, otázka mala byť položená v inej sekcii. Skúsim odpovedať na tvoju otázku.
Pri ukončení je dôležité zrušiť registráciu dph. Podnikateľovi, ktorý končí svoju podnikat.činnosť, daň.úrad určí posledné zdaňovacie obdobie, ktorého skončením prestáva byť platiteľom dph. Takáto osoba je povinná do 10 dní od skončenia tohto posledného zdaňovacieho obdobia odovzdať daňovému úradu
osvedčenie o registrácií.
V daň.priznaní za posledné zdaň.obdobie je platiteľ dane povinný zdaniť majetok, pri ktorého obstaraní alebo vytvorení odpočítal daň. Výšku odvodu dane vypočíta podnikateľ:
- pri hmotnom a nehmotnom majetku
z jeho daňovej zostatkovej ceny zistenej podľa § 25 o dani z príjmov ku dňu skončenia posledného zdaňovacieho obdobia.
Ak nakúpený KM sa neodpisoval, uplatnil sa priamo do daňových výdavkoch, tak nie je povinnosť odviesť dph z takéhoto majetku. Ak by sa však evidoval majetok , ktorý nie je celý odpísaný a vykazoval by ZC, tak pri ukončení by trebalo odviesť dph zo zostatkovej ceny majetku. Tlačiareň treba vyradiť do osob.užívania (dopad na dph nebude žiadny) a v prípade predaja do doby 5 rokov sa príjem zdaní . Takýto príjem sa už bude posudzovať podľa § 8 zákona o dani z príjmu. Ak by sa však tlačiareň predala pri ukončení podnikania, tak takýto príjem bude spadať do príjmu podľa § 6 zákona o dani z príjmu čiže cena bez dph a bude sa musieť odviesť aj dph na výstupe z predaja.