krusa
nie. Moja firma dodáva tovar do hypersieti. Doklad od hypersieti je v poriadku. Čo sa týka pojmu cudzí tovar, ktorý bol predaný, tým mal správca dane na mysli to, že som platil za zverejnenie v letáku avšak tovar ktorý som propagoval už nebol môj lebo som ho predal hypersieti, a tým mal na mysli ten pojem" cudzí tovar", t.j. že som si objednal reklamu už cudzieho a nie vlastného tovaru
Tak toto by bolo na dlhšie. Bohužiaľ nemám taký časový priestor.
Možná argumentácia: 1)
- letákovou akciou je podporovaný hlavne predaj vlastného (nie "hyper" sortimentu), lebo od množstva predaného tovaru sú priamo závislé aj odbery Vášho tovaru hypermarketom,
- letáková reklama je formou inzercie - ponuky predávaného tovaru z cieľom nezvyšovať len obrat hypermarketu, ale aj Váš vlastný. Ak sa viac predá v hypermarkete, viac predáte aj vy hypermarketu. Preto sa zúčastňujete letákových akcií, aby ste Vy viac predali,
- letáková reklama je na základe "obchodného vzťahu" s dodávateľmi, ktorí chcú propagovať svoje výrobky týmto spôsobom a zároveň sú ochotní do toho aj investovať,
- ak máte k dispozícii prehľad o odbere hypermarketom - doporučujem ho spracovať (nemusí byť len čo do čiastky - ale aj čo do množstva. Je reálne, ak akciovými cenami nedosiahneme iba efekt finančný, ale hlavne množstevný. Zákazník - občan sa potrebuje s tovarom zoznámiť, zvyknúť si naň a to sa dá "hlavne" ponukovými akciovými cenami - bohužiaľ) a to je investícia do budúcich obratov,
Uvedené uviesť do zápisu v protokole, prípadne na týchto argumentoch postaviť odvolanie.
2)
Treba to skúsiť. Nepredpokladám, že by to bolo neobhájiteľné, obhajobu je potrebné postaviť na reálnych základoch, ak možno, tak prepočtoch a poukázať na priamu súvislosť s podnikaním a dosahovanými príjmami. Príjmy predsa zabezpečím v dnešnej dobe hlavne cez reklamu.
Neviem, akú máte zmluvu s hypersieťami. Overte si, ako znejú ustanovenia týkajúce sa letákových akcií. Využiť možnosť obhájiť to ako štandardný výdavok od klasického dodávateľa reklamných služieb, ktorý vydáva takéto periodikum. Vy ste objednali (zazmluvnili) s ním reklamné služby a on ich realizuje. Cena je stanovená na základe dohody oboch zmluvných strán.
3)
Následne je ešte potrebné argumentovať právom na odpočítanie dane, uplatnením DPH voči Vám iným platiteľom a pod. T.j. potvrdiť uplatnenie práva na odpočítanie dane platnými ustanoveniami Zákona o dani z pridanej hodnoty.
4)
Nenašla som v žiadnych usmerneniach pripomienky k tomuto druhu výdavku. Je potrebné preukázať, že sa nejedná o propagáciu cudzieho tovaru ale o propagáciu Vášho predaja. Vaše tržby sa zvýšia oboznámením zákazníkov v sieti maloobchodu. Hypermarkety sú len nástrojom, ako zvýšiť obrat a reklama v ich periodikách slúži práve tomuto cieľu.
5)
Škoda auto Slovensko ako výhradný importér áut môže byť hlavným zadávateľom TV reklamy a pritom kto z firiem alebo občanov si u nich kúpi auto? Nik. Takže vlastne propagujú predaj iným predajcom áut? Tvrdenie kontrolórov DÚ sa podľa môjho názoru pohybuje na veľmi tenkom ľade, ak máte splnené všetky mnou uvádzané podmienky.
Treba sa brániť.
Držím palce.
P.S.: ak neuznajú DPH, pokojne budú môcť pokračovať s daňovou uznateľnosťou výdavku.