Zavrieť

Porady

Daň z príjmu osobného asistenta

Dobrý deň.
Chcela by som vedieť, či treba vyplniť daňové priznanie za príjem os. asistenta za rok 2009. Môj os. asistent je dôchodca. V roku 2008 bola suma za hod. do júla 2,49 € a potom 2,58 €, celkovo za rok 2009 je 1205 hodín. Som laik a mám z toho hlavu v smútku. Ďakujem za poradenie.
Jana
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Timka1 je offline (nepripojený) Timka1

    Timka1
    dopravca Pozri príspevok
    Dobrý večer. Som zamestnaný a vykonávam aj prácu asistenta. Prosím Vás, ako bude vyzerať moje DP? Podávam DP typu A, čiže zrátam obidva príjmy?, a stačí mi potvrdenie od klienta o výške vyplatenej sumy ?, náklady si nemôžem uplatniť žiadne? Ďakujem
    podávaš DP typ B, pretože do A tento príjem nie je kde uviesť, je to príjem podľa § 6.

    môžeš si uplatniť paušál 40%

    Timka1 je offline (nepripojený) Timka1

    Timka1
    dopravca Pozri príspevok
    ešte poprosím, musím podať aj RZZP ?
    príjmy z osobnej asistencie patria medzi vyňaté príjmy pre zdrav. poistenie

    hanelie je offline (nepripojený) hanelie

    sprievodca CR Rakúsko, hanelie
    osobná asistencia patrí pod § 6 odsek 2 písm. b
    v tabuľke č. 1 je to riadok 6
    ako uvádza Timka DP FO B, lebo OA má pridelené DIČ, prikladá sa potvrdenie o príspevku na osobnú asistenciu

    hanelie je offline (nepripojený) hanelie