektronicky
    marjankaj A prečo tetušky na DÚ často tvrdia niečo iné? Majú inú novšejšiu verziu zákonov?
    avalik no lebo chybali na skoleni a bez skolenia zakony citat nevedia ... otazka je aj ktorych tetusiek sa ludia na uradoch pytaju ak to je vratnicka alebo upratovacka, tak sa tym odpovediam necudujem ak ale nespravne informuje spravkyna, tak to uz je problem a asi by bolo dobre FS na konkretnu osobu upozornit
    marjankaj Veď aj na FS občas zapotia blbosti. Ale ani sa im nedivím, keď tie zákony schválili tak ako sú.
    Vieš o tom, že vstupná cena odpisovaného hmotného majetku sa môže od 1.1.2015 každý rok meniť?
    kn-alka veď áno,, kto nemusí, má na výber, či elektronicky, alebo papierovo, ale ak už sa rozhodol, že bude podávať elektronicky, už nemôže podávať papierovo.

    Po zrušení dohody o podávaní elektronicky môže podávať papierovo, ale kým je aktuálna dohoda o podávaní, tak len elektronicky..... ja to takto chápem.
    marjankaj Jarka, prilož paragraf. Potom to budem tak chápať aj ja.
    kn-alka ja som si dobrovolne dala dohodu o posielaní elektronicky, od tej doby posielam len elektronicky

    teraz sa tu naťahujete - naťahujte sa s DÚ, nech teta dá paragraf, na základe ktorého všetko požadujú elektronicky

    aj mna informovali tak, že musím už podávať všetko len elektronicky.

    pre mňa téma uzavretá

    ak niekto pozná odpoveď nech sa ozve.
    kn-alka zadávateľ dostal na svoju otázku odpoveď - podal písomne aj elektronicky v marci - žiadna pokuta ho nečaká, žiadny problém nie je
    avalik kn-alka ale ty tu kategoricky vyhlasujes, ze uz musi vsetko podavat len elektronicky, tak zdôvodni preco? ak tuto temu bude citat niekto, kto sa v tom nevyzna, tak bude mat z toho riadny gulas ... to ze si sa ty rozhodla vsetko posielat elektronicky, neznamena ze aj ostatni ktori nie su platitelia DPH musia vsetko posielat elektronicky ak maju dohodu ... a odpoved som dala, vyplyva zo zakona, nie z opytania sa u tetusiek
    marjankaj Jarka tu je ústava SR. Ako niekoho môžu nútiť, čo zákon neukladá? Veď všetci tvrdia, že sme právny štát.

    Čl.2
    (3) Každý môže konať, čo nie je zákonom zakázané, a nikoho nemožno nútiť, aby konal niečo, čo zákon neukladá.

    A ak podávaš elektronicky dobrovoľne, tak zákon ti to nezakazuje, či?????

    A ešte prídám ods.2. DÚ je predsa štátny orgán, či????
    (2) Štátne orgány môžu konať iba na základe ústavy, v jej medziach a v rozsahu a spôsobom, ktorý ustanoví zákon.
    marjankaj A ešte aj etiketa.
    Písanie odpovedí bod 6.
    V odpovedi podľa možnosti uvádzam odkaz na paragrafy zákona, prípadne iné relevantné zdroje podporujúce môj výklad.
      zbaliť

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    logo
    TriviTax,s.r.o.
    Ak si podal 2x (papierovo a elektronicky) v termíne, tak problém nebude.
    "papierové" podanie sa v tvojom prípade neuznáva, považuje sa za nepodané, takže logicky platí len jedno a to elektronické podanie.

    Ďakujem za ocenenie, ale ja som neodpovedala celkom správne. Moje tvrdenie platí len pre platiteľov podľa §4, v zadaní je uvedený §7.
    Registrácia podľa §7, resp. 7a) neukladá povinnosť podávať všetko elektronicky, aj keď tety na DU to možno tak prezentujú.
    Zadávateľ sa možno aj nesprávne opýtal, nezdôraznil, že je platiteľom len podľa §7
    a možno teta reagovala len na slovko platiteľ - rovnako ako ja.
    Týmto sa ospravedlňujem a upravujem svoju odpoveď na :
    Ak si podal 2x (papierovo a elektronicky) v termíne, tak podľa môjho názoru problém nebude.
    "papierové" podanie je v tvojom prípade korektné podanie, malo by sa uznať. Následné elektronické podanie bolo označené ako riadne, ale druhé podanie, ak by malo byť uznané muselo by byť označené ako opravné. Takže neuznajú to elektronické.
    Ak si teta na DU postaví hlavu a neuzná to papierové podanie, tak musí uznať elektronické podanie ako korektné.
    Ako vidíš, ani tak ani onak ti nemôžu vyrubiť nejakú sankciu.
    Naposledy upravil KEJKA : 08.04.15 at 14:59
    13 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    avalik Kejka, preco sa papierove povazuje za nepodane?
    KEJKA prečítaj si všetky príspevky.
    marjankaj Lidka, príspevky sú viac ako zákon?
    marjankaj Všimol som si, že paragraf priložila iba Valika.
    marjankaj Síce celkom nerozumiem, či je registrovaný podľa §7 alebo podľa §7a. Ale to je vlastne jedno.
    podľa par. 7 a teda
    KEJKA príspevky nie sú viac, než zákon, ale čo budem rozpisovať? Zadanie je jasné - platiteľ podľa §7, všetko musí posielať elektronicky (Daňový poriadok).
    Príspevky to len doplnili, niektoré medzičasom schaotili.
    Ja som hlavne chcela upokojiť zadávateľa, že mu sankcie nehrozia.
    marjankaj Podľa §7 NIE JE platiteľom. Je iba osobou registrovanou pre daň. Pozri §70 ods.4 zákona o DPH. Teda nepodáva ani kontrolný výkaz.
    marjankaj Registračná povinnosť
    § 4
    (3) Ak právnická osoba alebo fyzická osoba, ktorá podala žiadosť o registráciu pre daň podľa odseku 1 alebo odseku 2, je zdaniteľnou osobou podľa § 3 a nie je dôvod na zamietnutie žiadosti podľa § 4c ods. 5, daňový úrad ju zaregistruje, vydá jej osvedčenie o registrácii pre daň a pridelí jej identifikačné číslo pre daň. Daňový úrad vykoná registráciu najneskôr do 21 dní odo dňa doručenia žiadosti o registráciu pre daň a najneskôr do 60 dní odo dňa doručenia žiadosti o registráciu pre daň, ak je zdaniteľná osoba povinná zložiť zábezpeku na daň podľa § 4c ods. 1. Dňom uvedeným v osvedčení o registrácii pre daň sa zdaniteľná osoba stáva platiteľom dane (ďalej len „platiteľ“).
    KEJKA ach jo, máš pravdu.
    Tým pádom nie je povinný podať všetko elektronicky.
    Odvolávam svoje tvrdenia.
    marjankaj No hlavne, že sme sa nakoniec zhodli.
    avalik Kejka, ešte k oprave tvojho príspevku
    "Zadávateľ sa možno aj nesprávne opýtal, nezdôraznil, že je platiteľom len podľa §7 a možno teta reagovala len na slovko platiteľ ... " - zadávateľ v zadaní správne uvádza že je " živnostník reg. podľa par. 7 a teda som podával priznanie na DPH"

    výraz "platiteľ podľa § 7" nie je správny,

    pretože nie je platiteľ v zmysle zákona, ako už bolo uvedené, a preto je správne používať len výraz

    "registrovaný pre daň podľa § 7" alebo "registrovaný pre DPH podľa § 7"

    ... analogicky potom aj pre § 7a
    KEJKA súhlasím, tiež si myslím, že došlo k omylu v komunikácii.
    Jaronimo Uf, až teraz som si všimol, že sa to tu ešte rieši ;-). Takže výsledok je, že som to mohol podávať aj v papierovej forme. (v zadaní som zabudol napísať, že som neplatca reg. podľa par. 7, ale to ste zrejme vydedukovali, ako tak čítam :-) )
      zbaliť

    Badko je offline (nepripojený) Badko

    Badko
    Ak ste registrovaný podla par.7 a tak mozete aj papierovej forme nie ste povinny elektronicky
    Naposledy upravil Badko : 08.04.15 at 16:11
    6 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Jaronimo Nakoniec som volal na daňové a tam mi pani povedala, že ak som už podával elektronicky, teda mám s nimi dohodu o elektronickom podávaní, tak to MUSÍM podať elektronicky. Tzn. že ak som to poslal papierovo, tak akoby som ani nič nepodal. Preto som to musel nahodiť ešte raz elektronicky. To či budem mať nejaký problém z toho, že som to dal dva krát, sa dozviem asi neskôr :-)
    kn-alka Žiaľ bude pokuta za neskoré podanie DP, nakoľko DP podané v papierovej forme sa považuje za nepodaná.

    Kto už raz má dohodu o elektronickom podávaní, musí podávať VŠETKO len elektronicky.
    avalik No neviem s kym si hovoril na DU, ale plati zakon a tam sa neuvadza, ze ak mas dohodu na elektronicke dorucovanie, tak musis uz len elektronicky.
    avalik kn-alka, kde v zakone je uvedene ze musi VSETKO podavat len elektronicky?
    Jaronimo Ja som to poslal ešte v marci, tak dúfam nebude pokuta. Len teraz som sa dostal k tomu, aby som to objasnil sem ;-)
    kn-alka pokiaľ to bolo podané v marci, tak nie je žiadny problém
      zbaliť

    Mesačné DPH som dával elektronicky, daňové priznanie 2014 poštou. Je to problém?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.