ibiza Zdravím, chcem sa opýtať či správne účtujem výdavky v peňažnom denníku v Alfe. Teda konkrétne riešim toto..
1. Mám napr. 10 dokladov rôznych (napr. kanc. potreby, kopírovanie, prima karta, atď.) z určitého obdobia - napr. týždeň. Stačí, ak to dám všetko do jedného riadku, do textu dám prevádzková réžia a rozčlením si to v analytike? Alebo musím každý doklad účtovať zvlášť?
2. Do knihy záväzkov mám uvádzať aj zdravotné a sociálne poistenie? Ako to mám robiť? Každý mesiac alebo len na konci roka, to čo ostane neuhradené tak šupnem do záväzku? A ku ktorému dátumu mi tento záväzok vzniká? napr. chcem do KZ zadať záväzok za zdravotné poistenie za január. Vznik tohto záväzku je 01.02.2009 alebo 31.01.2009?
OdpoveĎ na otázku č.1 - podľa rozhodnutia
Odpoveď na otázku č.2
§ 15 Účtovné knihy v sústave jednoduchého účtovníctva
(3) Kniha pohľadávok obsahuje najmä údaje o
a) dlžníkoch,
b) pohľadávkach v peňažnom vyjadrení,
c) poskytnutých preddavkoch,
d) poskytnutých úveroch,
e) pohľadávkach dane z príjmov,
f) pohľadávkach nepriamych daní,
g) pohľadávkach voči Sociálnej poisťovni, 17) a príslušnej zdravotnej poisťovni.19) (4) Kniha záväzkov obsahuje najmä údaje o
a) veriteľoch,
b) výške záväzku v peňažnom vyjadrení,
c) prijatých preddavkoch,
d) prijatých úveroch,
e) záväzkoch dane z príjmov,
f) záväzkoch nepriamych daní,
g) záväzkoch voči Sociálnej poisťovni, 17) a príslušnej zdravotnej poisťovni.19)
Vznik záväzku k 1.2. - splatnosť záväzku 8.2. - za mesiac január .