Zavrieť

Porady

DP studenta - dohody + zmluva o dielo

Dobry den,

chcela by som sa opytat, ako postupovat v pripade, ze som student a popri studiu som si privyrabala. Mam to trosku komplikovane, pretoze som pracovala na rozne zmluvy:


  • dohody, v uhrne 530€, z ktorych bola zamestnavatelom odvedena zrazkova dat (tu som pocula, ze by som si mohla poziadat o vratenie dani, ale netusim, za akych podmienok to plati, nakolko som mala dalsie prijmy)
  • zmluvy o dielo v uhrne 1835€
  • dohoda o ucinkovani umelca 100€
  • prikazna zmluva 100€

vedeli by ste mi poradit, ake tlacivo pouzit, ci si mozem ziadat vratenie dani a ci vobec musim podavat DP?

dakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    máš nárok na plnú odpočitateľnú sumu.
    Tvoj zárobok - teda všetky príjmy v úhrne sú menšie, takže daň by mala byť nulová.
    Nakoľko však z tvojich príjmov bola zrážaná daň, je v tvojom záujme podať DP, nepovažovať zrážkovú daň za vysporiadanú ale za preddavkovú, vyčísliť nulovú DP a preplatok na dani ti DU vráti.
    Naposledy upravil KEJKA : 19.03.11 at 14:26 Dôvod: zle spočítané sumy.

    ego.mc je offline (nepripojený) ego.mc

    ? ego.mc
    Tlačivo B.
    Keďže príjmy máte vyššie než 2012,85 €, máte povinnosť podať DP. Zrazenú daň by Vám mali vrátiť.