Zavrieť

Porady

12 hodinova pracovna doba a jej správna úprava

Ahojte, mam problem ako spravne upravit nasledujucu prevadzku: recepcia s fungovanim 12 hodin denne od 9 do 21 (2 ludia pracuju subezne, dokopy su k dispozicii 4 zamestnanci), recepcia funguje 7 dni v tyzdni aj cez sviatky ak im smena vyjde na sviatok (nepreplacame im to z nejakeho dovodu). Zamestnanci maju v zmluve 40 hodinovy tyzden, mesacnu mzdu s mesacnou premiou do vysky x (ktoru nemaju priznanu ak nie je spokojnost s vykonom) System mal fungovat nejak na baze kratkeho a dlheho tyzdna, ale ked pozeriem na ich rozpis, tak si to zvycajne tak poprehadzuju, ze v tom nie je system a robia ako pride 2 -3 dni, potom 2 -3 dni volno. Nadcasy im preplacame. Mzdarka to ma v systeme - Humane - nastavene ako klasicky tyzdenny 40 hodinovy pracovny cas. Ak niekto odrobi menej, stiahne mu z nadcasov. Nadcasov maju pomerne dost, ale fluktuacia je pomerne znacna, takze rok tam vydrzi malokto a tazko hovorit kolko nadcasov doroka odrobia. Takto to funguje roky - zdedil som to a mam pocit ze toto je riadna divocina, ale neviem to nejak komplexne podchytit a upravit aby to bolo vsetko koser - aj zmluvne aj mzdovo. Poradi niekto? Vdaka.
Usporiadat
msa msa

msa je offline (nepripojený) msa

ja som si to vypočítala najprv ručne: počet zmien v roku x počet týždňov, ti vyjde počet pracovných dní pripadajúcich na týždeň a to číslo som vynásobila výmerou dovolenky v týždňoch, a vyšlo mi to takmer to isté číslo ako vyrátal Olymp /rozdiel som mala necelého pol dňa - asi zaokrúhľovací rozdiel/
1 0
lydus2001 lydus2001

lydus2001 je offline (nepripojený) lydus2001

no ja som to počítala ručne, na rok majú priemerne cca 180 zmien, t.j. 3,5 zmien za týždeň a teda 3,5 x 5 týždňov dovolenky, takže by mal mať podľa mojich výpočtov 17 dní dovolenky. teda neviem, či som to počítala správne, lebo program mi pri tomto zamestnancovi dáva 23 dní dovolenky. Prosím poraďte, ako to najlepšie vypočítať. ďakujem.
ja robím výplaty v Olympe
Naposledy upravil lydus2001 : 25.11.11 at 10:36 Dôvod: doplnenie info
0 0
msa msa

msa je offline (nepripojený) msa

a nemajú to zostatok z minulého roka?
0 0
msa msa

msa je offline (nepripojený) msa

ja tiež robím v Olymp-e, a v pracovných kalendároch mám mnou zadané kalendáre a tie mám natiahnuté v personalistike. Toto vidím v personalistike v mzdových údajoch pracovníka - typ kalendára, a aj vpravo je typ úväzku, počet hodín v týždni a aj počet dní v týždni prepočítaný a tam mám uvedené 3,5 dňa. a pekne pod tým vidím nárok na dovolenku 17,5 dňa a predošlá 2 dni. Takže ak si to dobre zadáš, tak ti to bude dobre rátať. Len sa s tým musíš pohrať, ale potom ti to už robí automaticky.
1 0
lydus2001 lydus2001

lydus2001 je offline (nepripojený) lydus2001

super, ďakujem, tak asi v tom bude problém, lebo mne tam ťahá 5 dní... a môžem sa opýtať, v pracovných pomeroch máš ako zadaný pracovný úväzok, týždeň a dni...?
0 0
msa msa

msa je offline (nepripojený) msa

pracovný úväzok mám, uvedené , že plný, 38,75 h a 3,5 dňa, ale to ťahá z toho asi pracovného kalendára , ktorý som si naplánovala na celý rok.
1 0
lydus2001 lydus2001

lydus2001 je offline (nepripojený) lydus2001

ďakujem za radu, veľmi si mi pomohla, cez víkend sa s tým skúsim pohrať a snáď sa k niečomu dopracujem
Naposledy upravil lydus2001 : 25.11.11 at 13:25 Dôvod: gramatika
0 0
bertik1 bertik1

bertik1 je offline (nepripojený) bertik1

Ahojte, prosím vás o radu: zamestnanci majú nerovnomerne rozvrhnutý pracovný čas - 12 hod - 0,5 hod. prestávka. Mzdy spracovávam v Money S3, ktorý neumožňuje vytvoriť pracovné kalendáre. Viete ma prosím naviesť, ako postupovať pri ich tvorbe, pretože čo sa týka NRPČ som totálny blbec. Čítam to dookola a neviem sa odraziť, ako správne začať (aj čo sa týka dovolenky, nadčasov....) Nechcem to robiť zle :-( vopred ďakujem za pochopenie a radu.
0 0
Anik Anik

Anik je offline (nepripojený) Anik

Nemám veľa skúsenosti s mzdovým účtovníctvom a ako čítam tak čítam - zajtra mám mať hotovú pracovnú zmluvu -zvažujem §42, alebo §43
reštaurácia otvorená od 9.00 do 22.00. -13 hod.
rozvrh 2 dni práca/2 dni voľna
môže byť vlastne 12 hod. prac. čas - týždenne mi to vychádza -48 hod., alebo 36 hod. - za mesiac teda okolo 180 hod. - chcú im dať min.mzdu to znamená, že musí byť dohodnutá hod. odmena-1,88 eur/hod. a nie mes. min.mzda 327,2 eur.-
v PZ uvediem- 38,75 týždenne a ostatné budú potom nadčasy? sledujem 4 mesiace fond pracovného času.
Stravné chcú zabezpečiť zmluvne cez dovoz stravy ak zamestnanec bude chcieť stravu tak si objedná
ak nie tak nič, ale možnosť tam je - nechcú platiť poplatky spojené so stravnými lístkami.
Takže aby som to zhrnula potrebujem poradiť
- pod ktorým § mám napísať PZ, aby bola správne
- týždenný pracovný úväzok bude 38,75 hod ?
- Mzda -aby bola min. - mesačná, alebo hod., aby tam bol dodržaný min. mzdový nárok zamestnanca
za usmernenie ďakujem
0 0
Anik Anik

Anik je offline (nepripojený) Anik

prosím o radu
ďakujem
0 0
Marína Marína

Marína je offline (nepripojený) Marína

Anik Pozri príspevok
Nemám veľa skúsenosti s mzdovým účtovníctvom a ako čítam tak čítam - zajtra mám mať hotovú pracovnú zmluvu -zvažujem §42, alebo §43 Anika, nerozumiem. Obidva §§ sa týkajú prac. zmluvy. Náležitosti § 43 je zamestnávateľ povinný uviesť v prac. zmluve.
reštaurácia otvorená od 9.00 do 22.00. -13 hod. tu musí byť prestávka na odpočinok min. 1 hod., viď nižšie
rozvrh 2 dni práca/2 dni voľna
môže byť vlastne 12 hod. prac. čas max 12 hod(§87/4 Pracovný čas v priebehu 24 hodín nesmie presiahnuť 12 hodín) - týždenne mi to vychádza -48 hod., alebo 36 hod. - za mesiac teda okolo 180 hod. - chcú im dať min.mzdu to znamená, že musí byť dohodnutá hod. odmena-1,88 eur/hod. a nie mes. min.mzda 327,2 eur.- Osobne pri NRPČ sa mi zdá vhodnejšia hodinová mzda.
v PZ uvediem- 38,75 týždenne a ostatné budú potom nadčasy? sledujem 4 mesiace fond pracovného času. pozri §§87,87a, NRPČ som mala pred mnohými rokmi, predpokladám, že sa niečo mohlo zmeniť, nechcem zavádzať. Čo je nad ustanovený fond prac. času v rámci 4 mesiacov, to bude nadčas.
Stravné chcú zabezpečiť zmluvne cez dovoz stravy ak zamestnanec bude chcieť stravu tak si objedná
ak nie tak nič, ale možnosť tam je - nechcú platiť poplatky spojené so stravnými lístkami.
Takže aby som to zhrnula potrebujem poradiť
- pod ktorým § mám napísať PZ, aby bola správne vyššie som sa vyjadrila
- týždenný pracovný úväzok bude 38,75 hod ? dtto
- Mzda -aby bola min. - mesačná, alebo hod., aby tam bol dodržaný min. mzdový nárok zamestnanca dtto
za usmernenie ďakujem
Anika, viď modrým v rámci citátu.
Pozri si túto http://www.porada.sk/t24428-dovolenk...prac-case.html tému. Je síce staršieho dáta ale niektoré informácie ti môžu pomôcť. Tiež som v nej pripla tabuľku na výpočet nároku na dovolenku pri NRPČ.
Tiež môžeš nahliadnuť do týchto tém
http://www.porada.sk/t41854-nerovnom...neho-casu.html
http://www.porada.sk/t98513-praca-na-smeny.html
http://www.porada.sk/t25736-pracovny-cas.html
http://www.porada.sk/t34872-nerovnom...s-v-kocke.html
http://www.porada.sk/t24609-rozvrhnu...vnom-case.html
Naposledy upravil Marína : 21.07.12 at 07:38
4 0
Enyma Enyma

Enyma je offline (nepripojený) Enyma

Dobrý deň, zamestnanec môže v jednom dni odpracovať 12,5 hodiny - z toho 0,5 hodinová prestávka ?
0 0
Roland Farkas Roland Farkas

Roland Farkas je offline (nepripojený) Roland Farkas

jasne! tu nlen pisu zamestnavatelia, ako mozu usetrit! ale to ze robime 12 hoin denne,to nikoho nezaujima1 a cely tyzden! bez volna! len aby sa nabazili! ako mozem ozpisat zmeny, ako mozem usetrit,ako mam platit nadcas? len to vedia! ved mercedes je drahy! a opovaz sa stezovat! mas padaka! a chudaci zamestnavatelia! no fuj!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať