Zavrieť

Porady

Slobodné povolanie - ako na to?

Ahojte!

Som na MD a venujem sa fotografovaniu. Chcela by som to vykonávať ako slobodné povolanie, ale na internete je málo informácií. Preto sa pýtam vás, odborníkov na slovo vzatých !!

Viem že sa musím zaregistrovať na štatistickom úrade a daňovom úrade. Ak chcem, môžem dobrovoľne platiť v sociálnej poisťovni.

Mam však iné otázky:

1. Ako viesť účtovníctvo? (je to rovnako ako pri živnosti - prímy mínus výdavky je suma, z ktorej sa platí daň?)
2. Kedy som a kedy nie som platcom DPH - ako sa to robí?
3. Čo všetko si môžem dať do nákladov? (resp. môžem si dať aj foťák, ktorý je kúpený na splátky ešte pred založením slobodného povolania?)
4. Musím dávať doklady o príme alebo faktúry?
5. Môžem zamestnať pod sebou ľudí? (kozmetička, kaderníčka - pre fotenia)
6. Môžem si časom zmeniť zameranie? (študujem žurnalistiku) - prípadne vykonávať dve veci (novinárčinu a fotenia) na jedno DIČ?
7. Čo sa stane ak nebudem môcť vykonávať dalej činnosť? (dá sa pozastaviť alebo zrušiť ako je to pri živnosti?
8. Je v konečnom dôsledku pre mňa ako mladého človeka lepšie slobodné povolanie alebo živnosť?

Vyčerpávajúce otázky, ale verím, že mi pomôžete!!! Vopred ďakujem za odpovede!!!!
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!

    Slobodné povolanie - ako na to?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať