Dobrý deň,
chcem sa spýtať, či má zákazník právo na to, aby sme mu vrátili peniaze za tovar, ktorý si kúpil, a na druhý deň ho prišiel vrátiť, pretože sa mu nehodí. Materiálovo, farebne, veľkosťou, nevhodný darček,.. atď
Je niekde v zákone napísané, že predávajúci musí vrátiť v takomto prípade zákazníkovi peniaze? U nás máme tú výhodu, že zákazníkovi tovar vymeníme za akýkoľvek iný, ak ho prinesie s blokom a v originálnom obale a nepoškodený. Ak sa jedná o textil, tak nemusí byť ani originálne zabalený, pretože my si to vieme aj zabaliť.
Podľa toho, čo som sa tu dočítala, zákazník má právo vrátiť peniaze len pri podomovom a internetovom predaji, prípadne pri katalógovom predaji. Kde si nemôže tovar poriadne vyskúšať, ohmatať, obkukať. No my sme kamenný obchod, a u nás má tu možnosť si tovar poriadne prezrieť, rozbaliť.
Uvediem príklad, pani si kúpila plachtu kukuricovej farby, na druhy deň ju priniesla s tým, že sa jej ten odtieň nehodí, a my iný odtieň takejto farby nemáme. Povedala nám, že má právo do určitého času vrátiť peniaze, a že je to aj v obchodnom zákonníku a vyhrážala sa nám, že nás dá do lampárne a pošle nám kontrolu soi. Chcem vedieť, či má právo vrátiť peniaze za tovar, len preto, že sa jej nehodí, pričom si ho mohla v obchode dôkladne pozrieť a rozhodnúť sa ešte pred kúpou.
Vopred veľmi ďakujem za odpoveď.