Zavrieť

Porady

Kódy sociálna poisťovňa DoPČ dôchodca 51 a 55 rozdiel.

Aký je rozdiel v kódoch sociálnej poisťovne určených pre dôchodcov zamestnaných na dohodu o pracovnej činnosti s číslom 51 a 55. 55 je DoPČ bez dôchodkového poistenia - pravidelný príjem a 51 je DoPČ pravidelný príjem - výnimka. Je 55ka určená ak viem, že mesačný príjem dôchodcu nepresiahne 200€ a 51ka je určená pre príjem dôchodcu vyšší ako 200€? Už pol dňa študujem a čítam a aj tak si nie som na 100% istá. Môžem Vás, skúsenejších, poprosiť o posúdenie, či som to správne pochopila? Ďakujem za pomoc.
Mila123 55 je kód (typ) poistenia,) bez DP pre dôchodcu a dohodára
51 kód je vtedy (s týmto kódom sa nedá poistenec prihlásiť do SP), dáva sa iba do MV, či VPP a to znamená, že poistenec je stále do 200 € oslobodený od DP a suma nad 200 € sa platí DP....
kubkokubko Vďaka za odpoveď Mila, veď to dohodár je prihlásený na kód 55, lebo inak sa nedá prihlásiť. Program mi dáva do výkazu správne 51 (lebo je nad 200€), ale výkaz mi po odoslaní hádže chybové hlásenie k rodnému číslu dohodára, kód 55 ZECD2B registrovaný 1, výkaz 0, kód 51 ZECD2V registrovaný 0, výkaz 1 a mám opraviť chyby, lebo výkaz nie je akceptovaný. Požadovaná oprava by mala byt pravdepodobne z kódu 51 na 55, ale načo potom kód 51 slúži, keď sa pod ním nedá prihlásiť a keď ho použijem vyhadzuje mi to ako chybu. Neviem, možno niekde robím chybu a neviem o tom. Na linke soc. poisťovne mi tiež povedali, že to mám opraviť na 55. Je to bežný postup?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.