Zavrieť

Porady

Zaradenie staršieho auta do firmy - spôsob

Evka
Ahojte poraďáci,

chcem sa opýtať - podnikateľ FO chce zaradiť staršie auto do podnikania aby si mohol uplatňovať opravy, phm atd ale nemá žiadnu kúpnu zmluvu, resp. mal ale stratil ju. Bolo to auto kupované v nemecku niekde v bazare v r. 2008.
1./ Je možné zaradiť toto auto tak že ho vlastne odpredá kúpnou zmluvou ako osoba do firmy, nech auto má nejakú cenu a môže ho odpisovať ?? alebo ho zaradiť v nulovej hodnote ??
2./ Je potrebné isť na doprav.inšpekt. a prepísať auto v technickom preukaze na IČO firmy ???

Som začiatočník a neviem čo mu mám poradit. Doteraz si uplatnuje len nahrady za km a plati cest. daň.

Ďakujem
Usporiadat
janka67 janka67

janka67 je offline (nepripojený) janka67

Marjankaj - veľmi pekne ďakujem. Želám pekný deň.
0 0
janka67 janka67

janka67 je offline (nepripojený) janka67

Ešte mám jednu prosbu. Spomínaný Opel Frontera sa bude odpisovať štyri roky, aj keď v TP je uvedené:
druh - nákladný automobil
kategória - N1 ?
0 0
manus manus

manus je offline (nepripojený) manus

Som kto som :-)
Milí skúsení poraďáci a účtovníci, poradíte mi, ako by ste vyriešili túto situáciu, prosím?:
SZČO začala podnikať v tomto roku, čiže 2009. V máji kúpila auto za 1.600€, zaradila do majetku firmy. Lenže: tento mesiac prerušila živnosť, nakoľko sa stala mamičkou, a ani tak skoro ju obnoviť neplánuje (hovorí skôr, že ju už pravdepodobne vôbec nebude prevádzkovať - ale nedá sa povedať teraz, čo bude o 3 roky).
Týmto pádom príde o odpisy (teda uplatní len jeden-tento rok), čo je škoda, má dosť veľký daňový základ, a tá daň, ktorá jej na konci roka výde ju asi dosť vyšťaví :-(
Ako sa dá prosím vás z tohto vyliezť s čo najmenšou ujmou? Mňa napadla aj myšlienka uplatniť plný daňový výdavok 1600€ (kedže je to menej ako 1700€-hranica pre DHM) a vytvoriť kartu DHM (ale nemám z toho moc dobrý pocit).
(Účtuje v JÚ)
Poradíte mi prosím vás, ako by ste to riešili vy? Za každý názor budem veľmi povďačná
0 0