Ja k tejto problematike napíšem len toľko, že podľa zákona je síce zamestnávateľ povinný zabezpečiť pitný režim pre zamestnancov, ale podľa zákona je táto podmienka splnená, ak je na pracovisku pitná voda. (a z verejného vodovodu je pitná....) Takže ak mám v prenájme kanceláriu a mám v nej prípojku na pitnú vodu resp. umávadlo na toalete a je tam prístupná pitná voda) a sú mi za vodu vyuúčtovávané náklady, tak potom asi splňam podmienku zabezpečenia pitnej vody. Okrem mineráliek podobne posudzujem aj prenájom / nákup dispenzoru a tlakovacej nádoby + náplň pitnej vody na pracovisku. U nás je na pracovisku pitná voda z verejnej vodovodnej siete, všetku ostatnú dodávku pitnej vody možno považovať za nadštandard a preto náklady spojené s prenájmom dispenzoru a nákupom vôd mimo vodovodnej siete v objekte považujeme za náklad nedaňový, a teda ani neuplatňujeme odpočet DPH. Celú faktúrovanú čiastku vrátane DPH účtujem na AE 528 ostatné sociálne náklady. S polemikou o vode ako hygienickej potrebe by som tiež nediskutovala. Jedine v prípade , že v mieste výkonu práce (napr. ak pracujem v teréne na stavbe, pri údržbe ciest a pod.) nie je dostupný iný zdroj vody, tak tam áno - náklad + odpočet DPH či už ako pitná voda pre zamestnancov alebo na umývanie rúk (ale jedine neperlivá a to nemusí byť zrovna minerálka). Mne pre nejakým časom pri kontrole na DPH práve minerálky povyhadzovali z odpočtu a doporučili účtovať nedaňovo. A to boli neochutené. Ak kupoujeme veľké množtvo tak 528, ak kupujem 1-2 flaše pre hostí tak 513.
Minerálka je ponímaná ako luxus a máme sa uspokojiť s tým ,čo je na mi k dispozícii z vodovodu....čo z toho, že z vodovodu mi tak nechutí...