Zavrieť

Porady

Kniha prianí a sťažností

Prosím Vás, je podnikateľ povinný mať na prevádzke knihu prianí a sťažností???
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    rada je offline (nepripojený) rada

    rada
    Nano, podľa akého predpisu sa vyžaduje predmetná kniha? Ja som si myslela, že už neexistujú alebo len dobrovolne ju používajú na niektorých prevádzkach. Vďaka.

    abel je offline (nepripojený) abel

    abel
    Je to predajňa parfumérie. Ale aj keby to bola reštaurácia, ktorý zákon mi to ukladá? A komu sa tá kniha potom predkladá?

    karol.za je offline (nepripojený) karol.za

    karol.za
    Inšpekčná kniha
    vyhláška č. 322/2001 Z.z. o inšpelčných knihách
    tam je uvedené kto ju musí mať a kto a čo všetko do nej môže písať

    s pozdravom karol

    rada je offline (nepripojený) rada

    rada
    Ano. Aj živnostenský zákon hovorí o povinnosti inšpekčných kníh, ako aj zákon o ochrane spotrebiteľa ich spomína. Takže ako to vyzerá, kniky prianí a sťažností boli nahradené inšpekčnými knihami a ak knihy... niekde existujú tak to závisí od dobrovoľnosti majiteľa prevádzky.
    vydatá, 2 synovia 18/20 Erika Mravcová
    Ja mám 15 rokov restauraciu, mam zivnostenskym uradom autorizovanu
    inspekcnu knihu. Podla mna sa uz knihy zelani a staznosti nepouzivaju a ani
    to odo mna ziadna kontrola nikdy nepytala.

    nano je offline (nepripojený) nano

    nano
    Kontrola ju nepýtala žiadna ani u nás,ale je to skôr v záujme majiteľa,aby bol v obraze ako sa správajú zamestnanci k hosťom,alebo čo by si hostia priali.

    abel je offline (nepripojený) abel

    abel
    Inšpekčná kniha
    vyhláška č. 322/2001 Z.z. o inšpelčných knihách
    tam je uvedené kto ju musí mať a kto a čo všetko do nej môže písať


    Myslím ale že je rozdiel medzi inšpekčnou knihou a knihou prianí a sťažností.

    rada je offline (nepripojený) rada

    rada
    Ja si myslím, že myslíš správne. Do knihy prianí a sťažností písali "konzumenti" buď nejaké prianie alebo v prípade nespokojnosti napísali sťažnosť . Dnes v prípade nespokojnosti napr. "nedočapovanie " piva môže konzument ústne alebo písomne reklamovať tento alebo iný nedostatok. Zodpovedná osoba potom musí na písomnú reklamáciu odpovedať v určenej lehote. A svoje tu urobí aj SOI ak je samozrejme o tom informovaná. Naproti inšpekčná kniha spĺňa inú funkciu ako kniha ... nakoľko do nej majú právo písať iba ŽÚ a zákonom stanovené orgány, najmä výsledky kontroly, opatrenia na odstránenie nedostatkov s uvedením lehoty a pod. teda nie obyčajní "konzumenti".

    Kniha prianí a sťažností

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.