Zavrieť

Porady

Pracovný čas v doprave

Pracujeme v oblasti dopravy, ktorá sa má riadiť zákonom č.121/2004 o pracovnom čase v doprave, dohodou AETR a Nariadenia Rady (EHS)
Do pracovného času sa započítava čas uvedený v par.14.
Otázkou však je, ako postupovať v prípade nevedenia mot.vozidla.
V dohode AETR je uvedené: " Čas čakania a čas nevenovaný vedeniu vozidla a strávený v pohybujúcom sa vozidle sa nepovažuje za "inú prácu".
Podľa vedúceho dopravy sa táto činnosť /teda čas nevedenia vozidla/ považuje ako pracovná pohotovosť a podľa par.36 platí, že za každú hodinu pracovnej pohovosti v rámci pracovnej zmeny patrí zamestnancovi v doprave náhrada najmenej vo výške hodinovej minimálnej mzdy.
Máte s tým niekto osobné skúsenosti? Študujem neustále tie paragrafy a nariadenia, ale fakt si neviem rady. Ako by ste postupovali na mojom mieste?
Usporiadat
sophie sophie

sophie je offline (nepripojený) sophie

nikto sa s tým nestretol? neverím, že nikto nerobí v doprave
0 0
bevy bevy

bevy je offline (nepripojený) bevy

Ja dávam šoférom odpracovaných 8 hodín, lebo len toľko môžu cez deň prejazdiť. Neviem, ako im preplácať keď nešoférujú, ale za to majú diéty. Robím im výplaty podľa väčších špedičných firiem a dúfam, že dobre.
0 0
rosemary rosemary

rosemary je offline (nepripojený) rosemary

Tak ako píšeš, Sofi. Čas strávený ako druhý vodič minimálne vo výške minimálnej mzdy. Neviem, či by obstálo, že keď sedia vedľa vodiča, majú dietu, dieta je za čas strávený vo vozidle, či už šoféruje, alebo nie.
0 0
sophie sophie

sophie je offline (nepripojený) sophie

rosemary
Tak ako píšeš, Sofi. Čas strávený ako druhý vodič minimálne vo výške minimálnej mzdy. Neviem, či by obstálo, že keď sedia vedľa vodiča, majú dietu, dieta je za čas strávený vo vozidle, či už šoféruje, alebo nie.
Napísané je to tak, ale neodporuje si to trošku navzájom? Podľa medzinárodnej dohody AETR sa to nepovažuje za inú prácu a podľa nášho zákona o prac.čase sa to považuje za pracovnú pohotovosť.
A ďalej mi to nejak nepasuje reálne. Ak my robíme prav.dopravu tak napr. na jednu cestu mi vychádza dokopy 25h tam 25h naspäť dokopy 50h. Ak túto cestu urobí raz za týždeň t.j. 4xdo mesiaca vyjde mu 200h. A to má odpracovaných len smiešnych 12dní
Som z toho "jeleň"
0 0
sophie sophie

sophie je offline (nepripojený) sophie

už nikto viac??
0 0
jales jales

jales je offline (nepripojený) jales

Nikto viac Ti neodpovedá, lebo nikto na to nevie odpoveď. My máme len jedného vodiča dodávkového vozidla, ktorý pravidelne chodí do Holandska, nemá kotúč a jazdí si koľko sám chce. Vieme, že keď ho budú kontrolovať bude mať problém. Ale on si nedá povedať. A je problém, ako ho napr. posudzovať, keď ide s kolegami na služobnú cestu. Vieme, že ich tam bude 2 dni čakať a jednoducho sa ponevierať po zahraničí a vždy nevieme koľko hodín mu máme vykázať ako výkon.
Skúšala som už podobnú otázku napísať aj na IBP, ale pre istotu mi neodpovedali.
0 0
jaja99 jaja99

jaja99 je offline (nepripojený) jaja99

Tiež sme mali problém s pracovným časom vodičov. Dospeli sme k nasledovnému a takto to aplikujeme: Týždenný pracovný čas (základný) vodiča je 40 týždenne. Maximálny priemerný týždenný pracovný čas vodiča je 48 hodín za obdobie štyroch po sebe idúcich mesiacoch. Týždenný pracovný čas vodiča je maximálne 60 hodín, ak je dodržaný priemer 48 hodín. Do pracovného času sa započítavajú: vedenie vozidla, nakládka, vykládka, formality na hraniciach a colnici, čistenie , technická údržba, zabezpečenie ochrany vozidla, čas, počas ktorého je zamestnanec k dispozícii zamestnávateľovi na pracovisku, bezpečnostná prestávka, prestávka na jedlo.
Pracovná pohotovosť je čas, keď zamestnanec je k dispizícii zamestnávateľovi, pričom to nemusí byť na pracovisku, ale môže po výzve nastúpiť do práce. Čas pracovnej pohotovosti sa nezapočíva do pracovného vodiča. Zamestnávateľ môže nariadiť pracovnú pohotovosť v rozsahu najviac 300 hodín ročne. Do tohto času sa započítavajú: čakanie v nákladnej doprave, na hraniciach, na zákazoch, čakania počas prepravy vozidla vlakom alebo plavidlom, doba strávená spolujazdcom vo vozidle na mieste spolujazdca alebo v kabíne na spanie počas doby pohybu vozidla. Pracovná pohotovosť je maximálne 24 hodín počas 72 hodín v priebehu mesiaca. Za každú hodinu pracovnej pohotovosti patrí zamestnancovi náhrada vo výške minimálnej mzdy.
V praxi po beží asi takto: evidujeme samostatne pracovný čas vodiča a samostatne pracovnú pohotovosť. Ak má pracovný čas mesačne nad fond pracovného času, tak uvedený rozdiel evidujeme ako nadčas a tento si zamestnanec vyčerpá ako náhradné voľno. Vodiči jazdia v turnusoch. Turnus trvá 3 týždne - odrobí napr. maximum čo mu povoľuje zákon teda 3x60 hodín = 180 hodín. Fond v danom mesiaci je 168 hodín, čiže 12 hodín má nadčas. Tento si vyčerpá až potom, keď si doplní hodiny skráteného týždenného odpočinku. Týždenný odpočinok vodiča má byť 45 hodín, ale možno ho skrátiť až na 24 hodín, čiže pri troch týždňoch je to skrátenie 3x 21 hodín. Po ukončení turnusu si vyčerá 3x21 hodín (tieto nie sú platené, lebo sa nezapočítavajú do pracovného času) a následne si čerpá 12 hodín náhradného voľna.
Od zodpovednej osoby by som vyžadovala evidenciu dochádzky aspoň v tomto rozsahu: pracovný čas vodiča, pracovná pohotovosť vodiča, čerpanie NV, dočerpanie povinnej týždennej prestávky, čerpanie dovolenky, stav náhr.voľna k prvému dňu v mesiaci a zostatok k poslednému dňu v mesiaci.
Naposledy upravil jaja99 : 17.10.06 at 10:34
1 0
dlhá dlhá

dlhá je offline (nepripojený) dlhá

Prosím Vás, mohli by ste prilepiť vzor pracovnej zmluvy pre vodiča nákladnej dopravy. ďakujem
0 0
Bambit Bambit

Bambit je offline (nepripojený) Bambit

dlhá Pozri príspevok
Prosím Vás, mohli by ste prilepiť vzor pracovnej zmluvy pre vodiča nákladnej dopravy. ďakujem
Našiel by sa niekto ? Aj ja by som to súrne potrebovala. Ďakujem
0 0
kamowski kamowski

kamowski je offline (nepripojený) kamowski

jaja99 Pozri príspevok
čiže pri troch týždňoch je to skrátenie 3x 21 hodín
Tu by som si dovolil trošku oponovať.
Vychádzaš zrejme z §6 ods.7 Z.z č.121/2004 o pracovnom čase a dobe odpočinku v doprave.
(7) Čas skrátenia nepretržitého odpočinku v týždni musí byť nahradený vcelku najneskôr do troch týždňov od uplynutia týždňa, v ktorom bol nepretržitý odpočinok skrátený.
Od 11.04.2007 však platí aj u nás NARIADENIE EURÓPSKEHO PARLAMENTU A RADY(ES) č. 561/2006 kde čl.8 ods.6 pojednávajúci o tom istom znie už trochu ináč:
6.V každých dvoch po sebe idúcich týždňoch vodič čerpá najmenej:
— dve doby pravidelného týždenného odpočinku alebo
— jednu dobu pravidelného týždenného odpočinku a jednu dobu skráteného týždenného odpočinku trvajúcu najmenej 24 hodín.
Toto skrátenie sa však nahradí primeraným odpočinkom čerpaným v celku pred ukončením tretieho týždňa nasledujúceho po predmetnom týždni.
Podľa tohto nariadenia si už počas 3 týždňového turnusu nemôže skrátiť týždenný odpočinok 3x po sebe.
Naposledy upravil kamowski : 25.06.07 at 08:32
0 0
kamowski kamowski

kamowski je offline (nepripojený) kamowski

sophie Pozri príspevok
Napísané je to tak, ale neodporuje si to trošku navzájom? Podľa medzinárodnej dohody AETR sa to nepovažuje za inú prácu a podľa nášho zákona o prac.čase sa to považuje za pracovnú pohotovosť.
A ďalej mi to nejak nepasuje reálne. Ak my robíme prav.dopravu tak napr. na jednu cestu mi vychádza dokopy 25h tam 25h naspäť dokopy 50h. Ak túto cestu urobí raz za týždeň t.j. 4xdo mesiaca vyjde mu 200h. A to má odpracovaných len smiešnych 12dní
Som z toho "jeleň"
Podstata je v tom, že má odpracovaných 200 hodín.
Že to oddrel za "smiešnych" 12 dní, za to ho treba skôr odmeniť ako sa tváriť pohoršene.
0 0
anmary anmary

anmary je offline (nepripojený) anmary

Vie mi niekto poradiť kde sa dá nájsť tlačivo "PREHLÁSENIE O DOVOLENKE". Manžel ma prosil aby som mu ho zohnala. Vraj už vodiči nemôžu používať tie žlté krúžky ale musia mať takéto tlačivo. Dal mi adresu na stránku ec.europa.eu, ja to tam však nemôžem nájsť.
0 0
sylva sylva

sylva je offline (nepripojený) sylva

Vyhľadaj si Úradný vestník EÚ, L 99 / 14 z 12.4.2007 (napr.Google), tam to tlačivo je v slovenčine. Alebo aj na stránkach Ministerstva dopravy..., pod legislatívou. Na eur-lex.europa.eu je vo všetkých jazykoch - neviem sa však ani ja dopátrať, kde.Raz sa mi to podarilo.Skúšam hľadať ďalej.
0 0
sylva sylva

sylva je offline (nepripojený) sylva

Prikladám tlačivo aspoň v slovenčine.
0 0
sylva sylva

sylva je offline (nepripojený) sylva

Môžte mi povedať ako riešite pracov.pohotovosť u vodičov kamiónov od 1.9.2007? Podľa zák.č.121/2004 o pracov.čase a dobe odpočinku v doprave sa do pohotovosti (§36 ods.6) vodičov,ktorí sa pri vedení vozidla striedajú,započítava aj čas strávený sedením na mieste spolujazdca alebo čas strávený v kabíne na spanie počas pohybu vozidla.Podľamňa by sa táto pohotovosť aj naďalej nemala započítať do prac.času a náhrada za ňu by sa nemala zahrnúť do VZ na sociál. a zdravot.poistenie.Nejedná sa o "klasickú"pohotovosť,ale o pohotovosť, ktorá vyplýva z charakteru práce vodiča ( dodržanie prac.času a ODPOČINKU v doprave) a NIE JE pripravený na výkon práce v zmysle ZP - má nariadený ODPOČINOK. Zdieľate aj Vy môj názor alebo to riešite inak? Vďaka za odpoveď.
Naposledy upravil sylva : 19.10.07 at 08:36 Dôvod: preklep
0 0
mandula mandula

mandula je offline (nepripojený) mandula

Dávam do pozornosti zákon č. 462/2007 Z.z. o organizácii pracovného času v doprave , ktorý s účinnosťou od 1.11.2007 ruší zákon č. 121/2004 o pracov.čase a dobe odpočinku v doprave.
Naposledy upravil mandula : 19.10.07 at 14:22 Dôvod: priloženie prílohy
0 0
kamowski kamowski

kamowski je offline (nepripojený) kamowski

sylva Pozri príspevok
Nejedná sa o "klasickú"pohotovosť,ale o pohotovosť, ktorá vyplýva z charakteru práce vodiča ( dodržanie prac.času a ODPOČINKU v doprave) a NIE JE pripravený na výkon práce v zmysle ZP - má nariadený ODPOČINOK.
Žasnem !!!!
Môžete mi prosím vysvetliť, čo je "klasická pohotovosť" a čo je "pohotovosť, ktorá vyplýva z charakteru práce vodiča" ???????
Asi nie je ešte jedna profesia, kde by sa vyskytlo toľko vykrúcaní, prekrúcaní a obchádzanie ZP ako profesia vodiča z povolania.
No žasnem !!!!!
0 0
dad111 dad111

dad111 je offline (nepripojený) dad111

Mam rad svet, nenavidim pretvarku. ...viac
kamowski Pozri príspevok
Žasnem !!!!
Asi nie je ešte jedna profesia, kde by sa vyskytlo toľko vykrúcaní, prekrúcaní a obchádzanie ZP ako profesia vodiča z povolania.
No žasnem !!!!!
Asi Ta trocha nastvem. Dnes je asi ina doba. Chapem, ze kazdy hcodi do prace nato, aby zarobil. Mozno aj ja keby sa ma to dotykalo, by som uz dnes chcel zaplatiti kazdu jednu hodinu, ktoru som z domu. Je pravda aj to, ze ak to platne zakony umoznuju treba sa domahat svojho. Pri trocha realnom pohlade aj z inej strany by to mohlo vypadat aj inak. Moze to byt napriklad aj pohlad majitela vozidla. Ak by totiz mal zaplatit vsetko tak ako si to predstavujes, asi by to ani nemusel robit. Da sa to aj jednoducho vyskusat na vlastnej kozi, staci si ten kamion kupit za svoje. Tiez som v tom nejaku dobu zil. Nie je Vam co zavidiet. Iste Ta neuspokoji porovnanie s inymi profesiami. Dnes chodi za pracou mnoho ludi do sveta. Tiez maju vselijaku pracovnu dobu, ubytovany byvaju na stavbach a kdekade. Tiez sa nemozu pohybovat kade chcu a nikto im neplati viac len odpracovany cas. Nemaju ani tu pohotovost. Je to Vas a ich zivot vybrali ste si ho, patri k nemu pekne aj skarede, dobre aj zle. Vasa praca je narocna, neda sa to robit ako kedysi, jazdit od nevidim do nevidim. Za ten odpocinok bojuju aj sami vodici. Uspechy v boji zial prinasaju aj niektore na pohlad neprijemne veci. Viem, stretavas sa aj s vodicmi z inych krajin. Porovnavate svoje podmienky. To co prv bolo nemozne je dnes bezne. Verme vsetci, ze organizacia prace v cestnej doprave sa bude vyvijat k lepsiemu. Neber to ako zavist, ake mate dnes vymozenosti v kamionoch o ktorych sa kedysi ani nesnivalo. Svojho sa domahajte. Ti odvaznejsi skusajte to sami na svojom. Potom sa da porovnavat. Dufam, ze som Ta velmi neurazil, ak to tak citis popredu sa ospravedlnujem.
0 0
kamowski kamowski

kamowski je offline (nepripojený) kamowski

dad111 Pozri príspevok
Asi Ta trocha nastvem....


Určite si ma nenaštval ani neurazil. Obaja sme prezentovali svoj názor. Je to OK
0 0
sylva sylva

sylva je offline (nepripojený) sylva

kamowski Pozri príspevok
Žasnem !!!!
Môžete mi prosím vysvetliť, čo je "klasická pohotovosť" a čo je "pohotovosť, ktorá vyplýva z charakteru práce vodiča" ???????
Asi nie je ešte jedna profesia, kde by sa vyskytlo toľko vykrúcaní, prekrúcaní a obchádzanie ZP ako profesia vodiča z povolania.
No žasnem !!!!!
Prepáčte, odpoveď je pripojená v prílohe,pretože ma to stále "vyhadzuje" ako neprihlásenú napriek tomu, že mám správne nastavené kookies a 2x zabezpečené.Neviem si predstaviť,že by som to mala písať tretí raz. Vďaka za porozumenie. Sylva
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať