Zavrieť

Porady

Príjem zo ZČ + neviem aký príjem...

Dobrý deň "administratíva".
Som obyčajný študent a idem podávať daňové priznanie. Neviem správne zaradiť príjem otca, ktorý dosahoval príjmy zo závislej činnosti a ešte dosiahol príjem cca 8000 z používania vlastnej motorovej píly v zamestnaní. Neviem presne, či to patrí do §8 1a. alebo niekam inam. Ak niekam inam, tak kam a či to nejak ovplyvňuje čiastkový základ dane, pretože som včera na nete čítal, ak ostatné príjmy podľa §8 1a. nepresiahnu 5 násobok životného minima, tak neovplyvňujú.
Druhý problém: Som študent denného štúdia VŠ a v minulom roku som pracoval v normálnom pracovnom pomere na dobu neurčitú od marca do septembra (tiež som bol denný študent). Podávam si sám DP typ A, pretože som pre istotu nepodal žiadosť o ročné zúčtovanie dane. Pri kontrole výplatných pások a potvrdení o vyplatených príjmoch... som zistil, že mi tam tie odvody a dosiahnuté príjmy vôbec nesedia. Po hĺbkovej analýze (keď som si v excely prepočítal všetky potrebné údaje) som zistil, že moja bývalá pani účtovníčka mi niektoré veci zdanila 2x, v niektorých mesiacoch som dokonca odviedol namiesto 13,4% dvojnásobok a bol som nemilo šokovaný, keď mi to všetko vychádza, že ma ošklbala o vyše 2000,-. Dá sa s tým ešte dačo robiť alebo...? A navyše nezdvíha telefonáty, čiže nebudem jediný, ktorý má dáky problém...
Za usmernenie ďakujem!
Naposledy upravil Rezzerro9 : 16.03.06 at 11:39
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤