Zavrieť

Porady

Účtovanie v peňažnom denníku - Alfa

Zdravím, chcem sa opýtať či správne účtujem výdavky v peňažnom denníku v Alfe. Teda konkrétne riešim toto..
1. Mám napr. 10 dokladov rôznych (napr. kanc. potreby, kopírovanie, prima karta, atď.) z určitého obdobia - napr. týždeň. Stačí, ak to dám všetko do jedného riadku, do textu dám prevádzková réžia a rozčlením si to v analytike? Alebo musím každý doklad účtovať zvlášť?
2. Do knihy záväzkov mám uvádzať aj zdravotné a sociálne poistenie? Ako to mám robiť? Každý mesiac alebo len na konci roka, to čo ostane neuhradené tak šupnem do záväzku? A ku ktorému dátumu mi tento záväzok vzniká? napr. chcem do KZ zadať záväzok za zdravotné poistenie za január. Vznik tohto záväzku je 01.02.2009 alebo 31.01.2009?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Lucka M. je offline (nepripojený) Lucka M.

    Lucka M.
    [quote=ibiza;936374]Zdravím, chcem sa opýtať či správne účtujem výdavky v peňažnom denníku v Alfe. Teda konkrétne riešim toto..
    1. Mám napr. 10 dokladov rôznych (napr. kanc. potreby, kopírovanie, prima karta, atď.) z určitého obdobia - napr. týždeň. Stačí, ak to dám všetko do jedného riadku, do textu dám prevádzková réžia a rozčlením si to v analytike? Alebo musím každý doklad účtovať zvlášť?
    2. Do knihy záväzkov mám uvádzať aj zdravotné a sociálne poistenie? Ako to mám robiť? Každý mesiac alebo len na konci roka, to čo ostane neuhradené tak šupnem do záväzku? A ku ktorému dátumu mi tento záväzok vzniká? napr. chcem do KZ zadať záväzok za zdravotné poistenie za január. Vznik tohto záväzku je 01.02.2009 alebo 31.01.2009?[/quote

    Ja ti odporucujem si kazdy jeden doklad zauctovat jednym VPD je to potom prehladnejsie a v alfe to mas velmi rychlo nahodene. Ja ZP ani SP do zavazkou nedavam.

    ibiza je offline (nepripojený) ibiza

    ibiza
    [quote=Ja ti odporucujem si kazdy jeden doklad zauctovat jednym VPD je to potom prehladnejsie a v alfe to mas velmi rychlo nahodene. Ja ZP ani SP do zavazkou nedavam.[/quote]

    ale to potom musím vypísať VPD na každý jeden doklad? To práve nechcem. Alebo by som mohla vypísať jeden súhrnný VPD trebárs na jeden mesiac? A do alfy budem vždy uvádzať ako číslo dokladu to isté číslo na všetky výdavky v jednom mesiaci?

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    ibiza Pozri príspevok
    Zdravím, chcem sa opýtať či správne účtujem výdavky v peňažnom denníku v Alfe. Teda konkrétne riešim toto..
    1. Mám napr. 10 dokladov rôznych (napr. kanc. potreby, kopírovanie, prima karta, atď.) z určitého obdobia - napr. týždeň. Stačí, ak to dám všetko do jedného riadku, do textu dám prevádzková réžia a rozčlením si to v analytike? Alebo musím každý doklad účtovať zvlášť?
    2. Do knihy záväzkov mám uvádzať aj zdravotné a sociálne poistenie? Ako to mám robiť? Každý mesiac alebo len na konci roka, to čo ostane neuhradené tak šupnem do záväzku? A ku ktorému dátumu mi tento záväzok vzniká? napr. chcem do KZ zadať záväzok za zdravotné poistenie za január. Vznik tohto záväzku je 01.02.2009 alebo 31.01.2009?
    OdpoveĎ na otázku č.1 - podľa rozhodnutia
    Odpoveď na otázku č.2
    § 15
    Účtovné knihy v sústave jednoduchého účtovníctva

    (3) Kniha pohľadávok obsahuje najmä údaje o


    a) dlžníkoch,
    b) pohľadávkach v peňažnom vyjadrení,
    c) poskytnutých preddavkoch,
    d) poskytnutých úveroch,
    e) pohľadávkach dane z príjmov,
    f) pohľadávkach nepriamych daní,
    g) pohľadávkach voči Sociálnej poisťovni, 17) a príslušnej zdravotnej poisťovni.19)

    (4) Kniha záväzkov obsahuje najmä údaje o

    a) veriteľoch,
    b) výške záväzku v peňažnom vyjadrení,
    c) prijatých preddavkoch,
    d) prijatých úveroch,
    e) záväzkoch dane z príjmov,
    f) záväzkoch nepriamych daní,
    g) záväzkoch voči Sociálnej poisťovni, 17) a príslušnej zdravotnej poisťovni.19)


    Vznik záväzku k 1.2. - splatnosť záväzku 8.2. - za mesiac január .

    Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

    Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac Zita5
    Ja len dodám , ja osobne súhrnny VPD nepoužívam , ale sú účtovné jednotky , ktoré túto formu využívajú.

    Lianka je offline (nepripojený) Lianka

    žena, matka, samoživiteľka... ...viac Lianka
    nemusis vypisovat, mozes aj tlacit... ja tiez vypisujem, je to zvyk vzdy som rada pisala rukou a v dnesnej pocitacovej dobe je na pisanie rukou malo prilezitosi...

    ibiza je offline (nepripojený) ibiza

    ibiza
    tak fajn, nechám si poradiť.. inak včera som začala pracovať v jednej účtovnej firme a tam sa učím pre zmenu pracovať s MRP, no a oni tam vypisujú jeden jediný VPD na celý mesiac na všetky náklady. Na konci mesiaca sa vždy urobí taký prehľad - náklady podľa druhu no a potom na celú sumu VPD. Len nechápem ako tam potom hľadajú nejaký doklad. Uvidím... naučím sa xi xi

    Ešte sa chcem opýtať kde mám tie VPD zakladať. Na tú stranu kde mám aj nalepený konkrétny blok alebo ich môžem všetky nalepiť trebárs na jednu A4 a založiť navrch na daný mesiac. Ďakujem

    Manual je offline (nepripojený) Manual

    Manual
    ibiza Pozri príspevok
    tak fajn, nechám si poradiť.. inak včera som začala pracovať v jednej účtovnej firme a tam sa učím pre zmenu pracovať s MRP, no a oni tam vypisujú jeden jediný VPD na celý mesiac na všetky náklady. Na konci mesiaca sa vždy urobí taký prehľad - náklady podľa druhu no a potom na celú sumu VPD. Len nechápem ako tam potom hľadajú nejaký doklad. Uvidím... naučím sa xi xi
    Treba si odskúšať, čo je menej pracné, či vypisovať súpis súm podľa bločkov ako píšeš, alebo každý VPD zvlášť. Predsa aj pri vypisovaní toho súpisu ten bloček treba vziať do rúk, tak ako pri vypisovaní VPD.

    tinaM je offline (nepripojený) tinaM

    tinaM
    ibiza Pozri príspevok
    a kde zakladáte tie vypísané VPD? ku dokladu alebo zvlášť?
    Zopnem to spolu s dokladom /faktúrou a dokladom o zaplatení/.

    L-M je offline (nepripojený) L-M

    L-M
    ibiza Pozri príspevok
    tak fajn, nechám si poradiť.. inak včera som začala pracovať v jednej účtovnej firme a tam sa učím pre zmenu pracovať s MRP, no a oni tam vypisujú jeden jediný VPD na celý mesiac na všetky náklady. Na konci mesiaca sa vždy urobí taký prehľad - náklady podľa druhu no a potom na celú sumu VPD. Len nechápem ako tam potom hľadajú nejaký doklad. Uvidím... naučím sa xi xi

    Ešte sa chcem opýtať kde mám tie VPD zakladať. Na tú stranu kde mám aj nalepený konkrétny blok alebo ich môžem všetky nalepiť trebárs na jednu A4 a založiť navrch na daný mesiac. Ďakujem
    Ja to robím tak, že bloky za celý mesiac očíslujem a v exceli si zapíšem do tabuľky- pekne porade -rozdelené na základ ,DPH a suma spolu. A v PD jednou sumou zadám- napr-PR, alebo výdavok za materiál. Inak by bola toho stráááášna hora. A VPD prilepím k tej súhrnej tabuľke a pod ňou na papieroch mám poprilepované bloky.
    Už som aj ja rozmýšľala či je to tak O.K? Ale asi dosť účtovníkov to tak robí- tak dúfam, že hej

    ibiza je offline (nepripojený) ibiza

    ibiza
    no tak nejako to robia v tej účtovnej firme, v ktorej som začala pracovať.. a firma existuje už asi 10 rokov, daňové kontroly už mali a myslím, že s tým nemali problém.. je to aj celkom prehľadné.

    Príroda je offline (nepripojený) Príroda

    Príroda
    Zdravím. Mám problém s tlačou peňažného denníka vo verzii 14.53. Diely pri tlači, keď si dám obrazovka, mi ukáže, no majú rôzny počet strán- diel A, B rovnako, no diel C mi dáva iný počet položiek na jednej strane aj iný počet strán. Viete mi poradiť, stretol sa už s tým niekto.? Potrebujem predsa vytlačiť rovnaký počet položiek a strán u všetkých troch dielov, aby mi naväzovali a potom ich pekne zlepiť. Druh zostavy dávam Font Arial CE, Font Arial CE, inú možnosť pre tri diely som nenašla, Poraďte, prosím. Vďaka a pekný deň! Elena

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.