Janka Petrášková Prosím o radu.
Vyúčtovanie nákladov spojené s užívaním bytu mi prišlo v zákonom stanovenej lehote do konca mája 2010. Reklamovala som ho a do dnešného dňa mi neprišla na túto reklamáciu odpoveď. Je nejaká zákonom stanovená lehota do ktorej mi je správca povinný urobiť nové vyúčtovanie? Može mi tento nedoplatok previezť do nasledujúceho roka a spenalizovať mi ho?
Ďakujem
Podľa § 18 Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov musí byť spotrebiteľ riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť. To znamená, ako tu bolo spomenuté, buď sú tieto podmienky uvedené v zmluve o výkone správy alebo v zmluve o spoločenstve, alebo existuje reklamačný poriadok, ktorý musí mať spotrebiteľ na požiadanie k dispozícii. Každé vyúčtovanie má na konci obsahovať aj informáciu, kedy a kde je možné podať reklamáciu. Podľa tohto paragrafu odst. 2 "Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho (samozrejme sa jedná i o toho, kto ponúka služby), v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky
alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby, ktorá
je povinná reklamáciu vybaviť. V zmysle tohto paragrafu ods. 4
"Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok".
Samozrejme v našom prípade hovoríme o službách, ktoré boli vyúčtované a aj v tomto prípade je správca povinný reklamáciu vybaviť. Buď ju zamietne a uvedie dôvody, pre ktoré reklamáciu zamieta, alebo ju uzná a potom je už na dohode účastníkov, či dôjde k novému vyúčtovaniu alebo inému spôsobu, ktorým sa vám nedoplatok uzná za neopodstatnený.