Zavrieť

Porady

12 hodinova pracovna doba a jej správna úprava

Ahojte, mam problem ako spravne upravit nasledujucu prevadzku: recepcia s fungovanim 12 hodin denne od 9 do 21 (2 ludia pracuju subezne, dokopy su k dispozicii 4 zamestnanci), recepcia funguje 7 dni v tyzdni aj cez sviatky ak im smena vyjde na sviatok (nepreplacame im to z nejakeho dovodu). Zamestnanci maju v zmluve 40 hodinovy tyzden, mesacnu mzdu s mesacnou premiou do vysky x (ktoru nemaju priznanu ak nie je spokojnost s vykonom) System mal fungovat nejak na baze kratkeho a dlheho tyzdna, ale ked pozeriem na ich rozpis, tak si to zvycajne tak poprehadzuju, ze v tom nie je system a robia ako pride 2 -3 dni, potom 2 -3 dni volno. Nadcasy im preplacame. Mzdarka to ma v systeme - Humane - nastavene ako klasicky tyzdenny 40 hodinovy pracovny cas. Ak niekto odrobi menej, stiahne mu z nadcasov. Nadcasov maju pomerne dost, ale fluktuacia je pomerne znacna, takze rok tam vydrzi malokto a tazko hovorit kolko nadcasov doroka odrobia. Takto to funguje roky - zdedil som to a mam pocit ze toto je riadna divocina, ale neviem to nejak komplexne podchytit a upravit aby to bolo vsetko koser - aj zmluvne aj mzdovo. Poradi niekto? Vdaka.
Usporiadat
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

andrej78 Pozri príspevok
Nie som si isty ci je tento system mozno povazovat za zmenne rozvrhnutie. Pracovna zmena je podla ZP definovana takto:
(2) Prácou na zmeny je spôsob organizácie pracovného času, pri ktorom zamestnanci jeden druhého striedajú na rovnakom pracovisku podľa určitého rozvrhu a v priebehu určitého obdobia dní alebo týždňov pracujú v rôznom čase. To platí aj v prípade, ak pri striedaní zamestnancov v zmenách dôjde k súbežnému výkonu práce zamestnancov nadväzujúcich zmien, najviac po dobu jednej hodiny.

U nas - ako som uz pisal v otazke - je to tak ze dvaja robia 12 hodin a idu domov - nestriedaju sa - na druhy den znova 12. Uplatnit nerovnomerne rozvrhnutie je takisto problem - kedze tam je limit tie 4, resp. 12 mesiacov.
To robia stále každý po-pi á 12 hod. denne?
Cez víkend majú voľno?
0 0
andrej78 andrej78

andrej78 je offline (nepripojený) andrej78

Je to takto - mame 4 ludi k dispozicii a vzdy dvaja musia robit subezne spolu. Takze 2 robia 12 hodin trebars dva dni, 2 dni maju volno (vtedy robi druha dvojica), takto tocia 7 dni v tyzdni stale. Niekedy im vyjdu 3 dni prace alebo volna. Maju rozvrh kde to vychadza na nejaky dlhy a kratky tyzden. Problem je, ze ten rozvrh vzdy vychadza tak, ze niekto odrobi prilis vela, niekto prilis malo. Mzdarka to oficialne vedie ako 8 hod pracovny cas, 5 dni v tyzdni. Preplacame nadcasy - tieto ale kratime ak niekto odrobi menej (akoby si cerpal nahradne volno). No a mojou ambiciou je toto cele nejak "zoficialnit". Priznat ze robia takymto sposobom, platit im na co maju narok zo zakona a splnat vsetko co treba, lebo takychto prevadzok budeme mat viac. Neviem ale najst kluc, lebo na to neviem pouzit ani nerovnomerne rozvrhnutie ani zmennost. Rozmyslam, ze sa jednoducho urobi nejaky rocny pracovny fond, ktory sa dohodne ako rocny pracovny kalendar alebo pracovny rozvrh - tento by mal zohladnit maximalne nadcasy. Toto sa podpise ako dodatok k zmluve o uprave pracovneho casu a bude. Nadcasy tak budu vykonavane po vzajomnej dohode a tak aby to neprekrocilo zakonne limity. Zamestnanci s tym problem nemaju, ich treba skor kontrolovat, lebo to prehanaju s cielom zarobit si. Uz mi fakt nic ine nenapada.
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

andrej78 Pozri príspevok
Je to takto - mame 4 ludi k dispozicii a vzdy dvaja musia robit subezne spolu. Takze 2 robia 12 hodin trebars dva dni, 2 dni maju volno (vtedy robi druha dvojica), takto tocia 7 dni v tyzdni stale. Niekedy im vyjdu 3 dni prace alebo volna. Maju rozvrh kde to vychadza na nejaky dlhy a kratky tyzden. Problem je, ze ten rozvrh vzdy vychadza tak, ze niekto odrobi prilis vela, niekto prilis malo. Mzdarka to oficialne vedie ako 8 hod pracovny cas, 5 dni v tyzdni. Preplacame nadcasy - tieto ale kratime ak niekto odrobi menej (akoby si cerpal nahradne volno). No a mojou ambiciou je toto cele nejak "zoficialnit". Priznat ze robia takymto sposobom, platit im na co maju narok zo zakona a splnat vsetko co treba, lebo takychto prevadzok budeme mat viac. Neviem ale najst kluc, lebo na to neviem pouzit ani nerovnomerne rozvrhnutie ani zmennost. Rozmyslam, ze sa jednoducho urobi nejaky rocny pracovny fond, ktory sa dohodne ako rocny pracovny kalendar alebo pracovny rozvrh - tento by mal zohladnit maximalne nadcasy. Toto sa podpise ako dodatok k zmluve o uprave pracovneho casu a bude. Nadcasy tak budu vykonavane po vzajomnej dohode a tak aby to neprekrocilo zakonne limity. Zamestnanci s tym problem nemaju, ich treba skor kontrolovat, lebo to prehanaju s cielom zarobit si. Uz mi fakt nic ine nenapada.
Tu ti prikladám kalendár, ktorý je štvrťročný, t.z., že na celý rok ich budeš mať 4. Tam máš v jednotlivých mesiacoch aj možnosť prenosov hod., buď plus, alebo mínus. Na konci roku ti to musí sedieť s normou prac. hodín. Ak bude hodin viac, ako je norma, tak to sú nadčasy.
Tie zmeny u Vás by mali byť 11,5 hod., nakoľko zamestnanci majú aj prestávku v práci, ktorá sa neráta do prac. času.
2 0
andrej78 andrej78

andrej78 je offline (nepripojený) andrej78

Super, dakujem Ti. Tych 11,5 - ano, to som si tiez uvedomil.
Este k tym nadcasom - bude to potom tak, ze ak na konci roku uvidim ze prekracuju normu - trebars uz v decembri ju budu mat splnenu, tak vsetko co odrobia v decembri je nadcas a dostanu to v decembri aj zaplatene?
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

andrej78 Pozri príspevok
Super, dakujem Ti. Tych 11,5 - ano, to som si tiez uvedomil.
Este k tym nadcasom - bude to potom tak, ze ak na konci roku uvidim ze prekracuju normu - trebars uz v decembri ju budu mat splnenu, tak vsetko co odrobia v decembri je nadcas a dostanu to v decembri aj zaplatene?
Nerob to na konci roku, lebo by sa mohlo stať, že v decembri už robiť nemali a mohli by im vychádzať len nadčasy. Podľa priloženého súboru im urob kalendár a ak treba, tak im niektorú zo smien akože nepriznáš a tá bude nadčas. Mne sa stáva aj také, že zamestnanec má napr. aj 3,5 hod. smenu, aby mi to sedelo s normou, ale zbytok mu vyplatím ako nadčas.
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

Musíš sa s tým jednoducho pohrať.
0 0
Marína Marína

Marína je offline (nepripojený) Marína

andrej78 Pozri príspevok
Super, dakujem Ti. Tych 11,5 - ano, to som si tiez uvedomil.
Este k tym nadcasom - bude to potom tak, ze ak na konci roku uvidim ze prekracuju normu - trebars uz v decembri ju budu mat splnenu, tak vsetko co odrobia v decembri je nadcas a dostanu to v decembri aj zaplatene?
Aby bolo dodržané ustanovenie §87 ZP, štvrťročne. Pozri prísp. 19.
0 0
Olgica Olgica

Olgica je offline (nepripojený) Olgica

Už som toho prečítala veľa ale jednoznačnú odpoveď som nedostala: ZC pracuje v 12hod.zmenách. 1.5.09 je sviatok ale pripadla mu zmena - mal by robiť, lenže ZĽ vyhlásil celozávodnú dovolenku. Má si vypísať dovol.lístok na tento deň? mne vychádza že áno, ale zmiatol ma §112 ods.3Zák.Práce (Ak pripadne počas dovolenky zamestnanca sviatok na deň, ktorý je inak jeho obvyklým pracovným dňom, nezapočítava sa mu do dovolenky). Ak by mu na tento deň nepripadla zmena tak sa nič nedeje - nečerpá dovolenku? chápem to správne?
0 0
Olgica Olgica

Olgica je offline (nepripojený) Olgica

nikto nevie, prosím....
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

Olgica Pozri príspevok
Už som toho prečítala veľa ale jednoznačnú odpoveď som nedostala: ZC pracuje v 12hod.zmenách. 1.5.09 je sviatok ale pripadla mu zmena - mal by robiť, lenže ZĽ vyhlásil celozávodnú dovolenku. Má si vypísať dovol.lístok na tento deň? mne vychádza že áno, ale zmiatol ma §112 ods.3Zák.Práce (Ak pripadne počas dovolenky zamestnanca sviatok na deň, ktorý je inak jeho obvyklým pracovným dňom, nezapočítava sa mu do dovolenky). Ak by mu na tento deň nepripadla zmena tak sa nič nedeje - nečerpá dovolenku? chápem to správne?
Ak zamestnávateľ zatvorí prevádzku z akéhokoľvek dôvodu a zamestnancovi padne smena na sviatok, tak sviatok je preplatený ako sviatok a nie ako dovolenka.

Ja osobne to takto robím. Nestáva sa mi to často, ale stane sa.
0 0
Olgica Olgica

Olgica je offline (nepripojený) Olgica

Moc ďakujem.
0 0
rodina1 rodina1

rodina1 je offline (nepripojený) rodina1

Som jedna z vás
andrej78, vyriešil si už ten problém?

Je to takto - mame 4 ludi k dispozicii a vzdy dvaja musia robit subezne spolu. Takze 2 robia 12 hodin trebars dva dni, 2 dni maju volno (vtedy robi druha dvojica), takto tocia 7 dni v tyzdni stale. Niekedy im vyjdu 3 dni prace alebo volna. Maju rozvrh kde to vychadza na nejaky dlhy a kratky tyzden. Problem je, ze ten rozvrh vzdy vychadza tak, ze niekto odrobi prilis vela, niekto prilis malo. Mzdarka to oficialne vedie ako 8 hod pracovny cas, 5 dni v tyzdni. Preplacame nadcasy - tieto ale kratime ak niekto odrobi menej (akoby si cerpal nahradne volno). No a mojou ambiciou je toto cele nejak "zoficialnit". Priznat ze robia takymto sposobom, platit im na co maju narok zo zakona a splnat vsetko co treba, lebo takychto prevadzok budeme mat viac. Neviem ale najst kluc, lebo na to neviem pouzit ani nerovnomerne rozvrhnutie ani zmennost. Rozmyslam, ze sa jednoducho urobi nejaky rocny pracovny fond, ktory sa dohodne ako rocny pracovny kalendar alebo pracovny rozvrh - tento by mal zohladnit maximalne nadcasy. Toto sa podpise ako dodatok k zmluve o uprave pracovneho casu a bude. Nadcasy tak budu vykonavane po vzajomnej dohode a tak aby to neprekrocilo zakonne limity. Zamestnanci s tym problem nemaju, ich treba skor kontrolovat, lebo to prehanaju s cielom zarobit si. Uz mi fakt nic ine nenapada.


mzdarka renca Pozri príspevok
Tu ti prikladám kalendár, ktorý je štvrťročný, t.z., že na celý rok ich budeš mať 4. Tam máš v jednotlivých mesiacoch aj možnosť prenosov hod., buď plus, alebo mínus. Na konci roku ti to musí sedieť s normou prac. hodín. Ak bude hodin viac, ako je norma, tak to sú nadčasy.
Tie zmeny u Vás by mali byť 11,5 hod., nakoľko zamestnanci majú aj prestávku v práci, ktorá sa neráta do prac. času.
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

rodina1 Pozri príspevok
andrej78, vyriešil si už ten problém?

Je to takto - mame 4 ludi k dispozicii a vzdy dvaja musia robit subezne spolu. Takze 2 robia 12 hodin trebars dva dni, 2 dni maju volno (vtedy robi druha dvojica), takto tocia 7 dni v tyzdni stale. Niekedy im vyjdu 3 dni prace alebo volna. Maju rozvrh kde to vychadza na nejaky dlhy a kratky tyzden. Problem je, ze ten rozvrh vzdy vychadza tak, ze niekto odrobi prilis vela, niekto prilis malo. Mzdarka to oficialne vedie ako 8 hod pracovny cas, 5 dni v tyzdni. Preplacame nadcasy - tieto ale kratime ak niekto odrobi menej (akoby si cerpal nahradne volno). No a mojou ambiciou je toto cele nejak "zoficialnit". Priznat ze robia takymto sposobom, platit im na co maju narok zo zakona a splnat vsetko co treba, lebo takychto prevadzok budeme mat viac. Neviem ale najst kluc, lebo na to neviem pouzit ani nerovnomerne rozvrhnutie ani zmennost. Rozmyslam, ze sa jednoducho urobi nejaky rocny pracovny fond, ktory sa dohodne ako rocny pracovny kalendar alebo pracovny rozvrh - tento by mal zohladnit maximalne nadcasy. Toto sa podpise ako dodatok k zmluve o uprave pracovneho casu a bude. Nadcasy tak budu vykonavane po vzajomnej dohode a tak aby to neprekrocilo zakonne limity. Zamestnanci s tym problem nemaju, ich treba skor kontrolovat, lebo to prehanaju s cielom zarobit si. Uz mi fakt nic ine nenapada.
Pracovný fond sa nemôže dohodnúť, ten je daný. Vysvetlím. Tento rok má 261 pracovných dní vrátane sviatkov.
261 x 8 = 2088 hodín pre rok 2009

Musíš si to prejsť a napasovať na celý rok. Čo bude navyše je nadčas.
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
rodina1 Pozri príspevok
andrej78, vyriešil si už ten problém?

Je to takto - mame 4 ludi k dispozicii a vzdy dvaja musia robit subezne spolu. Takze 2 robia 12 hodin trebars dva dni, 2 dni maju volno (vtedy robi druha dvojica), takto tocia 7 dni v tyzdni stale. Niekedy im vyjdu 3 dni prace alebo volna. Maju rozvrh kde to vychadza na nejaky dlhy a kratky tyzden. Problem je, ze ten rozvrh vzdy vychadza tak, ze niekto odrobi prilis vela, niekto prilis malo. Mzdarka to oficialne vedie ako 8 hod pracovny cas, 5 dni v tyzdni. Preplacame nadcasy - tieto ale kratime ak niekto odrobi menej (akoby si cerpal nahradne volno). No a mojou ambiciou je toto cele nejak "zoficialnit". Priznat ze robia takymto sposobom, platit im na co maju narok zo zakona a splnat vsetko co treba, lebo takychto prevadzok budeme mat viac. Neviem ale najst kluc, lebo na to neviem pouzit ani nerovnomerne rozvrhnutie ani zmennost. Rozmyslam, ze sa jednoducho urobi nejaky rocny pracovny fond, ktory sa dohodne ako rocny pracovny kalendar alebo pracovny rozvrh - tento by mal zohladnit maximalne nadcasy. Toto sa podpise ako dodatok k zmluve o uprave pracovneho casu a bude. Nadcasy tak budu vykonavane po vzajomnej dohode a tak aby to neprekrocilo zakonne limity. Zamestnanci s tym problem nemaju, ich treba skor kontrolovat, lebo to prehanaju s cielom zarobit si. Uz mi fakt nic ine nenapada.
ja mám to isté a evidujem to oficiálne.... maju dvojtýždňový interval,ktorý sa opakuje. Pokiaľ s nemenia smeny, takmi to presne sadne aj na dochádzku. dlžka pracovného týždňa je 3,488 dňa, potom im vychádza 14 dní dovolenky miesto 20, resp. 18 dní miesto 25..... ale využívame počítanie na kalendárne týždne dovolenky. Mám malé nepresnosti, lebo nie vždy vyjde 11,5 hod smena, program mi niekedy "PONúKNE" 11,489 ale tak podobne..... raz za Q to prezerám a prepočítavam, ale zatiaľ som na významnejšie nezrovnalosti neprišla.
A ešte .......... zam maju doodnutý pevný mesačný plat, ktorý dostanu, aj ked im v danom mesiaci vyjde vac alebo vyjde menej odpracovaných zmien. Tento fakt mi robí problém, ale riešim to dôslednou evidenciou takýchto dní tak,aby neodpracovaný fond bol kompenzovaný odpracovanými zmenami naviac.
0 0
rodina1 rodina1

rodina1 je offline (nepripojený) rodina1

Som jedna z vás
Teda, musím to spraviť asi takto:
1) z-c pracuje 2 dni po 12 hod. (teda 11,5, keď 0,5 hod. je prestávka), potom má 2 dni voľno, potom 3 dni pracuje, 2 dni má voľno, 2 dni pracuje, 3 dni má voľno. Takže strieda dlhý a krátky pracovný týždeň.
2) z-c pracuje opačne ako 1. z-c, strieda krátky a dlhý týždeň.
Ak som zamestnancom od začiatku roka 2009 (pokračovala som ako v roku 2008 robila predchádzajúca mzdárka) vyplácala 40 hodinový pracovný týždeň (majú mesačnú mzdu), je možné upraviť tento pracovný čas (teda 3/4 týždňa a 38 pracovný čas) dodatkom k pracovnej zmluve a už mzdu za apríl 2009 dať podľa správnosti?
Ale čo v prípade, ak som zamestnancom už vyplácala dovolenku?
Úprimne, mám v tom trochu zmätok
Lenže ako správne zadám pracovný kalendár, keď striedanie zmien je už od roku 2008? V januári 2009 mi potom napr. vychádza, že prvého by mal robiť ešte 1 deň z trojdňovej pracovnej smeny. Ako to zadať v pracovnom kalendári, aby sa mi zmeny pravideľne striedali? Dúfam, že som to napísala zrozumiteľne, ak nie, potom sa to skúsim ináč vysvetliť. Zatiaľ všetkým ďakujem.
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

rodina1 Pozri príspevok
Teda, musím to spraviť asi takto:
1) z-c pracuje 2 dni po 12 hod. (teda 11,5, keď 0,5 hod. je prestávka), potom má 2 dni voľno, potom 3 dni pracuje, 2 dni má voľno, 2 dni pracuje, 3 dni má voľno. Takže strieda dlhý a krátky pracovný týždeň.
2) z-c pracuje opačne ako 1. z-c, strieda krátky a dlhý týždeň.
Ak som zamestnancom od začiatku roka 2009 (pokračovala som ako v roku 2008 robila predchádzajúca mzdárka) vyplácala 40 hodinový pracovný týždeň (majú mesačnú mzdu), je možné upraviť tento pracovný čas (teda 3/4 týždňa a 38 pracovný čas) dodatkom k pracovnej zmluve a už mzdu za apríl 2009 dať podľa správnosti?
Ale čo v prípade, ak som zamestnancom už vyplácala dovolenku?
Úprimne, mám v tom trochu zmätok
Lenže ako správne zadám pracovný kalendár, keď striedanie zmien je už od roku 2008? V januári 2009 mi potom napr. vychádza, že prvého by mal robiť ešte 1 deň z trojdňovej pracovnej smeny. Ako to zadať v pracovnom kalendári, aby sa mi zmeny pravideľne striedali? Dúfam, že som to napísala zrozumiteľne, ak nie, potom sa to skúsim ináč vysvetliť. Zatiaľ všetkým ďakujem.
Kalendár sa neprenáša z roka na rok, každý rok máš nový. Keď bude viacej času, vysvetlím aj ostatné
0 0
KEJKA KEJKA

KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

audítor, účtovník, odborný poradca ...viac
mnohé z toho, čo sa pýtaš, musíš vyriešiť v konkrétnom mzdovom programe. Ja som toto sparvila v OLYMPe v r. 2008 - do konca roka som vychytávala muchy, ale od januára mi to nabieha presne. Tie muchy - mám na mysli prepisovanie dochádzky podľa podkladov, opravu pracovných kalendárov.
Myslím však, že to stálo zato.

Čo sa týka preplácania dovolenky- musíš si to prepočítať ručne na kalkulačke, čo a koľko zam-com patrilo, žiaľ. Aj v mojom prípade predchádzajúca mzdárka to takto riešila, ja však radšej využívam možnosti softu, tak som sa dopracovala k týmto vysledkom.
0 0
rodina1 rodina1

rodina1 je offline (nepripojený) rodina1

Som jedna z vás
KEJKA Pozri príspevok
mnohé z toho, čo sa pýtaš, musíš vyriešiť v konkrétnom mzdovom programe. Ja som toto sparvila v OLYMPe v r. 2008 - do konca roka som vychytávala muchy, ale od januára mi to nabieha presne. Tie muchy - mám na mysli prepisovanie dochádzky podľa podkladov, opravu pracovných kalendárov.
Myslím však, že to stálo zato.

Čo sa týka preplácania dovolenky- musíš si to prepočítať ručne na kalkulačke, čo a koľko zam-com patrilo, žiaľ. Aj v mojom prípade predchádzajúca mzdárka to takto riešila, ja však radšej využívam možnosti softu, tak som sa dopracovala k týmto vysledkom.
Ďakujem za odpoveď. Tiež robím v Olympe, môžeš mi teda poradiť, prosím ťa, ako si to urobila?
0 0
rodina1 rodina1

rodina1 je offline (nepripojený) rodina1

Som jedna z vás
Neviem, či to budem robiť správne. Skúšala som v Olympe (v demonštračnom príklade, aby som si "nepobabrala" aktuálnych zamestnancov) zadať dvoch zamestnancov, pri každom som si zadala iný kalendár. Ale kalendáre som robila až od apríla tohto roku. Kalendáre som si spravila podľa aktuálnej dochádzky z-cov (našťastie sa pravideľne striedajú, takže aspoň v tom nie je chaos). Ku každému z týchto dvoch "zamestnancov" som si dala iný kalendár (aby sa mi dni u nich neprelýnali, ale aby sa striedali). Zadala som si to "aplikuj do konca roka", s tým, že som v jednotlivých miesiacoch "odklikla" sviatky, soboty a nedele (podľa návodu z Krosu). Ak bola prevádzka počas sviatkov zatvorená a zamestnancovi pripadla pracovná zmena, tak som zase "zaklikla" sviatok, aby ho z-covi zaplatilo. Skúšobne som si spravila u týchto z-cov výplaty za apríl a máj, a keďže sú platení mesačnou mzdou, tak mi nič "nestrhlo" ani "neprirátalo". Či už mali "málo" alebo "viac" hodín. Dúfam, že píšem zrozumiteľne.
Ak by bol takýto postup správny, chcela by som sa spýtať, či je možné z-com robiť týmto spôsobom výplaty už od apríla, alebo im musím všetko prepočítať od začiatku roka? Dodatkom k PZ by som im dala zmenu pracovného času, takže hádam by to stačilo počítať až od apríla. Tie vyplatené dovolenky od začiatku roka by som už hádam nechala tak Ďakujem
Ešte by som sa chcela spýtať tých, čo robia v Olympe, keď som si pozrela na tvorbu výplaty, tak v pravom dolnom rohu (ako sú zakliknuté dni) je tlačidlo F9. Neviem na čo slúži, nikde som nenašla k nemu popis. Keď som ho stlačila, tak mi prepočítavalo časový fond (hodiny). Je to správne?
Naposledy upravil rodina1 : 06.05.09 at 10:26 Dôvod: Doplnenie otázky
0 0
mzdarka renca mzdarka renca

mzdarka renca je offline (nepripojený) mzdarka renca

rodina1 Pozri príspevok
Neviem, či to budem robiť správne. Skúšala som v Olympe (v demonštračnom príklade, aby som si "nepobabrala" aktuálnych zamestnancov) zadať dvoch zamestnancov, pri každom som si zadala iný kalendár. Ale kalendáre som robila až od apríla tohto roku. Kalendáre som si spravila podľa aktuálnej dochádzky z-cov (našťastie sa pravideľne striedajú, takže aspoň v tom nie je chaos). Ku každému z týchto dvoch "zamestnancov" som si dala iný kalendár (aby sa mi dni u nich neprelýnali, ale aby sa striedali). Zadala som si to "aplikuj do konca roka", s tým, že som v jednotlivých miesiacoch "odklikla" sviatky, soboty a nedele (podľa návodu z Krosu). Ak bola prevádzka počas sviatkov zatvorená a zamestnancovi pripadla pracovná zmena, tak som zase "zaklikla" sviatok, aby ho z-covi zaplatilo áno . Skúšobne som si spravila u týchto z-cov výplaty za apríl a máj, a keďže sú platení mesačnou mzdou, tak mi nič "nestrhlo" ani "neprirátalo". Či už mali "málo" alebo "viac" hodín. Dúfam, že píšem zrozumiteľne. presne tak, či má viac, alebo menej hod. ako je norma, tak mesačná mzda sa nekráti, ani nenavýši.
Ak by bol takýto postup správny, chcela by som sa spýtať, či je možné z-com robiť týmto spôsobom výplaty už od apríla , alebo im musím všetko prepočítať od začiatku roka? Dodatkom k PZ by som im dala zmenu pracovného času, takže hádam by to stačilo počítať až od apríla áno. Tie vyplatené dovolenky od začiatku roka by som už hádam nechala tak dovolenku -nárok si sprav na 2 x, t.z. od.1.1.-31.3. a od 1.4.-31.12., nakoľko sa menia kalendáre na základe zmeny prac. zmluvy. Ďakujem
Ešte by som sa chcela spýtať tých, čo robia v Olympe, keď som si pozrela na tvorbu výplaty, tak v pravom dolnom rohu (ako sú zakliknuté dni) je tlačidlo F9. Neviem na čo slúži, nikde som nenašla k nemu popis. Keď som ho stlačila, tak mi prepočítavalo časový fond (hodiny). Je to správne?
Skúšala som si zrušiť v odprac. hodinách jeden deň, stlačením F9 ten deň dalo, tak ako má byť. Priznám sa, doteraz som to ani neregistrovala.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať