Zavrieť

Porady

vysávač sa veľmi prehrieva

Zdravim a prosim o radu. Mam vysavac LG Turbo 1800W, asi pre 2 rokmi som do neho vtiahla spadnutu ponozku spoza pracky. Aj ked som vysavac hned vypla a odstranila zaseknuty kus z rury, odvtedy sa vysavac velmi prehrieva a napokon sam vypne zrejme pre tepelnu poistku. Jednu malu izbu vysavam na 3-krat, musim cakat, kym sa motor schladi. Vie mi niekto poradit, ako si mam sama pomoct ? Viem ho pripadne rozbrat a vymenit suciastku, ak taku vobec zozeniem. (za cenu servisu by som asi mohla kupit novy . Vopred vdaka za ochotu pomoct
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    taiko je offline (nepripojený) taiko

    Som, kto som taiko
    a nebolo tam tych ponoziek viac? Myslim ze je vysavac niecim zapchaty, takze mozno ho staci len rozobrat a "vycistit"
    kkatarina28 vysavac je uplne cisty a rury aj s hadicou su volne, priechodne. Ale vdaka za radu
    taiko hmm, zaujimave, bol by som sa stavil, ze tam iueco je .

    erik555 je offline (nepripojený) erik555

    erik555
    A filtre menime, ci nie??? Je to cyklonovy vysavac? Aky je to model vysavaca? Ten filter v cyklonovej casti pravidelne cistis, resp. vymienas?

    Hlasovalo 3 pouzivatelov

    Užitočné (2)
    Ing. Ľubomír Janoška, kkatarina28
    Otázka, nie odpoveď (1)
    1
    kkatarina28 Je to LG model VCP 983STQB, ma sice 6 rokov, ale je malo pouzivany a udrziavany v maximalnej cistote. Ta nestastna ponozka bola nahoda... Aj tebe dakujem pekne za ochotu pomoct

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Samotný motor je v "priamom" kontakte s vonkajškom akurát cez axiálny ventilátor. Do motora by sa nemalo nič dostať. Pokiaľ sa prehrieva, je to známka zvýšenej námahy motora - zadreté kĺzne ložiská rotora. Skontrolovať (rozobratím) ľahkosť otáčania samotného motora.
    A ako čítam - dva roky - za tú dobu sa toho mohlo stať veľa.
    Ak sa podarí vysávač otvoriť, motor vytiahnuť - skontrolovať, či rotor nie je v ložiskách voľný (potom by sa mohol aj o stator odierať), alebo či jeho chod je ľahký (v opačnom prípade by bol pridretý v ložiskách). Zároveň sa odporúča vymeniť uhlíky komutátora, vyfúkať a prečistiť komutátor.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    kkatarina28 Dakujem pekne za odbornu radu, ostava mi iba rozobrat vysavac a skontrolovat to, co navrhujes. Skusim sa pozriet na loziska rotora a na to, v akom stave su uhliky. Ak sa mi podari odstranit zavadu, ozvem sa
    peterkos2 Odporúčam vyfúkať aj celý vysávač stlačeným vzduchom-môže byť nachytaný prach aj na statore aj rotore.Ja mám Philips cca 14 rokov tiež ide z neho horúci vzduch a ložiská má v zlom stave,ale nedajú sa vymeniť-len ložiská sa správajú inak,keď sú studené ako po prehriatí.
    kkatarina28 Vdaka za odpoved, skusim aj tuto moznost
      zbaliť

    sosak je offline (nepripojený) sosak

    sosak
    Vysávač odišiel. Po 6 rokoch má na to nárok, pretože všetko sa vyrába s krátkou životnosťou, aby sa kupovali nové. Opravovať, alebo rozoberať nemá zmysel, stratíš pri tom kopu času, podľa môjho názoru. K ložiskám rotoru sa dostaneš po otvorení "turbínky", ktorá otáčaním vytvára ťah vysávača, ale je mechanicky uzavretá v kovovom púzdre. Na otvorenie treba použiť väčšiu silu, pretože kovový uzáver je do púzdra turbínky nalisovaný, aby sa pri vysokých otáčkach nevytvárali vibrácie a kôli tesnosti.
    Naposledy upravil sosak : 06.05.14 at 18:56
    kkatarina28 Ja viem, hovori sa tomu "planovane zastaravanie", to akoby kazdy vyrobok mal dopredu urcenu svoju zivotnost. Vysavac som rozobrala, vo vnutri je v perfektnom stave, iba trosku jemneho prachu, ten vsak stacilo odfuknut. Je ozaj ako novy aj napriek svojmu veku. Ale mas pravdu, k loziskam rotoru som sa nedostala, taku silu nemam. Dakujem za dobru radu, je to od teba mile
    taiko pravdu mas. Bratovi v automobilke v US povedali, ze auta su dnes "made to fail". Videl ako testovali poloosi. Ak vydrzala velmi vela km pri testoch, tak zmensili jej priemer, alebo zmenili material aby vydrzala kratsie. Niekto tu uz spominal, ze kazda vec ma dnes akesi kurvitko, ktore v definovanom case odide a musis si kupit novy vyrobok, alebo drahy nahradny diel. Alebo v Tvojom pripade najst zapadnuty elektroobchod s chlapikom, co Ti to za par centov opravi. Mne sa pokazil starter na aute. Novy stal 680EUR +120 praca. Zarasteny opravar elektromotorov a starterov mi to opravil za 80EUR, s origos nahradnym dielom (cievkou) a vymenil som sam zadarmo. 729EUR vo vacku :-)

    vysávač sa veľmi prehrieva

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.