Zavrieť

Porady

B spôsob účtovania

jeso jeso

jeso je offline (nepripojený) jeso

Skúste pomocť...

novozaložená sro -zameraná na klasický predaj tovaru, ale aj na výrobu -zváračské práce, zamočnícke práce ..., nákup materiálu a jeho dalšie spracovanie a následne predaj výrobku ...
pri účtovaní chcem použiť spôsob B -je výhodnejší ?
nákup tovaru a materiálu budem účtovať na 5xx a na konci roku podla inventúry prevediem zásoby tovaru a materiálu z 5xx na 1xx ...
neviem či sa rozhodujem správne , skúste na niekto vyjadriť ...
Usporiadat
Fany Fany

Fany je offline (nepripojený) Fany

Ak na vystavenej faktúre mám zoznam tovarov a posledný riadok - dovoz tovaru, vykládka... musím to potom rozúčtovať na 604 a 602, alebo to všetko jednou sumou môžem zaúčtovať na 604?
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Fany
Ak na vystavenej faktúre mám zoznam tovarov a posledný riadok - dovoz tovaru, vykládka... musím to potom rozúčtovať na 604 a 602, alebo to všetko jednou sumou môžem zaúčtovať na 604?
AVO
Vo Vašom prípade by sa mohlo jednať o dva druhy plnení rôzneho druhu, čo daniari zatiaľ neradi vidia na faktúrach. Vyplýva to z § 75 podľa ktorého je možné vyhotoviť jednu faktúru iba za viac samostatných dodaní rovnakého druhu. Vy možno kombinujete dodávku tovaru s dodávkou služby a to podľa môjho názoru nie je správne. Jednak z dôvodov vyššie uvádzaných a jednak z dôvodu, že deň dodania a teda vzniku daňovej povinnosti nemusí byť totožný.
Záleží na tom, čo si od vás odberateľ objednal a prečo zahrňujete do faktúry službu ako samostatnú položku.

Ak je preprava na faktúre iba formálne preto, aby mal odberateľ prehľad (dodávateľom sa zdá férovejšie, keď odberateľ vidí, aké sú náklady spojené s prepravou), tak správne účtovanie je 604 (lebo je súčasťou vašej predajnej ceny). Ak máte prepravu na faktúre preto, lebo si ju od vás odberateľ objednál zvlášť ako službu (a v predajnej cene tovaru nie je zahrnutá), potom je správne 602, ale upozornenie, ktoré je uvedené v mojej citácii sa vzťahuje práve na tento prípad.

Záleží od obchodnej zmluvy a dodacích podmienok.
0 0
andrej_rv andrej_rv

andrej_rv je offline (nepripojený) andrej_rv

AVO
Pri účtovaní zásob máme 2 možnosti:

2) nezahnúť vedľajšie náklady obstarania do skladovej ceny, t.j. obstarávacia cena = skladová cena + vedľajšie náklady obstarania. Vtedy fyzickou inventúrou zisťujeme stav zásob v cene obstarania. Aby sme stav upravili na obstarávaciu cenu musíme upraviť stav vedľajších nákladov obstarania tak, aby modifikovali cenu obstarania na obstarávaciu cenu. Spôsoby v účtovných jednotkách sú rôzne. Prevláda pomerný prepočet vedľajších nákladov v závislosti od predaja (úbytku) zásob v cene obstarania.
Ja používam na tento pomerný prepočet nákladov na obstaranie tovaru či materiálu ako pomôcku pripojenú tabuľku (dá sa hodiť aj do excelu):
Naposledy upravil andrej_rv : 10.11.07 at 22:35
0 0
Topas Topas

Topas je offline (nepripojený) Topas

Aj keď po dlhšej dobe, vraciam sa k tejto téme. Dnes som si prečítala všetky príspevky a trochu ma to poplietlo.
Pri spôsobe účtovania B: ak nakupujem tovar, účtujem na 504, náklady na prepravu, ktorá je na faktúru s tovarom účtujem tiež na 504. Ak tovar predávame, účtujem v predajnej cene na 604. Ako zaúčtujem prepravu poštou alebo prepravnou spoločnosťou? Na faktúre je táto položka samostatne. Môžem účtovať výnos na 604 a náklad na prepravu na 518?
Ak nakupujem materiál (surovina na výrobu), účtujem nákup na 501, náklady na prepravu 501.
Ako zaúčtovať však náklady na prepravu pri kúpe náradia? (Náradie účtujem na 501)

Možno sa Vám tieto otázky zdajú hlúpe, ale v PÚ ešte len začínam.
0 0
petovsan petovsan

petovsan je offline (nepripojený) petovsan

... posúvam toto, i keď staršie zadanie otázky... mohol by k nemu niekto vyjadriť svoj názor, prosím ???
0 0
Pru Pru

Pru je offline (nepripojený) Pru

Chcela by som sa opýtať na zostatok zásob, na konci roka po inventúre som zásoby preúčtovala 112/501. Do nového roku to mám ako PS na 112. Mám to teraz preúčtovať znova do spotreby?
0 0
KvetkaK KvetkaK

KvetkaK je offline (nepripojený) KvetkaK

Áno v ďalšom roku to preúčtuješ na účet 501.
0 0
Pru Pru

Pru je offline (nepripojený) Pru

A účtovanie bude 501/112?
0 0
KvetkaK KvetkaK

KvetkaK je offline (nepripojený) KvetkaK

Pru Pozri príspevok
A účtovanie bude 501/112?
Áno je to správne.
0 0
Amika Amika

Amika je offline (nepripojený) Amika

Účtuje sa prosím Vás takto správne?
Nákup materiálu - 111XXX/321

Nákup materiálu+preprava-111XXX a 112XXX(OON Materiál) oproti 321XXX

Ako zaúčtovať však dve položky na faktúre: náklady na prepravu pri kúpe náradia? (Náradie účtujem na 501 a prepravné dám na 518 alebo dám oba riadky z faktúry spolu na 501? trochu som pomýlená, vôbec si nie som istá ničím. veľmi Vás prosím, kto vie, nech mi pomôže.)

Prosím o jasnú odpoveď, v PÚ ešte len začínam.
0 0
R-Vráce R-Vráce

R-Vráce je offline (nepripojený) R-Vráce

žena
Účtuješ tak, ako máš napísané Vnútropodnikové smernice.
Ja to účtujem / ak je to jedna FD / na dva krát. Potom mám na FD dve čísla . Mala som to aj na kontrole DU, bolo to v poriadku.
0 0
dodo777 dodo777

dodo777 je offline (nepripojený) dodo777

Nezda sa mi praktické učtovať jednu došlu faktúru na dvakrát. Potom neviem ako ti páruje Saldokonto. Ja to učtujem v dvoch účtovných zápisoch, neviem aký máš soft ale v OMEGE môžeš máť niekoľko účtovných zápisov na jeden učtovný prípad, ale DF má len jedno číslo.
0 0
R-Vráce R-Vráce

R-Vráce je offline (nepripojený) R-Vráce

žena
Mám Money, a máš pravdu aj tam sa dá v HK rozúčtovat na viac účtov , ako potrebujem. Až teraz som to "skúmala". Je to lepšie , ako to účtovať s viacerými číslami. Dík za rady z porady.
0 0
MartinkoK MartinkoK

MartinkoK je offline (nepripojený) MartinkoK

prosím Vás práve mi skončila daňová kontrola, účtujeme sklady spôsobom B, teda všetok tovar ktorý nakúpime ide 504, tržby 604 s preúčtovaním na konci roka.
Kontrolórka ma upozornila, že náklady súvisiace s obstaraním tovaru - poštovné, ktoré je účtované na faktúre pri tovare mám účtovať na 504AE a potom postupne tento účet rozpúšťať.
Ale nikde sa neviem dopátrať ako ho rozpúšťať, nevie niekto poradiť????
0 0
KvetkaK KvetkaK

KvetkaK je offline (nepripojený) KvetkaK

Ahojte poraďáci, chcem sa len uistiť v správnom účtovaní. V roku 2009 nám bol dodaný tovar z ČR a faktúra bola vystavená až v roku 2010. Ako je to správne zaúčtovať do nákladov starého roku? 504/383 alebo ináč? Ešte doplním, že účtujem spôsobom B.
Ďakujem.
0 0
KvetkaK KvetkaK

KvetkaK je offline (nepripojený) KvetkaK

KvetkaK Pozri príspevok
Ahojte poraďáci, chcem sa len uistiť v správnom účtovaní. V roku 2009 nám bol dodaný tovar z ČR a faktúra bola vystavená až v roku 2010. Ako je to správne zaúčtovať do nákladov starého roku? 504/383 alebo ináč? Ešte doplním, že účtujem spôsobom B.
Ďakujem.
Už som si to asi aj našla, správne je to 504/326 - nevyfaktúrované dodávky. Môže byť?
0 0
Lenka1979 Lenka1979

Lenka1979 je offline (nepripojený) Lenka1979

najlepšie spoznať osobne :-) ...viac
KvetkaK Pozri príspevok
Už som si to asi aj našla, správne je to 504/326 - nevyfaktúrované dodávky. Môže byť?

áno, je to správne.
0 0
KvetkaK KvetkaK

KvetkaK je offline (nepripojený) KvetkaK

Lenka1979 Pozri príspevok
áno, je to správne.
Ďakujem za odsúhlasenie.
0 0
JM1968 JM1968

JM1968 je offline (nepripojený) JM1968

Lenka1979 Pozri príspevok
áno, je to správne.
Zdravím, prosím ja mám opačný prípad, tovar odniesol dodávateľ v decembri, ale opravnú faktúru k nemu priniesol až teraz vo februári. Pri inventúre k 31.12.2009 účtujem mínusom 504/326? A teraz -326/321?Ďakujem
0 0
Deganova Deganova

Deganova je offline (nepripojený) Deganova

Ak si to dobre pamätám z kurzu, tak nám bolo povedané: v starom roku 112/111 - príjemka, následne inter. doklad 111/326 a v novom roku 326,343/321
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať