JANULA999 Dobrý deň, prosím Vás ak účtujem spôsobom B a to drobný hmotný majetok dávam priamo do spotreby na 501xx a podľa zákona tento majetok musím viesť dlhšie ako 1 rok ako zásobu, tak na konci roka urobím inventúru drobného majetku a túto sumu (je to suma za ktorú som ten majetok obstarala - nakúpila) napr. spolu je to 4230 € robím to správne? A na konci roka to prevedenie (sumu 4230€) na MD 112 a D 501? Ale v tom prípade budem mať zisk? Ak si dám výsledovku tak Výsledok hospodárenia mám plusový. Sme začínajúca firma ktorá nakúpila stroje. Už som stoho hotová. Práve mi nejde do hlavy prečo mám stoho platiť ešte daň. Som začiatočníčka prosím poradte. Mám vtom chaos. Díky moc
Ja to robím tak, že mám analyt.evidenciu na drobný HM
do 1700€(nad už nie je drobný, ale odpisuje sa), účet 501.x1 a ak sa jedná o dr.HM s dobou použiteľnosti viac ako rok, robím aj operatívnu evidenciu (umožňuje mi to program, alebo to môže byť exc.tabuľka-č.dr.HM, názov, suma, doklad o nákupe, dátum zaradenia), sem dávam PC, nástroje, prístroje...čo sa ďalej nepredáva.
Tento účet nechávam v nákladoch, žiadne 112/501.x1, ale na konci roka túto operatívnu evidenciu dávam podpísať konateľom.
Ale mám aj anal.účet 501.x2 kam účtujem napr. kanc.potreby-papier, diskety, PHM, a ak na konci roka nespotrebujem všetko, robí sa inventúra a ak sa niečo neminulo, toto preúčtujem 112/501,x2.
Takto to funguje ak vedieš aj sklad tovaru, len účty sú iné 132/504, alebo sklad materiálu, ktorý ďalej predávate 112/501.x3, neviem presne čím sa zaoberáte....
Náklady sa musia znížiť, lebo podľa zákona, len to môžeš mať v nákladoch z čoho máš zisk. Nepredal si, máš to na sklade, nemôžeš mať v nákladoch, hoci si za to zaplatil.