Do daňovo uznateľných výdavkov si v plnom rozsahu môžete zaradiť aj výdavky na reklamu. Výnimku však tvoria reklamné predmety – tie možno uplatniť ako výdavky len do hodnoty 16,60 eura. Od prvého januára tohto roka tieto predmety nemusia niesť vašu firemnú
značku
.
Keď si uplatňujete reálne výdavky, môžete do nich zahrnúť len to, čo je pre vás potrebné na podnikanie. „Do výdavkov si
podnikateľ
môže uplatniť výdavky nevyhnutné na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov,“ hovorí Štefan Holeš z účtovníckej
firmy
Accredo.
Ak by sa pri daňovej kontrole zistilo, že ste si do výdavkov zarátali veci, ktoré ste si kúpili pre seba, a nie pre firmu, mohli by ste mať problémy. Keďže veľa vecí sa dá použiť na
podnikateľské
a aj na súkromné účely, zaradenie alebo nezaradenie veci do výdavkov je častou dilemou.
Napríklad obleky manažérov. „Vo všeobecnosti sa takéto výdavky považujú podľa platnej právnej úpravy za výdavky na osobnú potrebu daňovníka. Tieto profesie sa nepovažujú za také, ktoré vyžadujú špeciálne a nákladnejšie reprezentačné oblečenie. Vo viacerých prípadoch daňový úrad pripúšťa pracovné obleky u podnikateľov s charakterom fyzickej práce za predpokladu, že pracovný odev podnikateľa je označený logom, prípadne obchodným menom firmy, ale uplatňuje prísnejšie postupy či kategoricky odmieta daňovú uznateľnosť výdavkov na pracovný oblek podnikateľa vykonávajúceho duševnú prácu,“ tvrdí daňová poradkyňa Dagmar Bednáriková.
Zdroj
http://hnonline.sk/ekonomika/c1-4342...danovy-vydavok