anika
Aj keď by boli 2 pracovné pomery, musí byť jeden mzdový list. No v tom prípade
nastáva problém so SP, pretože oni to chcú 2x prihlásiť, to znamené odvod vypočítať
na 2x a v tom prípade s najväčšou pravdepodobnosťou nastane problém pri zaokrúhľovaní alebo dane, alebo poistného. Ja by som to riešila dodatkom ku pracovnej
zmluve. No pre rozúčtovanie by som to urobila takto:
1. Urobiť dve výplatné strediská.
2. Urobiť to druhé len fiktívne pre rozúčtovanie.
3. V prvom urobiť celú mzdu a pri rozúčtovní to druhé fiktívne odpočítať.
Viem, že je to dosť komplikované, ale iný spôsob tak aby bol spokojný každý okrem
účtovníčky nevidím.
Nie je problém keď má 1 človek 2 mzdové listy. Dva pracovné pomery nemôžu byť na 1 mzdovom liste. Aj nároky, priemery, nadčasy a pod. sa posudzujú samostatne. Vzhľadom na toto a ďalšie problémy o ktorých píšeš aj ty, je vhodnejšie mať 2 pracovné pomery.
V rozpočtových organizáciách sa účtuje zložitejšie - sleduje sa tam útvar, zdroj prostriedkov, funkčná klasifikácia zamestnancov - aj to je dôvod, prečo je vhodnejšie počítať to nadvakrát.
Spolu z oboch zamestnaní sa počíta iba preddavok na daň, ročné zúčtovanie dane a od 1.9. by sa mal zo súčtu počítať aj preddavok na zdravotné poistenie. Ak počítaš ručne, nie je to problém, ak softvérom - niektoré softvéry to vedia, a ak aj nie, myslím, že je to menší problém ako každý mesiac to rozúčtovávať.