Jedná sa o tri subjekty bytový dom, správcu bytového domu s.r.o. a zamestnanca s.r.o. Ďalej o plnenie, službu za ktorú je správca povinný ročné náklady rozpočítať na jednotlivé byty podľa dohody spoluvlastníkov domu. Upratovanie domu sa teda netýka úhrady nákladov z FPÚaO. Leda, ak by všetci spoluvlastníci súhlasili a nikto by si to časom nerozmyslel. Ak čo len jeden, už by to bolo v rozpore so Zákonom 182/1993, že?
Áno, je oprávnený požadovať od spoluvlastníkov domu nimi schválenú sumu v čistom príjme pre zamestnanca, upratovačku plus odvody a dane a DPH, je jej platcom.
Možno potom požiada štát o jej vrátenie ako Váhostav?
My máme v zmluve, ktorú nám nadiktoval diktátor, správca domu
" Správca nezabezpečuje a nezodpovedá za upratovanie spoločných častí a spoločných zariadení domu a prístupového chodníka, vrátane odpratávanie snehu v zmysle všeobecného záväzného nariadenia obce."
Asi nevie, že sa jedná o mesto?
Tieto veci si zabezpečujú vlastníci bytov striedaním v týždňových cykloch. Aj taká možnosť je, že niekoho požiada, aby zabezpečil čistotu za neho za úplatu na drevo raz a štrnásť týždňov.
Tiež by ma zaujímalo ako by sa postupovalo, ak by sa vlastníci bytov vo vchode, prípadne v celom dome dohodli, že im bude službu zabezpečovať osoba, ktorá nie je platcom DPH.
Komu by platili zálohy, kto by rozpočítal spoločné náklady na jednotlivé byty a spravil vyúčtovanie oproti uhradeným záloham, keď správca podľa zmluvy o výkone správy nie je povinný službu, upratovanie zabezpečiť pre bytový dom, jeho spoluvlastníkov?
Zástupcovi vlastníkov bytov, ten by si to odskákal?
osvetlenie spoločných častí domu, odvoz odpadov, čistenie žúmp, užívanie výťahov,
!!! upratovanie, !!!
dodávka tepla a teplej vody, dodávka vody od vodárenských spoločností a odvádzanie odpadových vôd.
Asi je v tom niečo nekalé, že? Keď doklady za úhradu sú nejasné.