Zavrieť

Porady

Daňový odpis

Dobrý deň, som študentka ekonomickej fakulty UMB, mám vypracovať prácu o účtovných a da§ových odpisoch a k tomu vypočítať príklad...Príklad znel -
1. Podnikateľ 12.2.200x zaradil do používania osobný automobil so vstupnou cenou 11 617,87 E. Automobil je zaradený v 1.odpisovej skupine. Zostavte odpisový plán, ak sa podnikateľ rozhodol pre zrýchlené odpisovanie.
Podľa tohto dátumu mám vypočítať odpis v prvom roku prenásobený počtom mesiacov , v ktorých sa používal? v prvom roku vychádza odpis 2905 E , mám tento výsledok prenásobiť * 11/12?

Ďakujem za odpoveď
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Stefan2005 je offline (nepripojený) Stefan2005

    ! Stefan2005
    1. už zadanie sa mi nepáči - "podnikateľ-om" sa označuje zvyčajne SZČO, tá robí zvyčajne JÚ - a tam je to iné.

    2. ak sa myslí "podnikateľom" podvojné účtovníctvo, tak sa tam vedú účtovné odpisy (podľa odpisového plánu) a áno, účtovné odpisy sa počítajú na mesiace, teda 11/12....

    JankaO je offline (nepripojený) JankaO

    JankaO
    Stefan2005 Pozri príspevok
    1. už zadanie sa mi nepáči - "podnikateľ-om" sa označuje zvyčajne SZČO, tá robí zvyčajne JÚ - a tam je to iné.

    2. ak sa myslí "podnikateľom" podvojné účtovníctvo, tak sa tam vedú účtovné odpisy (podľa odpisového plánu) a áno, účtovné odpisy sa počítajú na mesiace, teda 11/12....