Zavrieť

Porady

Pokladničné bločky budú musieť vydávať aj údržbári či účtovníci

Ministerstvo financií tuší, že mnohí podnikatelia sa vyhýbajú vydávaniu daňových dokladov za platby v hotovosti. Bez prieskumov, koľkým podvodom zabránia, a analýz, aké výsledky navrhované opatrenia prinesú, prišli s pomerne radikálnym riešením.

Stanovilo nové technické požiadavky, pre ktoré si bude časť podnikateľov musieť kúpiť nový model. A zavarilo aj živnostníkom.
Ruší im možnosť prijímať hotovosť bez toho, aby vlastnili pokladnicu. Inými slovami, prikazuje ju kúpiť aj tým, ktorí ju doteraz nepotrebovali – ak chcú hotovosť prijímať naďalej.

Povinnosť sa týka všetkých živnostníkov. Navyše, pre nové technické požiadavky budú musieť meniť a upravovať pokladnice aj obchodníci.

Zdroj: http://www.etrend.sk/podnikanie/riad...ic/149527.html
Usporiadat
Téma je uzavretá.
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

Ingrid Ondruskova Pozri príspevok
Moja otázka bola tak trochu aj úmyselná, nakoľko týmto opatrením štát absolútne nič neporieši, pretože kto chce špekulovať s príjmami a štát mu to nedovolí, môže predsa ešte "upraviť" výdavkovú položku, ale to sú už špekulácie, na ktoré nemám bunky a ani nechcem porušiť etiketu porady...
No to vieš, aj vírusy sú vždy krok pred antivírusmi. Tak aj špekulácie sú krok pred takýmito riešeniami
0 0
Ingrid Ondruskova Ingrid Ondruskova

Ingrid Ondruskova je offline (nepripojený) Ingrid Ondruskova

snáď milá osôbka
Ešte si neodpustím malú poznámočku...ERP nemá odpočúvacie zariadenie a kameru...príde ku mne opravár práčiek a povie, tak oprava bude stáť 1000 korún s bločkom a 800 bez neho, skúste hádať, ktorú možnosť si žienka na MD s príjmom 4.800,-Sk vyberie? Ha-ha, samozrejme cena opravy práčky a hodnota MD bude v EUR!!!
Raz si na to neviem zvyknúť!!!!!!
0 0
iriska iriska

iriska je offline (nepripojený) iriska

Fakt nechápem aké úniky týmto ide niekto riešiť. Keď nechcem, tak nevyfaktúrujem ani nenablokujem ani nevypíšem príjmový ani nič... A to je únik jak svinka.

p.s. živnostníci, ktorí poskytujú len služby (okrem uvedených v zákone) môžu aj ďalej používať PPD a VPD?
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Ingrid Ondruskova Pozri príspevok
Ešte si neodpustím malú poznámočku...ERP nemá odpočúvacie zariadenie a kameru...príde ku mne opravár práčiek a povie, tak oprava bude stáť 1000 korún s bločkom a 800 bez neho, skúste hádať, ktorú možnosť si žienka na MD s príjmom 4.800,-Sk vyberie? Ha-ha, samozrejme cena opravy práčky a hodnota MD bude v EUR!!!
Raz si na to neviem zvyknúť!!!!!!
Oprava práčiek nespadá pod povinnosť evidencie tržieb prijatých v hotovosti ERP ...
0 0
Ingrid Ondruskova Ingrid Ondruskova

Ingrid Ondruskova je offline (nepripojený) Ingrid Ondruskova

snáď milá osôbka
Evina...ups...ale v telke na vlastné oči 3 dni dozadu som videla opravára práčiek, ako bol pobúrený novým zákonom a že si nevie predstaviť, že v jednej ruke drží "vercajch" a v druhej ERP, takže televízia zavádza???
0 0
Kazu Kazu

Kazu je offline (nepripojený) Kazu

iriska Pozri príspevok
Fakt nechápem aké úniky týmto ide niekto riešiť. Keď nechcem, tak nevyfaktúrujem ani nenablokujem ani nevypíšem príjmový ani nič... A to je únik jak svinka.

p.s. živnostníci, ktorí poskytujú len služby (okrem uvedených v zákone) môžu aj ďalej používať PPD a VPD?
To je kvôli priemeru. Keďže úniky nedokážu skontrolovať, tak legálne príjmy skontrolujú dupľovane a pri štatistickom priemere vyjde jedna kontrola aj na tie únikové platby A keďže v priemere bude všetko OK, treba sa už len rozhodnúť ktorú stranu štatistického priemeru chceme podporiť. Ale treba sa rozhodovať zodpovedne, lebo priemer musí sadnúť na chlp.
0 0
Iveta65 Iveta65

Iveta65 je offline (nepripojený) Iveta65

evina Pozri príspevok
Tí, ktorí majú povinnosť používať ERP tak ako doteraz. Nerozumiem čo znamená "malý živnostník veľkej firme" Hovorme len o tých, ktorí sú povinní evidovať tržby za služby podľa prílohy č. 1 tohto zákona...

Príloha č. 1 k zákonu č. 289/2008 Z. z.
SLUŽBY, NA KTORÉ SA VZŤAHUJE POVINNOSŤ EVIDENCIE
TRŽIEB V ELEKTRONICKEJ REGISTRAČNEJ POKLADNICI

1. Opravy a údržba osobných motorových vozidiel
1.1. Bežné opravy a údržba osobných motorových vozidiel
1.2. Opravy elektrického systému osobných motorových vozidiel
1.3. Opravy pneumatík vrátane nastavenia a vyváženia kolies osobných motorových vozidiel
1.4. Opravy karosérií osobných motorových vozidiel
2. Umývanie osobných motorových vozidiel
3. Parkovacie služby
4. Služby spojené s podávaním jedál a nápojov okrem služieb poskytovaných v ležadlových alebo lôžkových vozňoch a iných dopravných prostriedkoch
4.1. Reštauračné služby s obsluhou
4.2. Služby v samoobslužných zariadeniach
4.3. Služby v bufetoch, stánkoch a v cukrárňach
4.4. Služby spojené s dodávkou hotových jedál vrátane nápojov pre iné podniky a inštitúcie
4.5. Služby spojené s dodávkou hotových jedál vrátane nápojov pre domácnosti
4.6. Služby spojené s podávaním nápojov
5. Nájom a lízing
5.1. Nájom a lízing osobných motorových vozidiel a ľahkých motorových vozidiel do 3,5 t určených prevažne na prepravu osôb a služby s tým spojené; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
5.2. Nájom a lízing tovaru osobnej spotreby a potrieb pre domácnosť a služby s tým spojené s výnimkou zdravotníckych a parazdravotníckych pomôcok a potrieb, požičiavania kníh a časopisov; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
5.3. Nájom a lízing predmetov a zariadení na rekreačné účely a športové účely a služby s tým spojené; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
6. Fotografické služby
6.1. Portrétne fotografické služby
6.2. Reklamné a súvisiace fotografické služby
6.3. Fotografické služby a video služby poskytované pri rôznych spoločenských a iných udalostiach
6.4. Zber filmov, vyvolávanie filmov okrem filmov z produkcie filmových a televíznych ateliérov a vyhotovovanie diapozitívov, fotografií, kópií filmov a audiovizuálnych nosičov
6.5. Reštaurovanie, kopírovanie a retušovanie fotografií
7. Prevádzka krytých a prevádzka nekrytých kúpalísk
8. Služby lunaparkov a služby zábavných parkov
9. Služby zberní odevov, bielizne a ich rozvoz
10. Pranie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín a čistenie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín okrem poskytovania takýchto služieb u zákazníka
11. Chemické čistenie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín okrem poskytovania takýchto služieb u zákazníka
12. Úschova kobercov, závesov, kože a kožušín a chemická údržba kobercov, závesov, kože a kožušín
13. Služby žehliarní a služby mangľovní
14. Farbenie odevov a textilných výrobkov okrem farbenia vlákien a priadzí a tónovanie odevov a textilných výrobkov okrem farbenia vlákien a priadzí
15. Služby kadernícke pre ženy a dievčatá
16. Služby kadernícke a holičské pre mužov a chlapcov
17. Služby kozmetické, manikúra, a pedikúra vrátane poradenských služieb týkajúcich sa starostlivosti o pleť a služby tetovacie
18. Služby na zlepšenie telesnej pohody
19. Strihanie psov
Ahoj, môžem poprosiť o radu?......prečitala som si tu prilohu, ale nikde nevidim, či sa to vzťahuje aj na krajčirstvo,.....RP........dik a pekny deň prajem
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Ingrid Ondruskova Pozri príspevok
Evina...ups...ale v telke na vlastné oči 3 dni dozadu som videla opravára práčiek, ako bol pobúrený novým zákonom a že si nevie predstaviť, že v jednej ruke drží "vercajch" a v druhej ERP, takže televízia zavádza???
Áno v tomto áno....Prečítaj si najmä začiatok tejto témy a uvidíš.
Čo sa týka služieb, tak tam jednoznačne spadajú tie, ktoré sú uvedené v prílohe zákona 289/2008.

Momentálne je stav, či zavádzajú Tí , ktorí tvrdia, že povinnosť pre tých, ktorí ju majú používať zo zákona vyplýva od l.3.2009 /čo väčšinou prezentujú v médiách a novinách a z dikcie zákona si to myslím aj ja/, alebo od 1.1.2011, čo prezentujú kompetentní na Ministerstve financií /kto, kedy a ako zas uvidíš v tejto téme/.
To, že tento termín /1.3.2009/ však nepoprel ani hovorca financií v reportáži v TV je tiež pravdou a uviedla som to v príspevku.

Túto tému považujem za dosť rozpracovanú v danej dobe a danej situácii ako sme mohli, preto prosím Vás pred zadaním nových otázok prečítajte si ju celú. Skúsme sem písať len relevantné novinky, nakoľko považujem to za dosť dôležité....
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Iveta65 Pozri príspevok
Ahoj, môžem poprosiť o radu?......prečitala som si tu prilohu, ale nikde nevidim, či sa to vzťahuje aj na krajčirstvo,.....RP........dik a pekny deň prajem
Nie, ani podľa starej Vyhlášky, ani podľa nového zákona ...
0 0
Iveta65 Iveta65

Iveta65 je offline (nepripojený) Iveta65

´Ďakujem veľmi pekne:-)...som si vydychla)
0 0
iriska iriska

iriska je offline (nepripojený) iriska

máme tu niekde znenie toho zákona? ďakujem
0 0
137Cs 137Cs

137Cs je offline (nepripojený) 137Cs

Živnostníci či firmy, ktoré nevystavujú príliš veľa faktúr a pri ich úhradách v hotovosti nechcú používať ERP, môžu ich použitie (v súlade so zákonom ) možno obísť úhradou faktúry prostredníctvom poštového peňažného poukazu U (PPP U). Tento sa uhrádza v hotovosti na pošte, ale pošta peniaze pripíše na účet adresáta – majiteľa účtu v banke: http://www.posta.sk/page/64
Pre urýchlenie využívania tejto služby je vhodné vyplniť príslušnú žiadosť (nachádza sa na všetkých poštách), na jej základe alebo po prijatí prvej platby poukážkou U pridelí pošta príjemcovi zúčtovacie referenčné číslo.
Na úhradu sa môžu použiť aj bianco poukážky vzoru U, ale pre živnostníka je výhodnejšie nechať si poukážky s príslušnou predtlačou čísla účtu a referenčného čísla nechať vytlačiť napr. prostredníctvom pošty http://www.posta.sk/storage/File/Pen...uro_012009.pdf
na základe vyplnenej objednávky http://www.posta.sk/storage/File/Pen...64;_102008.pdf
Minimum je pre tlač je 100 ks pri cene cca 0,14 € za kus, pri 500 ks je to už len 0,06 € za kus
(podstatne lacnejšie, ako kúpa a údržba ERP ). Orientačný cenník je napr. tu http://www.emapy.sk/sk/tlaciva/cennikppp.aspx, u jednotlivých atestovaných tlačiarní sa ceny môžu mierne líšiť. Najjednoduchšie je asi objednanie a tlač priamo cez Poštu.
Výhodou použitia poukážky je to, že úhradu za faktúru na poštu môže v podstate podať aj živnostník sám, nielen kupujúci, nevýhodou je trošku vyššia „administratívna náročnosť“ a úhrada spracovateľského poplatku na pošte . (No poplatok existuje aj pri priamom vklade na účet do banky).
Použitie PPP U na úhradu pohľadávky v hotovosti nie je v rozpore s novelizovanou vyhlášku o ERP, pretože platba za faktúru je pripísaná na bankový účet predávajúceho a nie je teda úhradou v hotovosti v zmysle § 2/c príslušnej vyhlášky. Na poukážku je potrebné ako VS samozrejme uviesť príslušné číslo faktúry.
1 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

137Cs Pozri príspevok
Živnostníci či firmy, ktoré nevystavujú príliš veľa faktúr a pri ich úhradách v hotovosti nechcú používať ERP, môžu ich použitie (v súlade so zákonom ) možno obísť úhradou faktúry prostredníctvom poštového peňažného poukazu U (PPP U). Tento sa uhrádza v hotovosti na pošte, ale pošta peniaze pripíše na účet adresáta – majiteľa účtu v banke: http://www.posta.sk/page/64
Pre urýchlenie využívania tejto služby je vhodné vyplniť príslušnú žiadosť (nachádza sa na všetkých poštách), na jej základe alebo po prijatí prvej platby poukážkou U pridelí pošta príjemcovi zúčtovacie referenčné číslo.
Na úhradu sa môžu použiť aj bianco poukážky vzoru U, ale pre živnostníka je výhodnejšie nechať si poukážky s príslušnou predtlačou čísla účtu a referenčného čísla nechať vytlačiť napr. prostredníctvom pošty http://www.posta.sk/storage/File/Pen...uro_012009.pdf
na základe vyplnenej objednávky http://www.posta.sk/storage/File/Pen...64;_102008.pdf
Minimum je pre tlač je 100 ks pri cene cca 0,14 € za kus, pri 500 ks je to už len 0,06 € za kus
(podstatne lacnejšie, ako kúpa a údržba ERP ). Orientačný cenník je napr. tu http://www.emapy.sk/sk/tlaciva/cennikppp.aspx, u jednotlivých atestovaných tlačiarní sa ceny môžu mierne líšiť. Najjednoduchšie je asi objednanie a tlač priamo cez Poštu.
Výhodou použitia poukážky je to, že úhradu za faktúru na poštu môže v podstate podať aj živnostník sám, nielen kupujúci, nevýhodou je trošku vyššia „administratívna náročnosť“ a úhrada spracovateľského poplatku na pošte . (No poplatok existuje aj pri priamom vklade na účet do banky).
Použitie PPP U na úhradu pohľadávky v hotovosti nie je v rozpore s novelizovanou vyhlášku o ERP, pretože platba za faktúru je pripísaná na bankový účet predávajúceho a nie je teda úhradou v hotovosti v zmysle § 2/c príslušnej vyhlášky. Na poukážku je potrebné ako VS samozrejme uviesť príslušné číslo faktúry.
Nie je to môj prípad, ale keď si predstavím tie rady na pošte, tak by som si radšej otvorila podnikatelský účet a platila cez IB ...
0 0
Monika Kováčová Monika Kováčová

Monika Kováčová je offline (nepripojený) Monika Kováčová

nehovoriac o drahých poštových poplatkoch...
0 0
137Cs 137Cs

137Cs je offline (nepripojený) 137Cs

veronikasad Pozri príspevok
Nie je to môj prípad, ale keď si predstavím tie rady na pošte, tak by som si radšej otvorila podnikatelský účet a platila cez IB ...
Alebo kúpila registračnú pokladňu. A platila pravidelný servis vo vyhláškou určených termínoch...Ale to už musí zhodnotiť ten, "koho je to prípad"
0 0
lubosmihula lubosmihula

lubosmihula je offline (nepripojený) lubosmihula

Nechápem ako chce ministerstvo zabrániť daňovým únikom prijatím tohto nezmyselného zákona. Či nevydám PD alebo nenaťukám do kasy to je to isté. A ak niekomu spravím po kamarátsky za keš tak mám jednoducho keš. Robím elektroinštalácie a revízie a neviem si predstaviť vláčiť sa okrem meracích prístrojov, náradia ešte aj s niejakou rárohou - pokladňou. Navyše v tak prašnom prostredí by takáto pokladňa asi nemala dlhú životnosť. Nemá totiž dostatočné krytie Som živnostík od marca 2007 a bohužiaľ poctivý, v našom štáte to znamená, že živorím. Najprv prišla pracovná zdravotná služba so strapcom pijavíc. Teraz si páni vo vláde zmysleli RP. Zosťoval som ceny a idú od 350 do 1500 samozrejme eúr. Nerátam náklady a administratívnu birokraciu a stratu času po kanceláriach daňových úradom. Ak by som si také čudo kúpil tak mi ostane málo času na výkon môjho skutočného povolania a klesnem ešte finančne nižšie. Ak takto bude náš parlament naďalej podporovať malých a stredných podnikateľov, tak si začnem brať príklad z naších počernejších spoluobčanov a začnem využívať sociálne výhody.
V závere vás prosím vysvetlite mi ako chce ministerstvo zábrániť daňovým únikom. Mám priemernú inteligenciu ale fakt tomu nerozumiem.
Možno, že ide o biznis poslancov - nemá náhodou niektorý s.r.o na dovoz prenosných RP?
0 0
137Cs 137Cs

137Cs je offline (nepripojený) 137Cs

Monika Kováčová Pozri príspevok
nehovoriac o drahých poštových poplatkoch...
Pri sume do 170 € (5100 SKK) je poštovné 0,43 € (13,- Sk), do 330 € (10 tis. SKK) je to 0,63 € (19 ,- Sk) http://www.posta.sk/page/183
Ak poukážku bude podávať živnostník sám, môže si poštovné a spracovateľský poplatok premietnuť v cene (tak isto, ako by si premietol náklady na kúpu ERP a servis). Ak to bude platiť zákazník, je to jedno.
0 0
Ingrid Ondruskova Ingrid Ondruskova

Ingrid Ondruskova je offline (nepripojený) Ingrid Ondruskova

snáď milá osôbka
lubosmihula...čítaš mi myšlienky...niekde som zachytila, že reg.pokladniocou by sa malo "vybaviť" cca 100 tisíc malých
živnostníkov a nedala by som 5 korún za to, že niekto blízky vláde ale úúúúplnou náhodou tieto pokladnice dováža na Slovensko. Ale naša úvaha by bola dobrou témou pre ambiciózneho novinára, aby sa dopátral pravdy!!!
P.S.: to fakt čoraz ďalej bude platiť na Slovensku že živnostník sa rovná živorník? Isté opatrenia našej vlády evidentne zvyšujú malým podnikateľom náklady!!!
0 0
Bastian Bastian

Bastian je offline (nepripojený) Bastian

lubosmihula Pozri príspevok
Nechápem ako chce ministerstvo zabrániť daňovým únikom prijatím tohto nezmyselného zákona. Či nevydám PD alebo nenaťukám do kasy to je to isté. A ak niekomu spravím po kamarátsky za keš tak mám jednoducho keš. Robím elektroinštalácie a revízie a neviem si predstaviť vláčiť sa okrem meracích prístrojov, náradia ešte aj s niejakou rárohou - pokladňou. Navyše v tak prašnom prostredí by takáto pokladňa asi nemala dlhú životnosť. Nemá totiž dostatočné krytie Som živnostík od marca 2007 a bohužiaľ poctivý, v našom štáte to znamená, že živorím. Najprv prišla pracovná zdravotná služba so strapcom pijavíc. Teraz si páni vo vláde zmysleli RP. Zosťoval som ceny a idú od 350 do 1500 samozrejme eúr. Nerátam náklady a administratívnu birokraciu a stratu času po kanceláriach daňových úradom. Ak by som si také čudo kúpil tak mi ostane málo času na výkon môjho skutočného povolania a klesnem ešte finančne nižšie. Ak takto bude náš parlament naďalej podporovať malých a stredných podnikateľov, tak si začnem brať príklad z naších počernejších spoluobčanov a začnem využívať sociálne výhody.
V závere vás prosím vysvetlite mi ako chce ministerstvo zábrániť daňovým únikom. Mám priemernú inteligenciu ale fakt tomu nerozumiem.
Možno, že ide o biznis poslancov - nemá náhodou niektorý s.r.o na dovoz prenosných RP?
Táto vláda radšej ľuďom rybu dá... nikoho nenaučí ako si ju chytiť. A takých čo si ju chcú predsa chytiť, riadne vykmáše za uši.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať