Zavrieť

Porady

Reklamácia k vyúčtovaniu nákladov za rok 2009

Prosím o radu.
Vyúčtovanie nákladov spojené s užívaním bytu mi prišlo v zákonom stanovenej lehote do konca mája 2010. Reklamovala som ho a do dnešného dňa mi neprišla na túto reklamáciu odpoveď. Je nejaká zákonom stanovená lehota do ktorej mi je správca povinný urobiť nové vyúčtovanie? Može mi tento nedoplatok previezť do nasledujúceho roka a spenalizovať mi ho?
Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Matias.S je offline (nepripojený) Matias.S

    Matias.S
    Janka Petrášková Pozri príspevok
    Prosím o radu.
    Vyúčtovanie nákladov spojené s užívaním bytu mi prišlo v zákonom stanovenej lehote do konca mája 2010. Reklamovala som ho a do dnešného dňa mi neprišla na túto reklamáciu odpoveď. Je nejaká zákonom stanovená lehota do ktorej mi je správca povinný urobiť nové vyúčtovanie? Može mi tento nedoplatok previezť do nasledujúceho roka a spenalizovať mi ho?
    Ďakujem
    Obvykle je povinnosť reagovať do 30 dní. V danom prípade však treba pozrieť aj zmluvu o správe.

    Deganova je offline (nepripojený) Deganova

    Deganova
    Pokiaľ sme mali správcu, tak nám nedoplatky penalizoval, ako sa uvádzalo v zmluve o výkone správy.

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    Janka Petrášková Pozri príspevok
    Prosím o radu.
    Vyúčtovanie nákladov spojené s užívaním bytu mi prišlo v zákonom stanovenej lehote do konca mája 2010. Reklamovala som ho a do dnešného dňa mi neprišla na túto reklamáciu odpoveď. Je nejaká zákonom stanovená lehota do ktorej mi je správca povinný urobiť nové vyúčtovanie? Može mi tento nedoplatok previezť do nasledujúceho roka a spenalizovať mi ho?
    Ďakujem
    A urgovala si to u správcu? Možno ti to poslali, len si si neprevzala poštu... aj to sa stáva....

    Možno bola tvoja reklamácia neopodstatnená. Ale aj tak ti mali reagovať. Treba kontaktovať správcu.

    GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

    GabiZ
    Janka Petrášková Pozri príspevok
    Prosím o radu.
    Vyúčtovanie nákladov spojené s užívaním bytu mi prišlo v zákonom stanovenej lehote do konca mája 2010. Reklamovala som ho a do dnešného dňa mi neprišla na túto reklamáciu odpoveď. Je nejaká zákonom stanovená lehota do ktorej mi je správca povinný urobiť nové vyúčtovanie? Može mi tento nedoplatok previezť do nasledujúceho roka a spenalizovať mi ho?
    Ďakujem
    Podľa § 18 Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov musí byť spotrebiteľ riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť. To znamená, ako tu bolo spomenuté, buď sú tieto podmienky uvedené v zmluve o výkone správy alebo v zmluve o spoločenstve, alebo existuje reklamačný poriadok, ktorý musí mať spotrebiteľ na požiadanie k dispozícii. Každé vyúčtovanie má na konci obsahovať aj informáciu, kedy a kde je možné podať reklamáciu. Podľa tohto paragrafu odst. 2 "Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho (samozrejme sa jedná i o toho, kto ponúka služby), v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby, ktorá je povinná reklamáciu vybaviť. V zmysle tohto paragrafu ods. 4
    "Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok".

    Samozrejme v našom prípade hovoríme o službách, ktoré boli vyúčtované a aj v tomto prípade je správca povinný reklamáciu vybaviť. Buď ju zamietne a uvedie dôvody, pre ktoré reklamáciu zamieta, alebo ju uzná a potom je už na dohode účastníkov, či dôjde k novému vyúčtovaniu alebo inému spôsobu, ktorým sa vám nedoplatok uzná za neopodstatnený.

    GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

    GabiZ
    Chobot Pozri príspevok
    A urgovala si to u správcu? Možno ti to poslali, len si si neprevzala poštu... aj to sa stáva....

    Možno bola tvoja reklamácia neopodstatnená. Ale aj tak ti mali reagovať. Treba kontaktovať správcu.

    Súhlasím s tým, že to treba urgovať. Tiež mi v lehote správca neodpovedal na reklamáciu, tak som poslala urgenciu s tým, že som uviedla že si uplatním právo na ochranu spotrebiteľa a v zmysle príslušného zákona túto vec postúpim na prešetrenie (samozrejme treba vedieť kam), lebo to môže byť energetická inšpekcia, obchodná inšpekcia - záleží čo reklamujete. Do troch dní som dostala odpoveď. Môže byť neopodstatnená ale aj to ti musia oznámiť.
    Urgovali sme to všetci na domovej shôdzi a žiadna odozva a odvedy sa nám správca ani neozval, nebola žiadna schôdza a teraz sa bojím aby nám tie nedoplatky nespenalizoval. Neviem na akú inštitúciu sa odolať aby tam urobila nejakú kontrolu...
    V osobnom vlastníctve a minulý rok sa na domovej shôdzi rozhodlo, že prejdeme z SBD k novému správcovi a vznikli nám za 4 mesiace obrovské nedoplatky mne konkrétne 400eur. Bol tam ešte spor s Bytovým družstvom, že podľa zákona sme odstúpili od zmluvy po 3 mesiacoch a v zmluve sme mali výpovednú lehotu 6 mesiacov. Keďže nás nový správca presvedčil, že platí už nový zákon, kde sa stavovuje 3 mesiace, SBD nám vyrúbilo za tieto 3mesiace penále a teraz nám to dal nový správca vo vyúčtovaní k náhrade, preto sme sa všetci odvolali, že nie sme ochotní znášať spory medzi SBD a novým správcom, no nedošla nijaká odpoveď.

    GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

    GabiZ
    Janka Petrášková Pozri príspevok
    Urgovali sme to všetci na domovej shôdzi a žiadna odozva a odvedy sa nám správca ani neozval, nebola žiadna schôdza a teraz sa bojím aby nám tie nedoplatky nespenalizoval. Neviem na akú inštitúciu sa odolať aby tam urobila nejakú kontrolu...
    Pokiaľ sa jedná o reklamáciu, ktorú ste urgovali všetci, tak je to pre správcu o to horšie, že nereaguje. Už v tomto prípade môžete podať podnet na prešetrenie, prípadne sťažnosť, za nedodržanie zákona o ochrane spotrebiteľa, ako som uviedla predtým, pretože si nesplnili povinnosť vybavenia reklamácie. Dúfam len, že ste ju podali písomne!!! To je dôležité.
    Podľa § 20 zákona o ochrane spotrebiteľa "Dozor nad dodržiavaním povinností ustanovených týmto zákonom vykonávajú orgány dozoru. Ak nemožno pôsobnosť orgánu dozoru určiť, je na výkon dozoru a kontroly príslušná Slovenská obchodná inšpekcia." Začala by som tam. Môžete uviesť, že ste podali reklamáciu v zmysle tohto zákona, že Vám do dnešného dňa nebola poskytnutá odpoveď a správca nereaguje. Ako je uvedené v prvej vete tohto paragrafu, dozor nad dodržiavaním tohto zákona vykonávajú orgány dozoru. Odtiaľ by som sa skúsila odraziť.

    Matias.S je offline (nepripojený) Matias.S

    Matias.S
    Janka Petrášková Pozri príspevok
    V osobnom vlastníctve a minulý rok sa na domovej shôdzi rozhodlo, že prejdeme z SBD k novému správcovi a vznikli nám za 4 mesiace obrovské nedoplatky mne konkrétne 400eur. Bol tam ešte spor s Bytovým družstvom, že podľa zákona sme odstúpili od zmluvy po 3 mesiacoch a v zmluve sme mali výpovednú lehotu 6 mesiacov. Keďže nás nový správca presvedčil, že platí už nový zákon, kde sa stavovuje 3 mesiace, SBD nám vyrúbilo za tieto 3mesiace penále a teraz nám to dal nový správca vo vyúčtovaní k náhrade, preto sme sa všetci odvolali, že nie sme ochotní znášať spory medzi SBD a novým správcom, no nedošla nijaká odpoveď.
    Hmm.... pravdepodobne ste sa stali obeťou boja o správcovstvo .... ak ste mali v zmluve uvedenú 6 mesačnú lehotu je to zmluvne podložené, tak zmluva je záväzná pre obe strany, ak sa nedohodnú inak .... v prípade, že ste mali súdny spor museli ste dostať rozhodnutie o výsledku ... to, že vám nový správca niečo povedal nie je doklad o výpovedi pôvodného družstva a tak je v práve a nedoplatok vám pravdepodobne vyrúbil v dôsledku porušenia zmluvy .... a nový správca ??? tomu ste platili za správu ? .... odpoveď musela dôjsť aj keď ste vlastníci neznamená, že všetci musíte dostávať poštu od správcu ... tieto doklady musia byť u jedného alebo druhého správcu uložené ... môžte si ich vyžiadať k nahliadnutiu v stránkové dni ...

    GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

    GabiZ
    Janka Petrášková Pozri príspevok
    V osobnom vlastníctve a minulý rok sa na domovej shôdzi rozhodlo, že prejdeme z SBD k novému správcovi a vznikli nám za 4 mesiace obrovské nedoplatky mne konkrétne 400eur. Bol tam ešte spor s Bytovým družstvom, že podľa zákona sme odstúpili od zmluvy po 3 mesiacoch a v zmluve sme mali výpovednú lehotu 6 mesiacov. Keďže nás nový správca presvedčil, že platí už nový zákon, kde sa stavovuje 3 mesiace, SBD nám vyrúbilo za tieto 3mesiace penále a teraz nám to dal nový správca vo vyúčtovaní k náhrade, preto sme sa všetci odvolali, že nie sme ochotní znášať spory medzi SBD a novým správcom, no nedošla nijaká odpoveď.

    No moment, z tohto mi vyplýva, že máte zaplatiť nejakú pokutu a nie nedoplatok z vyúčtovania, alebo sa mýlim?

    GabiZ je offline (nepripojený) GabiZ

    GabiZ
    Matias.S Pozri príspevok
    Hmm.... pravdepodobne ste sa stali obeťou boja o správcovstvo .... ak ste mali v zmluve uvedenú 6 mesačnú lehotu je to zmluvne podložené, tak zmluva je záväzná pre obe strany, ak sa nedohodnú inak .... v prípade, že ste mali súdny spor museli ste dostať rozhodnutie o výsledku ... to, že vám nový správca niečo povedal nie je doklad o výpovedi pôvodného družstva a tak je v práve a nedoplatok vám pravdepodobne vyrúbil v dôsledku porušenia zmluvy .... a nový správca ??? tomu ste platili za správu ? .... odpoveď musela dôjsť aj keď ste vlastníci neznamená, že všetci musíte dostávať poštu od správcu ... tieto doklady musia byť u jedného alebo druhého správcu uložené ... môžte si ich vyžiadať k nahliadnutiu v stránkové dni ...
    Presne tak. Toto je právna záležitosť. Tu nebola dodržaná niektorá časť zmluvy, podľa ktorej si predchádzajúci správca uplatňuje nároky za jej porušenie. Ťažko je podľa tohto hodnotiť právny stav, v ktorom táto záležitosť je, pretože k tomu je potrebné tieto zmluvy vidieť. Ale tým pádom Vám obchodná inšpekcia, ako som uvádzala v prípade reklamácie, keď som sa domnievala, že ide o vyúčtovanie nákladov spojených s užívaním bytov nepomôže.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.