Zavrieť

Porady

Pracovný čas v doprave

Pracujeme v oblasti dopravy, ktorá sa má riadiť zákonom č.121/2004 o pracovnom čase v doprave, dohodou AETR a Nariadenia Rady (EHS)
Do pracovného času sa započítava čas uvedený v par.14.
Otázkou však je, ako postupovať v prípade nevedenia mot.vozidla.
V dohode AETR je uvedené: " Čas čakania a čas nevenovaný vedeniu vozidla a strávený v pohybujúcom sa vozidle sa nepovažuje za "inú prácu".
Podľa vedúceho dopravy sa táto činnosť /teda čas nevedenia vozidla/ považuje ako pracovná pohotovosť a podľa par.36 platí, že za každú hodinu pracovnej pohovosti v rámci pracovnej zmeny patrí zamestnancovi v doprave náhrada najmenej vo výške hodinovej minimálnej mzdy.
Máte s tým niekto osobné skúsenosti? Študujem neustále tie paragrafy a nariadenia, ale fakt si neviem rady. Ako by ste postupovali na mojom mieste?
Usporiadat
sophie sophie

sophie je offline (nepripojený) sophie

nikto sa s tým nestretol? neverím, že nikto nerobí v doprave
0 0
bevy bevy

bevy je offline (nepripojený) bevy

Ja dávam šoférom odpracovaných 8 hodín, lebo len toľko môžu cez deň prejazdiť. Neviem, ako im preplácať keď nešoférujú, ale za to majú diéty. Robím im výplaty podľa väčších špedičných firiem a dúfam, že dobre.
0 0
rosemary rosemary

rosemary je offline (nepripojený) rosemary

Tak ako píšeš, Sofi. Čas strávený ako druhý vodič minimálne vo výške minimálnej mzdy. Neviem, či by obstálo, že keď sedia vedľa vodiča, majú dietu, dieta je za čas strávený vo vozidle, či už šoféruje, alebo nie.
0 0
sophie sophie

sophie je offline (nepripojený) sophie

rosemary
Tak ako píšeš, Sofi. Čas strávený ako druhý vodič minimálne vo výške minimálnej mzdy. Neviem, či by obstálo, že keď sedia vedľa vodiča, majú dietu, dieta je za čas strávený vo vozidle, či už šoféruje, alebo nie.
Napísané je to tak, ale neodporuje si to trošku navzájom? Podľa medzinárodnej dohody AETR sa to nepovažuje za inú prácu a podľa nášho zákona o prac.čase sa to považuje za pracovnú pohotovosť.