No aj ja som zvedavá...Podla mna je úplne samozrejmé, že vodič nákladiaka alebo autobusu, ktorý sa tým živí ako profesiou či už ako zamestnanec alebo živnostník, bude mať v aute knihu jázd alebo nejaký obdobný dokumet s náležitosťami knihy jázd. Avšak v prípade, ak konateľ a jediný spoločník používa firemné vozidlo (samozrejme neuvádza nikde žiadne súkromné jazdy) a uplatňuje paušálne 80% na PHl v daňových nákladoch, nie je povinný podla zákona o DzP preukazovať oprávnenosť či neoprávnenosť danej jazdy pri kontrole policajtmi. Veď ako konateľ (a súčane zamestnanec) firmy môže pracovať trebárs aj o jednej v noci, potom sa odvezie domov...alebo ide ráno do práce služobným autom a cestou odvezie manželku po ceste do práce....to nie je jazda navyše ani neopodstatnená, ani nemusí z trasy vybočiť a aj tak by šiel rovnako....no manželka by tam asi fakt nemala sedieť pre prípad, že by doľlo práve vtedy k nehode na danom aute a možno aj niekoho zdraví....A čo sa týka priznania a zdanenia použitia firemného vozidla na súkromné účely...o tom by musel byť nejaký doklad, podpísaný dokument, aby sa to niekde aj uviedlo. A napr. ako dokážeš konateľovi, že v tom inom meste zrovna nebol u predajcu áut omrknúť ponuku, lebo plánuje do firmy kúpiť auto a tam je lepšia cena či ponuka....a ak nesmie zobrať som sebou manželku, tak nesmie brat ani stopára, no nie? Aj ked to vyslovene nemá od firmy zakázané a na papieri...
Celé je to na hlavu, lebo ani v poistnej zmluve nikde nepíšu, že neberú zodpovednosť na škode na zdraví osôb, ktoré nie sú zamestnancami danej firmy. Poisťovna prihliada na osoby, ktoré sa v čase nehody nachádzajú vo vozidle........To by ani obchodného partnera na letisko nesmel odviesť....