Zdieľajte s nami link na články z iných webov. Komentáre k linku budú zoradené podľa počtu hlasov, môžete využiť aj filter komentárov a zobraziť len komentáre od členov ktorých na Porade sledujete.
Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte. Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
❤ Buďte priateľskí ❤
Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
Nano, podľa akého predpisu sa vyžaduje predmetná kniha? Ja som si myslela, že už neexistujú alebo len dobrovolne ju používajú na niektorých prevádzkach. Vďaka.
Ano. Aj živnostenský zákon hovorí o povinnosti inšpekčných kníh, ako aj zákon o ochrane spotrebiteľa ich spomína. Takže ako to vyzerá, kniky prianí a sťažností boli nahradené inšpekčnými knihami a ak knihy... niekde existujú tak to závisí od dobrovoľnosti majiteľa prevádzky.
Ja mám 15 rokov restauraciu, mam zivnostenskym uradom autorizovanu
inspekcnu knihu. Podla mna sa uz knihy zelani a staznosti nepouzivaju a ani
to odo mna ziadna kontrola nikdy nepytala.
Kontrola ju nepýtala žiadna ani u nás,ale je to skôr v záujme majiteľa,aby bol v obraze ako sa správajú zamestnanci k hosťom,alebo čo by si hostia priali.
Ja si myslím, že myslíš správne. Do knihy prianí a sťažností písali "konzumenti" buď nejaké prianie alebo v prípade nespokojnosti napísali sťažnosť . Dnes v prípade nespokojnosti napr. "nedočapovanie " piva môže konzument ústne alebo písomne reklamovať tento alebo iný nedostatok. Zodpovedná osoba potom musí na písomnú reklamáciu odpovedať v určenej lehote. A svoje tu urobí aj SOI ak je samozrejme o tom informovaná. Naproti inšpekčná kniha spĺňa inú funkciu ako kniha ... nakoľko do nej majú právo písať iba ŽÚ a zákonom stanovené orgány, najmä výsledky kontroly, opatrenia na odstránenie nedostatkov s uvedením lehoty a pod. teda nie obyčajní "konzumenti".