Zavrieť

Porady

Zaradenie staršieho auta do firmy - spôsob

Evka
Ahojte poraďáci,

chcem sa opýtať - podnikateľ FO chce zaradiť staršie auto do podnikania aby si mohol uplatňovať opravy, phm atd ale nemá žiadnu kúpnu zmluvu, resp. mal ale stratil ju. Bolo to auto kupované v nemecku niekde v bazare v r. 2008.
1./ Je možné zaradiť toto auto tak že ho vlastne odpredá kúpnou zmluvou ako osoba do firmy, nech auto má nejakú cenu a môže ho odpisovať ?? alebo ho zaradiť v nulovej hodnote ??
2./ Je potrebné isť na doprav.inšpekt. a prepísať auto v technickom preukaze na IČO firmy ???

Som začiatočník a neviem čo mu mám poradit. Doteraz si uplatnuje len nahrady za km a plati cest. daň.

Ďakujem
Usporiadat
Ociviste Ociviste

Ociviste je offline (nepripojený) Ociviste

cize ak som spravne pochopila, odpisy musia byt za kazdu cenu.
0 0
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
Ociviste Pozri príspevok
cize ak som spravne pochopila, odpisy musia byt za kazdu cenu.
Nemusia byť.
0 0
Anja111 Anja111

Anja111 je offline (nepripojený) Anja111

Ociviste Pozri príspevok
cize ak som spravne pochopila, odpisy musia byt za kazdu cenu.
Nejde len o odpisy, ale aj o to, že auto je DHM, takže nemôže byť pri nákupe účtované vo VOZD...
0 0
Ociviste Ociviste

Ociviste je offline (nepripojený) Ociviste

dobre hadam som aspon trochu pochopila a este jedna otazka.Ak si zivnostnik prepisal auto z osobneho vlastnictva do firmy, mozem ho vlozit ako vklad podnikatela a ako je to s odpismi pri tomto aute? Nie ze by som spekulovala, ale mam aj takuto situaciu.
0 0
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
Ociviste Pozri príspevok