Zavrieť

Porady

Kam siaha pravomoc ucitela?

Dobry den. Moja otazka je preverenie si konania ucitela/riaditela zakladnej skoly. Mimo skolskeho vyucovania, mimo skol. arealu ( v podvecernych hodinach) sa deti hrali a jedno z nich stratilo telefon. Na zaklade podnetu otca dietata, ktory bol presvedceny ze telefon odcudzilo niektore z deti, riaditelka skoly (v dedine), vypocuvala opakovane niekolko dni po sebe vsetky deti, ktore boli pritomne na "mieste cinu". Asi 5 krat v priebehu 3 dni ich vola do riaditelne a vypocuva ich so slovami ze im hrozi vyhodenie zo skoly..atd. ide o male deti- 8 - 9rokov . Moze riaditelka takto bez pritomnosti rodicov a ich vedomia robit natlak na maloletych a dennodenne ich vypocuvat? Ustanovuje nejaky zakon pravomoci ucitela v tomto ponati? Dakujem pekne za nazory s odvolanim sa na zakon.
9 komentárov     zbaliť
misoft Môj názor: NIE. Nemá dokonca ani právo sa im vyhrážať vyhodením zo školy (a to navyše základnej školy). Decká boli v areáli školy mimo vyučovacie hodiny a dokonca aj mimo doby prípadných iných školských aktivít. Takže tam boli na vlastnú zodpovednosť (čo robili rodičia?), bez vedomia zriaďovateľa školy, bez vedomia školského personálu.

Ja byť na mieste rodiča niektorého z vypočúvaných detí, podal by som podnet zriaďovateľovi školy na prešetrenie postupu učiteľky/riaditeľky, oboznámil by som aj Ministerstvo školstva s nezákonným postupom pedagóga.
pavol54 čo ak bolo poškodené dieťa čo má pána boha na zemi? To si riaditeľ ani neprdne lebo doriaditeľoval, many sú many
Jarata Dakujem za nazor. Este poupravim, nebolo to v areali skoly. Skupinka deti sa boli po skole hrat na verejnom detskom ihrisku - cca o 5 hodine. Rodicia o tom vedeli, ved chodia tak bezne sa pohrat. 8-9 rocne deti.
Jarata Poskodene dieta ma rodica byvaleho policajta... vsak zalarmoval aj policiu)
misoft Na VEREJNOM ihrisku? Tak učiteľka už NEMÁ ŽIADNE právo takto postupovať.
buchač Ja mám v tom jasno.

Ty si na to ako, čo si TY myslíš o konaní riaditeľky ?
Len tak, bez nejakého zákona...proste logicky.
Jarata Logicky je jasne, co si myslim o tom, zr takto postupuje. Ze prekracuje svoju pravomoc. Kazdopadne, ak by sa spisala nejaka oficialna staznost, nemozu to rodicia spisat ako rozpravku. Mam za to, ze musi sa dat opriet o nejaky zakon, ktory toto riesi. A ten nemozem najst.
korela Existujú dne ešte školské inšpektoráty? Ak áno, ja by som rovno zašla tam, a poradila by som sa s nimi. Podľa mojich skúseností si veľmi radi vypočujú takéto príbehy zo škôl a nemusíš ani hľadať paragrafy.
Prešetria.
misoft Existuje, existuje - Štátna školská inšpekcia https://www.ssiba.sk/Default.aspx?text=g&id=33&lang=sk
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Oliwa je offline (nepripojený) Oliwa

    Oliwa
    Kam siaha právomoc učiteľa? Po bránu školy.
    /Pre detailistov - samozrejme s výnimkou aktivít, organizovaných školou se vším všudy, vrátane pedagogického dozoru/.
    http://www.zakonypreludi.sk/zz/2008-245
    http://www.epi.sk/zz/2008-320
    http://www.detskyombudsman.sk/nase-rady
    Skús školský zákon, školský poriadok Vašej školy...
    Nerieši správanie detí mimo školského areálu, ale práva/povinnosti zúčastnených strán ... Dohodnúť sa s rodičmi na spoločnej návšteve zborovne/riaditeľne, hodiť reč s pani riaditeľkou a žiadať vysvetlenie jej správania. V krajnom prípade použiť jej vlastné metódy...
    Pani riaditeľka si musí byť vedomá, že vyhodiť žiaka zo základnej školy nejde len tak.
    V odôvodnených prípadoch existuje niečo ako ústne/písomné napomenutie od triedneho učiteľa, následne od riaditeľa, znížená známka zo správania, podmienečné vylúčenie a až pri opakovaných problémoch zasadá pedagogická rada, ktorá na základe dôkazov rozhoduje o vylúčení žiaka... Ako by toto akože chcela dosiahnuť, najmä ak riešenie údajne odcudzeného /a možno len nedopatrením niekde strateného, vypadnutého, zabudnutého/ mobilu žiaka na verejnom priestranstve nie je absolútne v jej kompetencii?
    V školskom poriadku býva klauzula, že škola nezodpovedá na elektroniku, ktorú si deti nosia do školy. Čo nosia mimo školy, nerieši žiadny školský poriadok...
    Zastrašovanie malých detí je obyčajné zneužitie moci...

    Mimochodom, na kieho je 8-9 ročnému decku mobil na dedinskom ihrisku, ak je 5 hodín popoludní a rodičia vedia /ako píšeš/, kam sa ich deti chodia hrávať. Voľakedy si deti nosili na ihrisko mastný chlieb s cibuľou. Vtedy aspoň nehrozilo, že ho stratia. Nanajvýš im ho niekto hladnejší zjedol...
    Naposledy upravil Oliwa : 07.11.17 at 10:42

    Jakubec je offline (nepripojený) Jakubec

    Jakubec
    Ked ma niekto podozrenie, ze doslo ku kradezi, ma to oznamit na policii a policia to ma vysetrovat, ak si to poskodeny praje. Skola nema nahradzat policajtov.

    Vid zakon o priestupkoch:

    Objasňovanie priestupkov


    § 58


    (1) Objasňovaním priestupkov podľa tohto zákona sa rozumie obstaranie podkladov potrebných na rozhodnutie správneho orgánu najmä o tom, či


    a) sa stal skutok, ktorý je priestupkom podľa tohto alebo iného zákona,


    b) tento skutok spáchala osoba podozrivá zo spáchania priestupku,


    c) sa uloží sankcia za priestupok alebo sa od jej uloženia upustí, ak k náprave páchateľa priestupku postačí samotné prejednanie priestupku,


    d) uloží ochranné opatrenie,


    e) uloží páchateľovi priestupku povinnosť uhradiť spôsobenú škodu.


    (2) Objasňovanie priestupkov podľa odseku 1 vykonávajú správne orgány, ktoré sú príslušné prejednať zistené priestupky, ak priestupok zistili v rozsahu svojej pôsobnosti alebo ak im priestupok oznámil iný orgán (§ 56 ods. 1), ktorý nie je oprávnený priestupok prejednať podľa tohto alebo iného zákona. Správne orgány sú oprávnené požiadať o vykonanie objasňovania priestupkov orgány oprávnené objasňovať priestupky podľa odseku 3 v rozsahu ich pôsobnosti.


    (3) Objasňovanie priestupkov podľa odseku 1 vykonávajú tiež


    a) orgány Policajného zboru v rozsahu podľa odseku 4,


    b) orgány Vojenskej polície, ak priestupok spáchal vojak v činnej službe alebo priestupok spáchala osoba vo vojenskom objekte alebo v priestore, v ktorom prebiehajú vojenské akcie, alebo ho spáchala spolu s vojakom v činnej službe, alebo ak ide o priestupok proti majetku v správe alebo užívaní Armády Slovenskej republiky,


    c) orgány Zboru väzenskej a justičnej stráže Slovenskej republiky, ak osoba spáchala priestupok v súdnych alebo iných objektoch, ktorých ochranu zabezpečuje Zbor väzenskej a justičnej stráže Slovenskej republiky, alebo pri rušení výkonu strážnej služby v blízkosti stráženého objektu alebo počas eskortovania obvineného a odsúdeného, ak strážnu službu alebo eskortovanie vykonáva Zbor väzenskej a justičnej stráže Slovenskej republiky,


    d) orgány obecnej polície, ak ide o priestupky, ktoré sú oprávnené prejednať v blokovom konaní,


    e) iný orgán, ak tak ustanovuje osobitný zákon.


    (4) Orgány Policajného zboru objasňujú


    a) priestupky uvedené v § 24 ods. 1 písm. a), § 30 ods. 1 písm. d) až h), § 35 ods. 1 písm. f), § 44 a 46,


    b) priestupky proti verejnému poriadku, priestupky proti občianskemu spolunažívaniu, priestupky proti majetku a devízové priestupky v rozsahu ustanovenom osobitným predpisom,8a)


    c) priestupky proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, priestupky proti bezpečnosti a plynulosti železničnej dopravy a ďalšie priestupky proti poriadku v štátnej správe, ak boli spáchané na úseku štátnej správy v pôsobnosti Policajného zboru,


    ak uvedené priestupky nezistil alebo ich neobjasňuje orgán uvedený v odseku 2 alebo odseku 3 písm. b) až e).


    § 59


    (1) Objasňovanie priestupkov sa koná na základe vlastného zistenia správnych orgánov alebo orgánov oprávnených objasňovať priestupky (§ 58 ods. 3) alebo na základe oznámenia fyzickej osoby alebo právnickej osoby.


    (2) Správne orgány a orgány oprávnené objasňovať priestupky (§ 58 ods. 3) sú povinné v rozsahu svojej pôsobnosti prijímať oznámenia o priestupkoch a čo najskôr ich vybavovať.


    (3) Ak sa oznámenie o priestupku podá osobne správnemu orgánu, ktorý je oprávnený priestupok prejednať, alebo orgánu oprávnenému objasňovať priestupky (§ 58 ods. 3), napíše sa o obsahu oznámenia záznam; zápisnica sa napíše len vtedy, ak by oznámenie skutočností dôležitých pre rozhodnutie nebolo možné vykonať neskôr pred správnym orgánom.


    (4) Objasňovanie priestupku sa skončí spravidla do jedného mesiaca odo dňa, keď sa správny orgán alebo orgán oprávnený objasňovať priestupky (§ 58 ods. 3) o priestupku dozvedel.

    branislavp je offline (nepripojený) branislavp

    branislavp
    Najskôr sa osobne skontaktuj s učiteľom, nič zlé neurobíš, dozvieš sa viac k veci.
    Príspevok zbalený
    spam

    Hlasovalo 3 pouzivatelov

    Neužitočné (1)
    Nevhodné (1)
    Komentár, nie odpoveď (1)
    -3

    Kam siaha pravomoc ucitela?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.