Ice dive Z Vašich odpovedí tu na porade viem, že máte s likvidáciou bohaté skúsenosti a vyznáte sa (určite lepšie ako ja:-) preto neberte toto, že sa chcem hádať, ale chcel by som pochopiť resp. prísť na koreň tomuto postupu...
Je pravdou, že majiteľ má jediný právo zošrotovať resp. nezošrotovať vrak auta a poisťovňa nemá právo do toho čo s ním spraví rozhodovať, avšak keďže sa jedná o PZP vypláca sa skutočná škoda a tú určil likvidátor podľa znaleckého štandardu, ak sa majiteľ rozhodne šrotovať - zvyšuje predsa rozsah škody, ktorý si chce voči poisťovni uplatniť... nakoľko znehodnotí aj použiteľné diely auta, a túto škodu si spôsobil sám na čo sa PZP nevzťahuje...
PS: mohli by ste prosím uviesť presné čísla paragrafov resp. zákona, nakoľko paragrafy 400 - 403 sú podľa občianského zákonníka zrušené od roku 1992 a link ktorý je vo Vašom príspevku odkazuje na obchodný zákonník a tam je náhrada škody v pragrafoch 373 - 386 -avšak predpokadám, že obchodný zákonník sa nebude vzťahovať na túto situáciu...
máte čiastočne pravdu, počíta sa skutočná škoda, ale túto je možné "hypoteticky" počítať - napr. predpísaným postupom, ale väčšiu váhu má realita, a teda čo klient skutočne urobil. Ak doloží, že vozidlo zošrotoval, teoretický výpočet si poisťovňa môže oné...., a bernou mincou je realita- protokol o zošrotovaní, jeho dopad na hodnotu vraku a následný výpočet výšky škody, ktorý musí zohľadniť realitu.
všeobecne o zodpovednosti za škodu par. 427
všeobecne k výške škody par. 442 + 443
občiansky zákonník je základný predpis, a určite tam nebude uvedené nič bližšie než odkazy - napr.: presný výpočet výšky škody na motor. vozidle nájdete v prílohe č. 6 vyhlášky 492/2004, obdobne k inému majetku (stavby atp.) v inom prepise.
Všetky predpisy, zákony majú svoje vykonávacie predpisy, výklady, inštrukcie, metodické pokyny, ktoré budete pracne vyhľadávať, a keď sa vám to podarí zistíte, že na ich použitie potrebujete špeciálne odborné vedomosti. Ak ich nemáte........
Naviac, všetci vieme, že každý predpis má viacero výkladov, interpretácií, a kto sa vie v danej problematike detailne orientovať, vie si vybrať optimálnu variantu. To urobil aj likvidátor Allianz - ponúkol klientovi podľa svojho názoru ďalšiu (úplne legálnu) variantu, a je na klientovi aby zvážil, vybral a urobil čo mu vyhovuje najviac. To je všetko. O pohnútkach likvidátora by som zbytočne nešpekuloval - jednoducho urobil pre klienta niečo naviac, urobil to dobrovoľne, je možné že to robí pravidelne, a je to vizitka jeho osobných vlastností.