Zavrieť

Porady

zmluvná pokuta - faktúra

Prosím, poraďte mi, zákazník nám neuhradil už posledné 4 faktúry, ktoré mu vystavujeme raz mesačne za naše služby, sú podchytené zmluvou. Chceme vystaviť faktúru, na ktorej bude uvedená len zmluvná pokuta. Viem, že hoci sme platcami DPH, faktúru vystavím bez DPH. Potrebujem sa uistiť v jednej veci, ak nie je vlastne zmluvná pokuta podchytená v zákone o DPH, tzn., že žiadnu DPH do daňového priznania DPH určite neuvádzam, tým pádom nerátam žiadny koeficient, že?
Prosím, v zmluve máme uvedené, že ak tento zákazník neuhradí faktúru, ktorú mu vždy mesačne vystavujeme, považuje sa to za jednostranné ukončenie zmluvy.
Tzn., že my máme tomuto zákazníkovi stále vystavovať faktúry, až pokiaľ nám aj on nepodpíše zmluvu o ukončení poskytovaní naších služieb?
Vďaka za radu.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ondrejvla je offline (nepripojený) ondrejvla

    Podstatné, že zatiaľ to viem... Ale zajtra už možno bude inak. ...viac ondrejvla
    Mickya
    Prosím, poraďte mi, zákazník nám neuhradil už posledné 4 faktúry, ktoré mu vystavujeme raz mesačne za naše služby, sú podchytené zmluvou. Chceme vystaviť faktúru, na ktorej bude uvedená len zmluvná pokuta. Viem, že hoci sme platcami DPH, faktúru vystavím bez DPH. Potrebujem sa uistiť v jednej veci, ak nie je vlastne zmluvná pokuta podchytená v zákone o DPH, tzn., že žiadnu DPH do daňového priznania DPH určite neuvádzam, tým pádom nerátam žiadny koeficient, že?
    Prosím, v zmluve máme uvedené, že ak tento zákazník neuhradí faktúru, ktorú mu vždy mesačne vystavujeme, považuje sa to za jednostranné ukončenie zmluvy.
    Tzn., že my máme tomuto zákazníkovi stále vystavovať faktúry, až pokiaľ nám aj on nepodpíše zmluvu o ukončení poskytovaní naších služieb?
    Vďaka za radu.
    Píšeš, že v zmluve máte uvedené, že ak neuhradí faktúru - mesačnú - považuje sa to za jednostranné ukončenie zmluvy?! Myslím si, že táto zmluva je nevýhodná pre Vás, z dôvodu, že budete vystavovať faktúry, odvádzať DPH a on? Nevyužil náhodou váš zmluvný partner práve túto klauzulu a neukončil jednostranne zmluvu? Navrhujem, skontaktovať sa s ním, zistiť dôvod neuhrádzania faktúr, pravdepodobne sa jedná o nejaké pravidelne sa opakujúce plnenie za opakujúcu sa službu, ktorú druhá strana už nepovažuje skutočne opodstatnenú. V prípade, ak s ňou nesúhlasí ukončite čo najskôr platnosť zmluvy a z dôvodu neopodstatnených výkonov by som to riešila dobropisom.
    ucetni_fantozzi
    V citovanom pripade nie je naplnenie ustanovenia §2 ods. 1, tzn. nie je dodany tovar, ani poskytnuta sluzba. Z tohoto dovodu o zmluvnej pokute nemozno hovorit ako o predmete dane, preto sa na jej tato dan vobec netyka.

    Mickya je offline (nepripojený) Mickya

    Mickya
    ondrejvla
    Píšeš, že v zmluve máte uvedené, že ak neuhradí faktúru - mesačnú - považuje sa to za jednostranné ukončenie zmluvy?! Myslím si, že táto zmluva je nevýhodná pre Vás, z dôvodu, že budete vystavovať faktúry, odvádzať DPH a on? Nevyužil náhodou váš zmluvný partner práve túto klauzulu a neukončil jednostranne zmluvu? Navrhujem, skontaktovať sa s ním, zistiť dôvod neuhrádzania faktúr, pravdepodobne sa jedná o nejaké pravidelne sa opakujúce plnenie za opakujúcu sa službu, ktorú druhá strana už nepovažuje skutočne opodstatnenú. V prípade, ak s ňou nesúhlasí ukončite čo najskôr platnosť zmluvy a z dôvodu neopodstatnených výkonov by som to riešila dobropisom.
    V zmluve máme uvedené, že nezaplatenie poplatku v termíne xy dní po lehote splatnosti sa považuje za jednostranné ukončenie zmluvného vzťahu a v tomto prípade nám je tento zákazník povinný uhradiť penále vo výške xy-násobku určitého cenového základu.
    Tzn., že ak zákazník ukončil s nami zmluvný vzťah z jeho strany, tak mi mu máme aj písomne zaslať výpoveď zmluvy? Nestretla som sa s tým, neviem ako to riešiť.
    Tzn. teraz, že ktoré faktúry mám teraz dobropisovať všetky 4 alebo len posledné 3 (keďže ešte v tom jednom mesiaci, keď sa vystavovala faktúra sme mu poskytovali službu)? Tzn., že ja teraz nič neporuším, ak už nevystavím žiadnu faktúru?
    Veľmi Vám ďakujem

    Evanka je offline (nepripojený) Evanka

    Evanka
    Mickya
    V zmluve máme uvedené, že nezaplatenie poplatku v termíne xy dní po lehote splatnosti sa považuje za jednostranné ukončenie zmluvného vzťahu a v tomto prípade nám je tento zákazník povinný uhradiť penále vo výške xy-násobku určitého cenového základu.
    Tzn., že ak zákazník ukončil s nami zmluvný vzťah z jeho strany, tak mi mu máme aj písomne zaslať výpoveď zmluvy? Nestretla som sa s tým, neviem ako to riešiť.
    Tzn. teraz, že ktoré faktúry mám teraz dobropisovať všetky 4 alebo len posledné 3 (keďže ešte v tom jednom mesiaci, keď sa vystavovala faktúra sme mu poskytovali službu)? Tzn., že ja teraz nič neporuším, ak už nevystavím žiadnu faktúru?
    Veľmi Vám ďakujem
    Všetko závisí od toho ako je postavená zmluva. V každom prípade by som im písomne oznámila ukončenie dodania služby z dôvodu.... aj keď to v zmluve nie je. K poskytnutej sluzbe fa nedobropisuješ. Iba tie tri. Tá jedna zostane zatiaľ ako pohľadávka.

    zmluvná pokuta - faktúra

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.