Zavrieť

Porady

Pokladničné bločky budú musieť vydávať aj údržbári či účtovníci

Ministerstvo financií tuší, že mnohí podnikatelia sa vyhýbajú vydávaniu daňových dokladov za platby v hotovosti. Bez prieskumov, koľkým podvodom zabránia, a analýz, aké výsledky navrhované opatrenia prinesú, prišli s pomerne radikálnym riešením.

Stanovilo nové technické požiadavky, pre ktoré si bude časť podnikateľov musieť kúpiť nový model. A zavarilo aj živnostníkom.
Ruší im možnosť prijímať hotovosť bez toho, aby vlastnili pokladnicu. Inými slovami, prikazuje ju kúpiť aj tým, ktorí ju doteraz nepotrebovali – ak chcú hotovosť prijímať naďalej.

Povinnosť sa týka všetkých živnostníkov. Navyše, pre nové technické požiadavky budú musieť meniť a upravovať pokladnice aj obchodníci.

Zdroj: http://www.etrend.sk/podnikanie/riad...ic/149527.html
Usporiadat
Téma je uzavretá.
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
nie, teda nie povinne, ale môžeš.
0 0
Ka-Be Ka-Be

Ka-Be je offline (nepripojený) Ka-Be

dobrý deň,

chcel by som sa opýtať, od r. 2012 jazyková škola, ak bude vyberať platby (úhrady) za kurzy v hotovosti tiež potrebuje povinne ERP?

ďakujem
0 0
Zdenka175 Zdenka175

Zdenka175 je offline (nepripojený) Zdenka175

Ka-Be Pozri príspevok
dobrý deň,

chcel by som sa opýtať, od r. 2012 jazyková škola, ak bude vyberať platby (úhrady) za kurzy v hotovosti tiež potrebuje povinne ERP?

ďakujem
Príloha č. 1 k zákonu č. 289/2008 Z. z.
SLUŽBY, NA KTORÉ SA VZŤAHUJE POVINNOSŤ EVIDENCIE
TRŽIEB V ELEKTRONICKEJ REGISTRAČNEJ POKLADNICI
1. Opravy a údržba osobných motorových vozidiel
1.1. Bežné opravy a údržba osobných motorových vozidiel
1.2. Opravy elektrického systému osobných motorových vozidiel
1.3. Opravy pneumatík vrátane nastavenia a vyváženia kolies osobných motorových vozidiel
1.4. Opravy karosérií osobných motorových vozidiel
2. Umývanie osobných motorových vozidiel
3. Parkovacie služby
4. Služby spojené s podávaním jedál a nápojov okrem služieb poskytovaných v ležadlových alebo lôžkových vozňoch a iných dopravných prostriedkoch
4.1. Reštauračné služby s obsluhou
4.2. Služby v samoobslužných zariadeniach
4.3. Služby v bufetoch, stánkoch a v cukrárňach
4.4. Služby spojené s dodávkou hotových jedál vrátane nápojov pre iné podniky a inštitúcie
4.5. Služby spojené s dodávkou hotových jedál vrátane nápojov pre domácnosti
4.6. Služby spojené s podávaním nápojov
5. Nájom a lízing
5.1. Nájom a lízing osobných motorových vozidiel a ľahkých motorových vozidiel do 3,5 t určených prevažne na prepravu osôb a služby s tým spojené; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
5.2. Nájom a lízing tovaru osobnej spotreby a potrieb pre domácnosť a služby s tým spojené s výnimkou zdravotníckych a parazdravotníckych pomôcok a potrieb, požičiavania kníh a časopisov; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
5.3. Nájom a lízing predmetov a zariadení na rekreačné účely a športové účely a služby s tým spojené; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
6. Fotografické služby
6.1. Portrétne fotografické služby
6.2. Reklamné a súvisiace fotografické služby
6.3. Fotografické služby a video služby poskytované pri rôznych spoločenských a iných udalostiach
6.4. Zber filmov, vyvolávanie filmov okrem filmov z produkcie filmových a televíznych ateliérov a vyhotovovanie diapozitívov, fotografií, kópií filmov a audiovizuálnych nosičov
6.5. Reštaurovanie, kopírovanie a retušovanie fotografií
7. Prevádzka krytých a prevádzka nekrytých kúpalísk
8. Služby lunaparkov a služby zábavných parkov
9. Služby zberní odevov, bielizne a ich rozvoz
10. Pranie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín a čistenie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín okrem poskytovania takýchto služieb u zákazníka
11. Chemické čistenie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín okrem poskytovania takýchto služieb u zákazníka
12. Úschova kobercov, závesov, kože a kožušín a chemická údržba kobercov, závesov, kože a kožušín
13. Služby žehliarní a služby mangľovní
14. Farbenie odevov a textilných výrobkov okrem farbenia vlákien a priadzí a tónovanie odevov a textilných výrobkov okrem farbenia vlákien a priadzí
15. Služby kadernícke pre ženy a dievčatá
16. Služby kadernícke a holičské pre mužov a chlapcov
17. Služby kozmetické, manikúra, a pedikúra vrátane poradenských služieb týkajúcich sa starostlivosti o pleť a služby tetovacie
18. Služby na zlepšenie telesnej pohody
19. Strihanie psov
4 0
tweedle tweedle

tweedle je offline (nepripojený) tweedle

možno pre niekoho hlúpa otázka, ale ja sa v tom vôbec nevyznám..sme strojárska obchodná spoločnosť 99% predaného tovaru posielame na faktúru.Sem-tam sa stane že menšie zásielky si zákazník preberie osobne a v hotovosti vyplatí, budeme musieť mať od 01/2012 ERP? naše výdavky v hotovosti sú nákup kancelársky potrieb, repre,,,
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
odpoveď je jednoduchá , ak predáte tovar čo len za 1 cent v hotovosti, musíte použiť na príjem peňazí ERP
0 0
tweedle tweedle

tweedle je offline (nepripojený) tweedle

a platí to až od budúceho roka?
0 0
vango vango

vango je offline (nepripojený) vango

tweedle Pozri príspevok
a platí to až od budúceho roka?
Ano az od buduceho roka.
Do konca tohto roka mozte pokracovat podla vyhlasky, t.z. pri predaji tovaru na fakturu a jej platbe v hotovosti vystavit PPD.
0 0
tweedle tweedle

tweedle je offline (nepripojený) tweedle

ok dakujem za informáciu,,, tak budem musieť všetko poriadne naštudovať či sa nám oplatí kvôli cca 1000 eur ročne mať ERP, ale túto platbu vyriešiť nejakým iným spôsobom.
0 0
kn-alka kn-alka

kn-alka je offline (nepripojený) kn-alka

Jarka jméno mé :)
už sa tu o tom niekde písalo, že jedným riešení je aj namiesto PPD vypísať šek na platbu na účet. Zákazník zaplatí v hotovosti na pošte a vám to nabehne na účet.
1 0
tweedle tweedle

tweedle je offline (nepripojený) tweedle

budeme sa musieť dohodnúť aj so zákazníkmi na čo najlepšom riešení,,ako hovorím musím naštudovať aké povinnosti sú spojené s povinnosťou mať ERP
0 0
Romanka09 Romanka09

Romanka09 je offline (nepripojený) Romanka09

Dobrý deň, chcela by osm sa opýtať nasledovnu vec :

Spoločnosti sa registračná pokladna v roku 2011 pokazila registračná pokladna, od servisnej organizácie maju potvrdenie že je nefunkčná , odhlásili ju na danovom úrade a zakupili novú .
Avšak k novej registračnej pokladni im dali už len knihu registračnej pokladne ktorá vyzerá však uplne inak ako tá stará .
Nie je v nej kam zapisovat a evidovat tržby, je iba pre záznamy danového úradu a servisnej organizácie.
Kam denné a mesačné uzávierky lepiť ? Je to praktická otázka ale nevie nám nikto na nu odpovedať. Za odpoved dakujem.
0 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

Romanka09 Pozri príspevok
Dobrý deň, chcela by osm sa opýtať nasledovnu vec :

Spoločnosti sa registračná pokladna v roku 2011 pokazila registračná pokladna, od servisnej organizácie maju potvrdenie že je nefunkčná , odhlásili ju na danovom úrade a zakupili novú .
Avšak k novej registračnej pokladni im dali už len knihu registračnej pokladne ktorá vyzerá však uplne inak ako tá stará .
Nie je v nej kam zapisovat a evidovat tržby, je iba pre záznamy danového úradu a servisnej organizácie.
Kam denné a mesačné uzávierky lepiť ? Je to praktická otázka ale nevie nám nikto na nu odpovedať. Za odpoved dakujem.
Treba kúpiť takú, kde sa to dá. Napr:http://www.protex.sk/index.php?zobr=4&zcis=10536
Naposledy upravil JankaO : 21.09.11 at 11:13
1 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

Zákon 289/2008 Z.z o používaní elektronickej registračnej pokladnice

Dňa 1. 3. 2009 nadobudol účinnosť nový zákon o registračných pokladniciach č. 289/2008 Z.z, ktorý nahrádza vyhlášku č.55/1994 a jej nasl. novelizácie. Tento zákon stanovuje nové podmienky používania registračných pokladníc pri evidencii tržieb, ako aj postavenie a činnosť servisných organizácií, prináša zásadné zmeny a nové povinnosti pre daňové subjekty ohľadne používania registračných pokladníc. V období od 1. 3. 2009 do 31. 12. 2010 sa podnikateľ môže rozhodnúť, podľa ktorej právnej úpravy bude evidovať tržby.

Po 1. 1. 2011 budú musieť podnikatelia používať už len registračné pokladnice, ktoré spĺňajú technické požiadavky a parametre podľa zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice. V súčasnosti prebieha proces certifikácie pokladníc podľa zákona 289/2008 Z.z.

Hlavné zmeny v zákone č. 289/2008 Z. z. oproti vyhláške č. 55/1994 Z. z. :

zmena definície pokladnice
povinnosť používať pokladnicu i na evidenciu úhrady pohľadávok v hotovosti
povinnosť používať fiskálnu pamäť
zavedenie povinnosti elektronického žurnálu
zavedenie nového typu fiskálneho zariadenia - fiskálnej tlačiarne
zabezpečenie pokladnice fiskálnou plombou daňového riaditeľstva
tlač ochranného znaku MF na účtenkách
zrušenie mesačnej uzávierky a jej nahradenie intervalovými uzávierkami
zmena definície obratov a zrušenie GT1 a GT3
vykonávanie povinnej údržby pokladnice
nové knihy pokladníc

Požiadavky na registračné pokladnice, fiskálne tlačiarne a ich obsluhu:
Fiskálna pamäť:

elektronická registračná pokladnica musí v časti neprístupnej používateľovi obsahovať fiskálnu pamäť, kde sa budú ukladať údaje o evidencii tržieb,
do fiskálnej pamäti sa ukladá obchodné meno a adresa (UPOZORNENIE: Zápis je možný len raz), ochranný znak, DKP, DIČ, IČ DPH, dátum uvedenia do prevádzky, sadzby daní a meny a ich zmeny, denné uzávierky, vymazanie pokladnice, odpojenie displeja, fiskálnej pamäte a tlačiarne, kontrolný kód elektronického žurnálu a informácia o povinnej údržbe,
fiskálna pamäť musí byť čitateľná pomocou PC,
kapacita fiskalnej pamäte musí postačovať pre denné uzávierky na 5 rokov (t. j. 1825 uzávierok),
modul fiskálnej pamäte je potrebné vymeniť po naplnení kapacity
výmenu môže vykonať len servisná organizácia pri zmene údajov alebo vlastníka (pri neoprávnenom zásahu sa uložené údaje poškodia, príp. môže dôjsť až k ich strate), musí byť umožnené meniť daňové hladiny.

Pokladnica musí zabezpečiť:

ochranu pred zmenou zaevidovaných tržieb, resp. možnosť zistenia takého zásahu prostredníctvom plomby registrovanej na DR SR
vykonanie uzávierky raz za 24 hodín, v opačnom prípade nie je možné pokračovať v predaji
zhodu číselných údajov na displeji a účtenke
vytlačenie ochranného znaku na účtovnom doklade (okrem tréningových dokladov) a uzávierke
vytlačenie iba jedného originálu pokladničného dokladu so súčasným záznamom kópie do prevádzkovej pamäte alebo na vhodné dátové médium, pričom kópia originálu pokladničného dokladu môže byť vytlačená, ale nesmie obsahovať ochranný znak
vytlačenie „NEPLATNÝ DOKLAD" a „SKÚŠKA POKLADNICE" na účtenku
vykonanie operácie vklad
informovanie o potrebe vykonania povinnej údržby

Pokladnica musí umožniť:

prečítanie údajov z fiskálnej pamäte
vytlačenie pokladničných dokladov a vykonanie uzávierky
vytlačenie iba jedného originálneho dokladu
vytlačenie tlačových výstupov čitateľných po dobu 10 rokov
uchovanie údajov v prevádzkovej pamäti 90 dní
zablokovanie pokladnice pri odpojení zariadení (displej, tlačiareň, fiskálna pokladnica)
overenie pravosti kontrolného záznamu (elektronického žurnálu) kontrolným kódom
pridanie plomby pre ochranu prístupu k elektronike
vytlačenie všetkých znakov abecedy

Plomby:

pokladnice musia byť označené trieštivou plombou, ktorá má rozmer 45 × 20 mm
plomby obsahujú hologram "SLOVENSKÁ REPUBLIKA" a sú označené poradovým číslom a číslom série
plomby predáva DR SR, sú evidované u servisnej organizácie a sú neprenosné
na konci kalendárneho roka až do januára DR SR vykonáva zúčtovanie pridelených plômb

Uzávierky:

mesačnú uzávierku už nie je možné vytlačiť, namiesto nej je možné tlačiť intervalovú detailnú alebo sumárnu uzávierka, ktorá môže byť vykonaná v akomkoľvek rozsahu podľa dátumu alebo čísiel denných uzávierok
Podnikateľ je povinný z údajov prevádzkovej pamäte vyhotoviť dennú uzávierku v deň, kedy zaznamenal tržbu. Pokladnica neumožní blokovať nasledujúci deň bez vykonania uzávierky za predošlý a taktiež neumožní blokovanie v daný deň po vykonaní uzávierky. Denná uzávierka obsahuje: identifikáciu subjektu (DIČ, IČDPH, DKP, adresa), dátum a čas, ochranný znak, poradové číslo od uvedenia do prevádzky, počet dokladov a neplatných dokladov, obrat, záporný obrat, kumulovaný obrat, súčet dane v členení podľa sadzieb, súčet obratu v členení podľa sadzieb, súčet vrátení, záporných položiek, storien a zliav, súčet súm na neplatných dokladoch.


Požiadavky na podnikateľa:

jednoznačne označovať tovary a služby
oznámiť poškodenie plomby inak je registračná pokladnica považovaná za neoznačenú podľa zákona
do dvoch mesiacov od zobrazenia informácie o povinnosti údržby dať vykonať údržbu pokladnice
vydávať paragóny pri poruche a okamžite nahlásiť poruchu, zaznačiť ju do knihy pokladnice a dohodnúť sa na doručení pokladnice servisnému stredisku alebo oprave na mieste
zabezpečiť ochranu pokladnice a dát
uchovať dáta kontrolného záznamu v elektronickom tvare po dobu určenú zákonom na médiách, na ktorých je uchovanie garantované
uchovávať doklady „NEPLATNÝ DOKLAD" a „VKLAD" po dobu 1 roka


zdroj: http://www.alto.sk/alto_fiskalne_moduly_zakon.php
6 1
Romanka09 Romanka09

Romanka09 je offline (nepripojený) Romanka09

Janka dakujem za odpoved, ale oni si dali potvrdit už tu novu pokladničnu knihu , aj danový úrad im tam dal razítko . Opätovne je potrebné ist na danový urad ju preregistrovat alebo ako postupovat v danom prípade ?

A len taká praktická otázka na budúci rok sa to bude kam lepit ?
0 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

1. Nie, na DÚ ju už netreba registrovať
2. Na budúci rok kúpite zase novú
0 0
vango vango

vango je offline (nepripojený) vango

Romanka09 Pozri príspevok
Janka dakujem za odpoved, ale oni si dali potvrdit už tu novu pokladničnu knihu , aj danový úrad im tam dal razítko . Opätovne je potrebné ist na danový urad ju preregistrovat alebo ako postupovat v danom prípade ?

A len taká praktická otázka na budúci rok sa to bude kam lepit ?
Takze na vysvetlenie (predpokladam, ze mate uz fiskalnu pokladnu)
- denne uzavierky sa tlacia, ak mate v danom dni trzbu. Ich archivacia je uz podla noveho zakona na uvazeni podnikatela. Mozete ich zakladat do krabice, mozete ich nadalej lepit - ale nemusi to byt kniha na to urcena. Nic sa uz nevypisuje (po novom uz GT ani na uzavierke nenajdete). Staci si kupit obycajny zosit najlepsie z recyklovaneho papiera a tam si ich mozte lepit (ale nie cele podliepat) podla lubovole. Takisto nezabudajte na archivaciu blockov "VKLAD" A "NEPLATNY DOKLAD", ktore tiez musite archivovat, najlepsie spolu s dennou uzavierkou.

- mesacne uzavierky pri fiskalnych pokladniciach neexistuju, ani sa nedaju vytlacit.

Kniha, ktoru mate sluzi len na servisne zaznamy, je rozdelena na dve casti, cast pre zaznamy podnikatela a cast pre servisnu organizaciu. Knihu musite mat neustale pri pokladnici a takisto pri akejkolvek poruche, ci poskodenej plombe ju musite zobrat zo sebou do servisnej organizacie. To znamena, ze na novy rok ju nemusite menit.
3 0
m.javor m.javor

m.javor je offline (nepripojený) m.javor

Najdôležitejšie zmeny týkajúce se ERP vyplývajúce z nového zákona o registračných pokladniciach č.289/2008 z.z..
Naposledy upravil m.javor : 25.09.11 at 18:44
4 0
jeso jeso

jeso je offline (nepripojený) jeso

poslala som dotaz na DrSr ohladne ERP-prišla odpoved ...

26.9.2011
Dobrý deň,
na základe Vášho dopytu podaného prostredníctvom internetu Vám Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica oznamuje nasledovné:
Podľa § 2 písm. j) zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice v znení neskorších predpisov sa povinnosť evidencie tržieb v elektronickej registračnej pokladnici vzťahuje na predaj tovaru a poskytovanie služieb uvedených v prílohe č. 1 tohto zákona. To znamená, že ak daňovník poskytuje služby neuvedené v prílohe zákona, potom mu nevznikne povinnosť evidovať tržby z poskytnutia týchto služieb v elektronickej registračnej pokladnici, aj keby tržby dosahoval v hotovosti.

Jana Gregorová
sekcia metodiky daní
odbor služieb pre verejnosť
DR SR Banská Bystrica

Váš dopyt:

Dobrý deň,

Podnikateľ, platiteľ DPH poskytuje služby, ktoré nepodliehajú evidencii v ERP / nemá povinnosť používať ERP ? služba nie je uvedená v prílohe č.1 zákona o ERP / na základe dodania vystavuje daňový doklad ? faktúry, ktoré mu odberatelia uhrádzajú bezhotovostne na účet, poprípade v hotovosti.

Podľa § 3 zákona č. 289/2008 Z. z. je podnikateľ povinný v elektronickej registračnej pokladnici evidovať prijaté tržby z predaja tovaru alebo z poskytovania vymedzených služieb (okrem predaja vecí uvedených v § 3 ods. 2 cit. zákona). Okrem prijatej tržby je podnikateľ povinný v ERP zaevidovať aj každú hotovosť, ktorú vloží do pokladnice.

Od 1.1.2012 je podnikateľ povinný zaevidovať hotovostné úhrady pohľadávok v ERP .

Je podnikateľ povinný v ERP zaevidovať aj hotovosť ? prevod z účtu do pokladne ? dotácia pokladne, resp. osobný vklad podnikateľa ?

Ďakujem za odpoveď
7 0
Economic Economic

Economic je offline (nepripojený) Economic

majiteľka spoločnosti a ekonómka spoločnosti ...viac
Ďalšia novinka, ktorú nám nachystali okrem zmien v zákone o účtovníctve a s tým súvisiace zmeny, ktoré zasahujú následne do 41 zákonov :

Ministerstvo pripravilo zmeny aj napríklad pri uznávaní dokladov z elektronickej registračnej pokladnice (ERP), ktoré sa v súčasnosti na účely DPH považujú za faktúru avšak na rozdiel od faktúry neobsahujú údaje o kupujúcom. "Navrhuje sa v záujme zabránenia takýchto zneužívaní dokladov pri uplatnení odpočtu dane, akceptovať doklad z ERP ako náhradu za riadnu faktúru len ak celková cena tovaru alebo služby vrátane DPH je najviac 1 600 eur pri platbe platobnými kartami, prípadne inými platobnými prostriedkami, a v prípade platby v hotovosti do pokladne najviac 200 eur," Myslím, že všetci účtovníci sa teda máme na čo tešiť ! Toľko noviniek, ako sa na nás chystá.....
4 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať