Zavrieť

Porady

CÚP 2009 - Cenník účtovných prác na rok 2009

som

Anketa: Pomohol Vám cenník na zvýšenie cien za účtovné práce na rok 2009?

Počet hlasujúcich
121. Na účasť v tejto ankete nemáte prístupové práva.
  • Áno

    108 89.26%
  • Nie

    6 4.96%
  • Iné - čo?

    8 6.61%
Hlasovanie s viacerými možnosťami.
Tak ako som sľúbila, tak konečne prikladám svoj návrh na cenník účtovných prác pre rok 2009.
Vychádzala som aj z podkladov podľa tabuľky - priemer SR, ktoré spracoval m.r. "smith" prepočítaním na EUR.
Bola by som rada, ak by boli k nemu rozumné pripomienky, návrhy, popripade kritiky, aby sme mohli raz vypracovať jednotný cenník pre našu prácu.
Usporiadat
robin1 robin1

robin1 je offline (nepripojený) robin1

Ahojte. Rok účtujem neziskovku - PU, 7 zamestnancov na TPP a 4 v lete na VPP. Zamestnanci na TPP sú odmeňovaní podľa zákona 553/2003 Z.z. o výkone vo verejnom záujme. T.z., že veľa vecí si musím k mzde vypočítať ručne - priemery, náhrady.... . Okrem toho majú kolektívnu zmluvu, takže veľa neobvyklých vecí k tomu. K mzdám chystám všetko - vrátane zmlúv, platových dekrétov,zaradenia do príslušných tarifných tried...
Čo sa týka účta - rozdeľujem N a V na zdaňované a nezdaňované. Podľa ich rozpočtu ešte na réžiu a reklamu. Podľa dotácie na dotácie z obce, 2%... - takže do 3 úrovní. Pre doklady si chodím osobne 1-2x do mesiaca. A moja otázka? Samozrejme cena. Za toto všetko mi doteraz platia 230€/mesiac.
Došlých fa je cca 20ks/mesiac, ID 15ks/mesiac (mnohé sú dosť špecifické), pokladňa 20ks/mesiac, banka 60ks/mesiac. Mesačne je to celkovo asi 170 účt.zápisov. Rada by som poznala Váš názor na výšku mojej odmeny. Či je úmerná, alebo. . . . Opakujem, je to neziskovka. Vopred ďakujem za Vaše názory a postrehy.
Naposledy upravil robin1 : 17.09.09 at 15:00
0 0
liba2 liba2

liba2 je offline (nepripojený) liba2

že by 150-200 eur mesačne ?
0 0
romanpp romanpp

romanpp je offline (nepripojený) romanpp

robin1 Pozri príspevok
Ahojte. Rok účtujem neziskovku - PU, 7 zamestnancov na TPP a 4 v lete na VPP. Zamestnanci na TPP sú odmeňovaní podľa zákona 553/2003 Z.z. o výkone vo verejnom záujme. T.z., že veľa vecí si musím k mzde vypočítať ručne - priemery, náhrady.... . Okrem toho majú kolektívnu zmluvu, takže veľa neobvyklých vecí k tomu. K mzdám chystám všetko - vrátane zmlúv, platových dekrétov,zaradenia do príslušných tarifných tried...
Čo sa týka účta - rozdeľujem N a V na zdaňované a nezdaňované. Podľa ich rozpočtu ešte na réžiu a reklamu. Podľa dotácie na dotácie z obce, 2%... - takže do 3 úrovní. Pre doklady si chodím osobne 1-2x do mesiaca. A moja otázka? Samozrejme cena. Za toto všetko mi doteraz platia 230€/mesiac.
Došlých fa je cca 20ks/mesiac, ID 15ks/mesiac (mnohé sú dosť špecifické), pokladňa 20ks/mesiac, banka 60ks/mesiac. Mesačne je to celkovo asi 170 účt.zápisov. Rada by som poznala Váš názor na výšku mojej odmeny. Či je úmerná, alebo. . . . Opakujem, je to neziskovka. Vopred ďakujem za Vaše názory a postrehy.
Tých 230€/mesiac by som odsúhlasil ako mesačný preddavok. Po ukončení roka by som urobil ročné vyúčtovanie. Myslím si, že ak by boli vopred na celý rok dohodnuté určité ceny (za položku, za ID, za DF, za zamestnanca na TPP/mesačne, za zamestnanca na VPP/mesačne a pod.), ešte by Ti doplatili. (Skús si urobiť vlastný cenník a podľa neho vypočítať Tvoju odmenu za minulý rok.)
0 0
robin1 robin1

robin1 je offline (nepripojený) robin1

Ďakujem "romanpp" za názor. Nakoľko je to moja prvá NO, ceny som si stanovila podľa môjho cenníka a za pomoci CÚP ako pre obchodné spoločnosti. Tak ako píšeš - urobila som si vyúčtovanie za 1/2 rok a vychádza mi dosť veľký nedoplatok a mám "zábrany" to vyúčtovanie predložiť. Pri obchodných spoločnostiach tento problém nemám. Rada by som poznala názor tých, čo účtujú aj neziskovky v PU, či majú tie isté ceny ako pre obchodné spol., alebo pre neziskovky špeciálne upravené.
0 0
EMILY04 EMILY04

EMILY04 je offline (nepripojený) EMILY04

Tak včera som ostala v nemom úžase. Viem, že za uč. položku v PU pre platcu DPH sa tu na východe berie v priemere 1€. No a včera mi jedna učtovníčka povedala, že ona berie od klienta od 0,33€ do 0,50€. No povedzte, ako potom vyzerame v očiach potencionálnych klientov my, čo sa držime ako tak cenníka tu na PORADE.
EMILY04
0 0
mgm mgm

mgm je offline (nepripojený) mgm

živnostník
EMILY04 Pozri príspevok
Tak včera som ostala v nemom úžase. Viem, že za uč. položku v PU pre platcu DPH sa tu na východe berie v priemere 1€. No a včera mi jedna učtovníčka povedala, že ona berie od klienta od 0,33€ do 0,50€. No povedzte, ako potom vyzerame v očiach potencionálnych klientov my, čo sa držime ako tak cenníka tu na PORADE.
EMILY04
Áno, aj ja som sa s tým stretla. Keďže nemajú žiadnu, alebo min. robotu, idú s cenou dole a potom sa sťažujú, že nič nezarobia.
0 0
Janiela Janiela

Janiela je offline (nepripojený) Janiela

jednoduchý človek, ako ostatní ...viac
mgm Pozri príspevok
Áno, aj ja som sa s tým stretla. Keďže nemajú žiadnu, alebo min. robotu, idú s cenou dole a potom sa sťažujú, že nič nezarobia.
Niet sa čo čudovať, keď dnes "účtuje" už kde-kto. Účtovníctvo by som ako voľnú živnosť zrušila. Projektanti sú na tom lepšie. Dom vám tiež nenakreslí hocikto, ani revízne správy vám hocicto nemôže dať.
0 0
Miška1 Miška1

Miška1 je offline (nepripojený) Miška1

Účtovníčka som a účtovníčkou zostanem ...viac
EMILY04 Pozri príspevok
Mne sa pred rokom stal takýto prípad. Urobila som jednemu žinostníkovi účtovníctvo a daňové, odovzdala niekedy začiatkom marca, po akejsi dohode aj zinkasovala peniažky a myslela si,že konečne mám o jednu starosť menej. Ale moj živnostník u mna zazvonil 25.3. s tým, že sice daňové odovzdal, no teraz našiel ešte doklady a že ich chce mať v účtovníctve. A podotýkam, že ich bolo neurekom. Poradťe, čo v takom prípade robiť a koľko pýtať za takýto prípad? Ja mám od tej doby vždy do toho 30.3. strach, či znova niekto nezaklope na dvere a nezmyslí si prerábať celé účtovníctvo.
No mne sa pred asi dvoma rokmi stal taký prípad, že daňovník odovzdal 30.3. DP ( čo bolo v piatok), a posledný termín na podanie bol v pondelok 2.4.. Milý daňovník ( pritom to bol známy) mi v piatok poobede volal, že bol s kópiou DP v banke a len tak mimochodom mi oznámil, že celé účto mu mám prerobiť, nakoľko takýmto daňovým priznanín by mal dosť zlú bonitu v banke, kde mal KTK úver a ja by som bola zodpovedná za to, že jeho rodina by nemala čo do úsť vložiť, pretože KTK by musel vrátiť do 4O dní. Takže DP som prerobila, čo sa dalo povyhadzovala a s milého známeho sa stal asi najväčší nepriateľ. Samozrejme, že za túto prerábku účta a DP som nedostala zaplatené ani korunu. Takže asi tak...
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Tak za takéto tvrdé obvinenia by som s ním skončila hneď a to aj bez výpovednej doby. A s tzv. kamarátstvom tiež. Veď aj ja nemám z čoho platiť všetky výdavky deckám, ak mne niekto nezaplatí alebo mešká. Ale nebudem brať kontokorent, ak mi kšefty nejdú! Nemal si brať úver alebo nemal byť lajdák a papiere si mal robiť priebežne aby vedel, ako si stojí finančne. A vôbec by som takúto poožiadavku na poslednú chvíľu neriešila zadarmo! Pekne 100% príplatok, tak to robia aj iní. A potom by aj sám odišiel. Viete, istá populácia tiež "podnikateľov" vie pekne, ale naozaj pekne klamať a balamútiť! Nedám ruku do ohňa, že aj toto bol podobný prípad. A potom si si to určite aj vytýkala, že si do toho šla, že? že si kvôli nemu ani poriadne nespala! Aj mne sa čosi také stalo a s odstupom času som bola šťastná, že som sa takého "podnikavca" zbavila. Nadobro.
0 0
Krtko Krtko

Krtko je offline (nepripojený) Krtko

Ja robím účto piaty rok. Zo začiatku som sa bála že nebudem mať dosť klientov, neskôr sa to rozbehlo samé bez reklamy na základe doporučení, aj ceny som zdvihla. Viem pochopiť človeka, ked má veľa výdavkov, a vždy som sa dohodla, lebo som mala teóriu, že peniaze sa mi zídu aj o mesiac aj o dva (sama som často bola v tej situácii) - a tak som vedela počkať klientom s platbou. Fungovalo to a nikto, naozaj nikto mi neostal dlžný. Až doteraz. Tento rok som si povedala, že stačilo - od marca nemám vyplatené od 6-7 klientov viac ako 1000€ Obvolala som ich, že za chvíľu bude ďalšie daňové a nič. Tak som si povedala, že u nich budem tento rok inak postupovať:
1) stará platba
2) záloha v sume1/2 minuloročnej platby - až vtedy si vezmem doklady
3) vyúčtovanie najneskôr 31.3.2010 - potom podám DP

Ak si povie že ide inde nech ide, ja som sa narobila a doteraz nemám peniaze, nenarobím sa a nebudem mať peniaze alebo spravím inému, čo mi zaplatí.
A doklady za starý rok vrátane DP mu dám až povyplatení dlhu, k novému DP väčšinou potrebuje aspoň zostatky na pokladni a účte, aby mu sedeli výkazy.
Aj naďalej verím ľuďom, len ich začínam triediť na tých čo ma sklamali a tých ostatných
0 0
romanpp romanpp

romanpp je offline (nepripojený) romanpp

Krtko Pozri príspevok
Ja robím účto piaty rok. Zo začiatku som sa bála že nebudem mať dosť klientov, neskôr sa to rozbehlo samé bez reklamy na základe doporučení, aj ceny som zdvihla. Viem pochopiť človeka, ked má veľa výdavkov, a vždy som sa dohodla, lebo som mala teóriu, že peniaze sa mi zídu aj o mesiac aj o dva (sama som často bola v tej situácii) - a tak som vedela počkať klientom s platbou. Fungovalo to a nikto, naozaj nikto mi neostal dlžný. Až doteraz. Tento rok som si povedala, že stačilo - od marca nemám vyplatené od 6-7 klientov viac ako 1000€ Obvolala som ich, že za chvíľu bude ďalšie daňové a nič. Tak som si povedala, že u nich budem tento rok inak postupovať:
1) stará platba
2) záloha v sume1/2 minuloročnej platby - až vtedy si vezmem doklady
3) vyúčtovanie najneskôr 31.3.2010 - potom podám DP

Ak si povie že ide inde nech ide, ja som sa narobila a doteraz nemám peniaze, nenarobím sa a nebudem mať peniaze alebo spravím inému, čo mi zaplatí.
A doklady za starý rok vrátane DP mu dám až povyplatení dlhu, k novému DP väčšinou potrebuje aspoň zostatky na pokladni a účte, aby mu sedeli výkazy.
Aj naďalej verím ľuďom, len ich začínam triediť na tých čo ma sklamali a tých ostatných
Ako keby si čítala môj životopis. Len som bol aj doteraz trošku viac dôverčivý a tých pohľadávok voči klientom mám cca 3.000,- €.
0 0
Janiela Janiela

Janiela je offline (nepripojený) Janiela

jednoduchý človek, ako ostatní ...viac
Ja som to tiež spočiatku takto robila. Od marca tohto roku po čítaní tejto témy som si podnihla sebavedomie a tiež riedim. Dokoca som oslovila neplatičov, aby mi zavolali až po úhrade dlhov, ináč sa s nimi baviť nebudem. Jeden sa dokonca "pošikoval" a taraz hľadá chyby, aby nemusel platiť. Dokovca už ho žalujú aj jeho zamestnanci pre nevyplatenie miezd a hádajte kto je vinný? Tak mi napadlo, mohla by som zdržať podklady na účtovanie a odovzdať ich až po uhradení platieb? Dôvod je jednoduchý: ak by som podklady odovzdala, môže sa stať, že úhrady sa ani nedožijem. Neide o veľkú čiastku a nie som si istá, či by sa vôbec nejaký súd zaoberal takou dĺžnou sumou. Poradí niekto, čo s tým?
0 0
JarkaL JarkaL

JarkaL je offline (nepripojený) JarkaL

Doklady sú jeho, tie mu musíš vrátiť, ale výstupy, evidencie atď.-to mu daj až keď zaplatí.
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Pošli mu výhražný doporučený list do vlastných rúk, najlepšie napísané od právnika v mene tvojej spoločnosti, s pečiatkou od právneho zástupcu, že vec v prípade neuhradenia dlhu do 10 dní od doručenia tohto listu postúpite na súd....a že veríte, že k neuhradeniu došlo nedopatrením alebo zaneprázdnenosťou. .....Ale hlavne dole podpis a pečiatka právnika....Ya tých pár Eur na právnika to pri tých sumách, čo Ti dlhujú stojí.
Väčšinou to zaberie...teda ak moji klienti niekomu dlhujú...čato neúmyselne jednoducho stratia doklad alebo zabudnú...tak to na nich jednoznačne zaberá a peniaze posielajú obvzkle najneskôr deň po prevzatí zásielky. Súdiť sa nikto nechce, zvlášť ak im odovzdávaš faktúru proti podpisu. My to tak robíme stálym klientom bežne...Takže príde pod doklady/DP/výplaty osobne a vtedy mu dáš faktúru proti podpisu. Alebo všetky faktúry posielať doporučene a posielať im aj upomienky. A ešte jedna vec, je vhodné na spodok faktúry (aj malinkatým písmom) uviesť klauzulu, že v prípade neuhradenia dlžnej sumy do termínu splatnosti ste oprávnení (alebo si môžete) účtovať úrok z omeškania vo výške 0,05% za každý deň omeškania platby. A toto si zadať aj do zmluvy. My to máme navolené v každej jednej faktúre automaticky. Občas vystavíjm penalizačnú faktúru a to máme peniaze na stole takmer okamžite...potom vieme tú penalizačnú aj vymazať.
Proste treba na nich tvrdo a nekompromisne. Ten čo je seriózny mi nebude predsa dlhovať také čiastky niekoľko miesiacov, ale ak sa dohodneme na neskoršom termíne, tak sa sám ozve dopredu, že už môže uhradiť aspoň čiastočne. A nie aby sa schovával a zatajoval. A upomienkz treba riešiť písomne, telefonické výzvy sú nanič.
0 0
Janiela Janiela

Janiela je offline (nepripojený) Janiela

jednoduchý človek, ako ostatní ...viac
JarkaL Pozri príspevok
Doklady sú jeho, tie mu musíš vrátiť, ale výstupy, evidencie atď.-to mu daj až keď zaplatí.
Ďakujem
0 0
Tinika Tinika

Tinika je offline (nepripojený) Tinika

zaemstnanci, budu aj dohodari. Najnovsie vidim ze aj nejaky leasing. Do augusta mám 125 prijatých faktúr, vystavených je len pár, banka, pokladňa, cesťáky pre dve autá neviem, či si robia sami abo ako si to predstavujú, problém sa dovolať, chýbajú doklady. Problematické účtovanie príjmov, kvôli vrateným zálohám, ku ktorým nemám žiadne podklady a neviem ešte ako to budem účtovať. Je to neplatca DPH. Len neviem do kedy. Momentálne mi platia kvartálne 139,41 eur. Je to dosť, alebo málo? Kedže stále im musím volať, nech donesú doklady, že to a to chýba. učtujem ich prvý rok, takze to bude ešte zábavné, našla som aj nejaké chybyčky po predchádzajúcej ekonomke, tak mozno aj dodatočné budem robiť.

Ja účtujem v pokladni viac bločkov ako jeden doklad v pokladni, čiže ak vytlačím VPD je tam viac položiek ale v peň. denníku je jeden zápis, ako to mám počítať, ako jednu položku aj ked je tam napr. zaúčtovaných 10 bločkov?
Ďakujem
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Odpovede červenou.

Tinika Pozri príspevok
zaemstnanci, budu aj dohodari. Najnovsie vidim ze aj nejaky leasing. Do augusta mám 125 prijatých faktúr, vystavených je len pár, banka, pokladňa, cesťáky pre dve autá neviem, či si robia sami abo ako si to predstavujú, problém sa dovolať, chýbajú doklady. Problematické účtovanie príjmov, kvôli vrateným zálohám, ku ktorým nemám žiadne podklady a neviem ešte ako to budem účtovať. Je to neplatca DPH. Len neviem do kedy. Momentálne mi platia kvartálne 139,41 eur. Je to úboho málo za kvartál, takmer zadarmo, zvlášť pri ich prístupe a nemožnosti sa s nimi spojiť. Prepočítaj si to od položky alebo podľa času, ktorý tomu venuješ. Svoju hodinovú sadzbu cca, pod ktorú by si to nešla robiť asi vieš. A nezabudni pripočítať vypracovanie miezd a všetko okolo nich + náklady na časté telefonovanie a pod. A hlavne, ak sú tam také problémy s komunikáciou, pouvažuj nad zmenou klientov. Alebo Ti tie nervy stoja za takú almužnu? A ako to bude pred daňovými priznaniami v marci si neuvažovala? Je to dosť, alebo málo? Kedže stále im musím volať, nech donesú doklady, že to a to chýba. učtujem ich prvý rok, takze to bude ešte zábavné, našla som aj nejaké chybyčky po predchádzajúcej ekonomke, tak mozno aj dodatočné budem robiť. Ak sa na to predsa len dáš, daj si to adekvátne zaplatiť aj s príplatkom za prácu naviac navyše spätnú popri bežnej...len aby to nebodaj nechceli zadara...ale treba im to jednoznačne povedať aj s cenou ešte pred tým, než sa do toho pustíš, aby sa potom nevykrúcali. Dokonca by som si to aj zazmluvnila,lebo ak im to robíš prvý rok, tak o nejakej dôvere k slovným vyjadreniam by som asi pochybovala. Slovná dohoda sa dá vždy poprieť.
A mimochodom, tie chybičky v minulom roku ani nemusia byť spôsobené bývalou ekonómkou...niektoré veci možno ani netušila pri ich spôsoboch komunikácie. Ale tým neobhajujem jej kvalitu samozrejme, neviem presne o aké chyby šlo.

Ja účtujem v pokladni viac bločkov ako jeden doklad v pokladni, čiže ak vytlačím VPD je tam viac položiek ale v peň. denníku je jeden zápis, ako to mám počítať, ako jednu položku aj ked je tam napr. zaúčtovaných 10 bločkov? Nastav si zápis do denníka po položkách, ak sa to dá a ak si to vieš obhájiť (argumentácia, že daniari to majú radšej prehľadne spracované než zabordelené väčšinou zaberie...). Alebo si naštuduj manuál k softu, či sa to nejako nedá ináč nastaviť. Ja mám napr. pre režijný výdaj urobených niekoľko analytík aj v JU a potom ak si dá prehľad zaúčtovanie podľa predkontácie, tak mi to pekne prehľadne vytlačí podľa jednotlivých zložiek režijného vydavku (telefón, nájomné, poštovné, spotreb.materiál a pod.) a do denníka mi prenesie aj zadaný text položky. Takže 1 VPP mám rozpísaný na niekoľko riadkov a na doklad sa to krásne dá odkontrolovať. Navyše sa môžeš blisnúť aj peknou štatistikou alebo prehľadom ako bonusom.
Druhá možnosť - účtuj každý bloček na samostatný VPD a nie ako hromadný/zberný.

Ďakujem
0 0
Tinika Tinika

Tinika je offline (nepripojený) Tinika

Betina2 Pozri príspevok
Odpovede červenou.
ďakujem za rozsiahlu odpoveď, ja idem na MD takze kazda koruna dobra, ale nemienim na ukor svojho dietata riesit takych klientov, uz som sa par zbavila, ale rychlejsie sa je zbavit ako najst noveho a určite budem s nimi jednať o vyššej cene, mam aj taku kalkulačku čo som tu na porade našla a ked tam nahodim kolko mam od nich dokladov tak by mi mali platit viac ako platia a ukazem im aj cenniky ze ako to asi chodi. Ide o to ze aj byvala ekonomka im to robila skoro zadarmo tak oni si myslia ze aj ja budem a este nizsiu cenu chceli, ale to som si dupla, ze inac ich neberiem a ze sa uvidi kolkodokladov bude a prehodnotime cenu potom, bo dopredu sa neda povedat, poviem viac a oni to nezoberu, poviem menej a potom uz nebudu chciet zvysit bo sak doteraz som robila za menej. To je jeden z problemov nas ekonomov, určit si premeranu cenu. a navyse im furt musim volat ja ze aka bola dochadzka a donedavna som aj sama vykazy nosila, len teraz som PN tak si nosia sami. Ale ja nechcem byt kazdy večer v pohotovosti či akurat vtedy nedojdu, ja mam aj svoj zivot, rodinu a tiez chcem mat klud na oddych, takze prehodnocujem svoj pristup ku klientom. Dakuejm
0 0
Betina2 Betina2

Betina2 je offline (nepripojený) Betina2

Tinika, ja tiež robím popri malých deťoch a poviem Ti, niekedy je to na nervy, keď malému lezú zuby a vrieska celú noc, tak ráno ledva vstanem. A to sa musím učiť s prvákom, obriadiť domácnosť, nakúpiť a niečo aj navariť. Ak sa mi k tomu pridajú takýto nepodarení klienti, tak si častokrát vravím, že to celé zabalím a vykašlem sa na takúto robotu. Väčšinou sa prejavia už po pár mesiacoch spolupráce a potom prehodnocujem naše vzťahy. Tie stresy sú fakt na úkor zdravia a u nás aj rodinnej pohody a ako si písala, oberáš sa o čas so svojimi deťmi. Ja mám oveľa menej práce ako pred deťmi a aj tak mám pocit, že som "v jednom kole". A to som maximálne zredukovala "lakomých " alebo "neúnosne neporiadnych". Takže zváž si všetky pre a proti s takýmito klientmi. Robota bola a bude, ale čas naspäť už nevrátiš. A ak Ti má platiť toľko, čo si písala, myslím, že za takú cenu si nájdeš aj menej časovo a nervovo náročnejších klientov. Veď uvidíš, ako to budeš stíhať pri bábätku. Moje prvé bolo fajn, dalo sa v pohode stíhať všetko aj s rezervou, ale toto druhé je energickejšie a neposednejšie, stále ho musím mať na očiach, takže času je minumum. A na babku sa s opaterou detí nemôžem obrátiť. Ešte nie je na dôchodku.
A Tinika, rozhodne si s nimi dohodni dennú dobu, kedy Ťa môžu otravovať s prácou. Ja mám napr. dohodnuté, že mi vždy musia aspoň 1/2 hodinku dopredu zatelefonovať, ak chcú niečo priniesť alebo vziať a dohodneme sa na určitý čas. A nesmú ma kontaktovať medzi 18,00 a 21,00 keď kúpem a ukladám na spanie deti a potom po 22,00 hod. Vtedy jednoducho vypínam telefón alebo nezdvíham. Koniec koncov, ak je to dôležité pošlú SMS alebo e-mail. Ale väčšinou ten čas rešpektujú a chápu, že mám svoj program. Prajem veľa šťastia na dobrých klientov.
0 0
Tinika Tinika

Tinika je offline (nepripojený) Tinika

Betina2 Pozri príspevok
Tinika, ja tiež robím popri malých deťoch a poviem Ti, niekedy je to na nervy, keď malému lezú zuby a vrieska celú noc, tak ráno ledva vstanem. A to sa musím učiť s prvákom, obriadiť domácnosť, nakúpiť a niečo aj navariť. Ak sa mi k tomu pridajú takýto nepodarení klienti, tak si častokrát vravím, že to celé zabalím a vykašlem sa na takúto robotu. Väčšinou sa prejavia už po pár mesiacoch spolupráce a potom prehodnocujem naše vzťahy. Tie stresy sú fakt na úkor zdravia a u nás aj rodinnej pohody a ako si písala, oberáš sa o čas so svojimi deťmi. Ja mám oveľa menej práce ako pred deťmi a aj tak mám pocit, že som "v jednom kole". A to som maximálne zredukovala "lakomých " alebo "neúnosne neporiadnych". Takže zváž si všetky pre a proti s takýmito klientmi. Robota bola a bude, ale čas naspäť už nevrátiš. A ak Ti má platiť toľko, čo si písala, myslím, že za takú cenu si nájdeš aj menej časovo a nervovo náročnejších klientov. Veď uvidíš, ako to budeš stíhať pri bábätku. Moje prvé bolo fajn, dalo sa v pohode stíhať všetko aj s rezervou, ale toto druhé je energickejšie a neposednejšie, stále ho musím mať na očiach, takže času je minumum. A na babku sa s opaterou detí nemôžem obrátiť. Ešte nie je na dôchodku.
A Tinika, rozhodne si s nimi dohodni dennú dobu, kedy Ťa môžu otravovať s prácou. Ja mám napr. dohodnuté, že mi vždy musia aspoň 1/2 hodinku dopredu zatelefonovať, ak chcú niečo priniesť alebo vziať a dohodneme sa na určitý čas. A nesmú ma kontaktovať medzi 18,00 a 21,00 keď kúpem a ukladám na spanie deti a potom po 22,00 hod. Vtedy jednoducho vypínam telefón alebo nezdvíham. Koniec koncov, ak je to dôležité pošlú SMS alebo e-mail. Ale väčšinou ten čas rešpektujú a chápu, že mám svoj program. Prajem veľa šťastia na dobrých klientov.

Dakujem pekne, že si napísala, ja tiež mienim si určit dva dni v týždni ked budem prijímať doklady a tak, a samozrejme, v žiadnom prípade nie večer, ked budem kúpať a ukladať malého. A tiež sa musia ozvať dopredu a ked povedia ze pridu o pol hodiny, tak o pol hodiny a nie o 2 ako niektori zvyknu. A naozaj prehodnocuje, idem si urobiť nový cenník a som si povedala, že žiadne ak náhodou príde niekto nový, že budem znižovať ceny len aby som si ho získala, cenník a ak sa im nepáči, nech sa páči, možu isť inde. Najlepšie že nas porovnavaju podľa ceny, ale že čo za to to riešia až ked je problém a taktiež az ked je nejaký problém, kontrola. Takže asi tak. A ten dotyčný mi mal doniesť doklady v piatok, myslíš že prišiel? A keď mu nezavolám, tak ho ani neuvidim a pritom vie, že pomaly idem rodiť a potom už tie veci nedoriešim s ním, bo nebude toľko času sedieť nad tým a kto na to doplatí? Samozrejme len ja
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať