Takto na diaľku asi ťažko povieme, čo tomu je. Najmä, ak to ani v servise nezistili.
Ja byť na tvojom mieste, tak obtelefonujem vrakoviská, či majú nejaký vrak s touto motorizáciou a nakúpil by som pár vecí, ktoré by to mohli spôsobovať. Napr. ako prvý by som vymenil karburátor. V servise hádam skontrolovali elektrinu - či sviečky hádžu dobre iskru a či je nastavené zapaľovanie, predstih. Ak nie, toto by som si nechal riadne skontrolovať, alebo by som vymenil rozdeľovač aj so zapaľovacími káblami.
Potom by som podozrieval hlavu motora - raz som mal škodu 105 a tiež mala podobné znaky - ťažko štartovala, potom chvíľu cukala. Až po dlhšom čase sa zistilo, že hlava bola jemne presknutá a prenikala voda do priestoru piestov. Nebolo ju vidno, ale prenikujúce vlhko spôsobovalo tie problémy.
Ak by cena hlavy bola vysoká, rovno by som na vrakovisku kúpil celý motor z iného auta. Teda ak by sa ti to ešte cenovo oplatilo alebo by ten Scenic bola tvoja srdcovka.
Dobré by bolo vedieť viac o histórii problémov - odkedy to takto hapruje. Čo sa stalo tesne pred tým, než to začalo (nestala sa predtým nejaká nehoda, aj menšia? Netankoval auto niekto cudzí? Mohol omylom natankovať trochu nafty a kým sa tá z nádrže nespotrebuje, tak to môže spôsobovať problémy. Nevytiekla voda z chadiaceho systému? Neprehrial sa niekedy motor?)
Jazdilo to auto predtým (keď si ho kúpil) dobre? Odkedy ho máš? CSI New York by možno z litra výfukových plynov zistili problém, ale ty musíš viac analyzovať a pátrať po možnej príčine.
Napadajú mi ešte tesniace krúžky na piestoch - možno sú vydraté (koľko má to auto najazdených km?), alebo prasknuté. Nespotrebuje ti auto priveľa oleja? Tá škodovka, ktorú som spomínal, mi žrala asi liter oleja na 1000 km. Generálka motora bola nevyhnutná, stála ma 20.000 SKK (piesty, kružky, výbrusy atď). Neviem, či dnes ešte generálkujú motory a čo to stojí (asi by bol lacnejší ten motor z vrakoviska).