Zavrieť

Porady

Zaradenie staršieho auta do firmy - spôsob

Evka
Ahojte poraďáci,

chcem sa opýtať - podnikateľ FO chce zaradiť staršie auto do podnikania aby si mohol uplatňovať opravy, phm atd ale nemá žiadnu kúpnu zmluvu, resp. mal ale stratil ju. Bolo to auto kupované v nemecku niekde v bazare v r. 2008.
1./ Je možné zaradiť toto auto tak že ho vlastne odpredá kúpnou zmluvou ako osoba do firmy, nech auto má nejakú cenu a môže ho odpisovať ?? alebo ho zaradiť v nulovej hodnote ??
2./ Je potrebné isť na doprav.inšpekt. a prepísať auto v technickom preukaze na IČO firmy ???

Som začiatočník a neviem čo mu mám poradit. Doteraz si uplatnuje len nahrady za km a plati cest. daň.

Ďakujem
Usporiadat
Ociviste Ociviste

Ociviste je offline (nepripojený) Ociviste

Ja som starsie auto zaradila ako vklad podnikatela, podala som prihlasenie na danovy urad a samozrejme zaplatila cestnu dan.
My osobne mame radsej auto napisane na firmu, ale skus pockat ci sa este niekto vyjadri. Mozno to nebude treba.
0 0
Ociviste Ociviste

Ociviste je offline (nepripojený) Ociviste

Teraz som citala nejake temy na zaradenie auta do podnikania a malo by byt pisane na firmu. Ak chces uplatnovat vsetky vydavky ako PHM, opravy atd.
0 0
jajko50 jajko50

jajko50 je offline (nepripojený) jajko50

Ak chce zaradiť auto do majetku firmy a potom odpisovať, musí ho zaradiť v určitej cene a prihlásiť na firmu. Cenu si vymyslieť nemôže - buď doklad o nadobudnutí, a ten vraj nemá, alebo ocenenie znalcom.
0 0
Ociviste Ociviste

Ociviste je offline (nepripojený) Ociviste

Ospravedlnujem sa, teraz ma napadlo, ze u nas bolo auto zakupovane od sukromnej osoby, ale aj tak sme si dali podpisat vydavkovy aby sme mali doklad o kupe.
0 0
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
jasmin151077 Pozri príspevok
Ahojte poraďáci,