Zavrieť

Porady

Registracna pokladna - hotovost

fok fok

fok je offline (nepripojený) fok

Priatelia, prosim o radu. Mam registracnu pokladu napojenu na Pohodu. Zacal som uctovat, blokovat a robit denne uzavierky, ale po tyzdni som zistil, ze treba aj vlozit hotovost do pokladne a cele to musi sediet, ze to tam treba cele viest. Mam uz nieco nablokovane. Poradite ako to spravit aby to bolo v poriadku?

Dakujem.
Usporiadat
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

Dennou uzávierkou sa ti vynuluje hotovosť ERP. Preto každé ráno musíš urobiť vklad, ktorý používaš v priebehu dňa na vydávanie. Rovnako, ak v priebehu dňa z kasy peniaze vyberieš, treba to zaznamenať v ERP, alebo aspoň výdavkovým pokl.dokladom - pre prípad kontroly z DU.

Predchádzajúce dni už nerieš. Nespájaj pokladňu v účtovníctve s ERP, tieto dve sumy sa ti nebudú nikdy zhodovať. Kontrolori kontrolujú len zostatok v zásuvke ERP.
4 1
fok fok

fok je offline (nepripojený) fok

Dakujem za informacie a ako to spravim v Pohode ?
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

fok Pozri príspevok
Dakujem za informacie a ako to spravim v Pohode ?
Nerobím v Pohode - neporadím ...
0 0
grammatika grammatika

grammatika je offline (nepripojený) grammatika

Ahojte, trošku mám z praktického hľadiska chaos s registračnou pokladňou.
Čiže dennou závierkou sa vždy vynuluje zostatok v pokladni? To je aj niekde v pokladni vidieť?
Čiže ak tržby za deň boli 2000 EUR, spraví sa denná závierka, stav v pokladni sa vynuluje.
Ak na druhý deň bola tržba 1000 EUR, a v tento deň sa spraví vklad na bankový účet 2500 EUR - tak tento výber sa má v registračke spraviť? Spraví sa denná závierka a stav bude hotovosti bude 0.
Ale to fakt s účtovníctvom nikdy nebude sedieť. V účtovníctve sa budú účtovať tržby, výber do pokladne, výber na nákupy, a denný vklad do pokladne a stav pokladne v úctovníctve bude suma, kt. reálne by mali mať v hotovosti, ale nie v "pokladničnej zásuvke registračnej pokladni". Pretože tá sa po dennej závierke vynuluje?
Ďakujem, mám v tom nejaký chaos..
0 0
truch truch

truch je offline (nepripojený) truch

RP máme hneď pri vchode do budovy. Zákazníkovi sa urobí doklad a platbu s kópiou dokladu dávame hneď do pokladne, po uzávierke RP sa doklady zaúčtujú do pokladne. Pri RP nemáme žiadnu hotovosť, musím robiť aj napriek tomu vklad hotovosti do RP? Je niekde napísané, že aký vysoký musí byť ten vklad a že či vložená hotovosť musí byť hneď pri RP, alebo môže byť na inom mieste ako RP? Cez RP robíme len veľmi málo dokladov asi 2 za týždeň
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
truch Pozri príspevok
RP máme hneď pri vchode do budovy. Zákazníkovi sa urobí doklad a platbu s kópiou dokladu dávame hneď do pokladne, po uzávierke RP sa doklady zaúčtujú do pokladne. Pri RP nemáme žiadnu hotovosť, musím robiť aj napriek tomu vklad hotovosti do RP? Je niekde napísané, že aký vysoký musí byť ten vklad a že či vložená hotovosť musí byť hneď pri RP, alebo môže byť na inom mieste ako RP? Cez RP robíme len veľmi málo dokladov asi 2 za týždeň
Vklad hotovosti do ERP vo Vašom prípade robíte vtedy, ak prijímate úhradu a potrebujete napr.vydať eurá(mince), keď zákazník neuhradí presne na cent.Inak nie, ak nie je treba.Tržba by mala byť niekde pri pokladnici..to je jedno, v obálke ,v zásuvke v buxe a podobne. Ide o to, že ak by prišla DK, aby mohli prepočítať zostatok v hotovosti a porovnať s vykázaným hotovostným stavom v ERP.Nesmie byť v hotovosti naviac ani cent!

Ja osobne tiež prijímam úhrady cez ERP, nie pravidelne ...ale po takejto platbe vystavím VPD, že vyberám tie peniaze ako zálohu na nákup.Na konci dňa po uzávierke VPD ruším. Zostatok v pokladni po uzávierke sa vynuluje .
4 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
grammatika Pozri príspevok
Ahojte, trošku mám z praktického hľadiska chaos s registračnou pokladňou.
Čiže dennou závierkou sa vždy vynuluje zostatok v pokladni? To je aj niekde v pokladni vidieť?
Čiže ak tržby za deň boli 2000 EUR, spraví sa denná závierka, stav v pokladni sa vynuluje.
Ak na druhý deň bola tržba 1000 EUR, a v tento deň sa spraví vklad na bankový účet 2500 EUR - tak tento výber sa má v registračke spraviť? Spraví sa denná závierka a stav bude hotovosti bude 0.
Ale to fakt s účtovníctvom nikdy nebude sedieť. V účtovníctve sa budú účtovať tržby, výber do pokladne, výber na nákupy, a denný vklad do pokladne a stav pokladne v úctovníctve bude suma, kt. reálne by mali mať v hotovosti, ale nie v "pokladničnej zásuvke registračnej pokladni". Pretože tá sa po dennej závierke vynuluje?
Ďakujem, mám v tom nejaký chaos..

Keď robím uzávierku, tak po dennej uzávierke mi na displeji zobrazí " hotovosť vynulovaná " .
Čo sa týka účtovníctva v súvislosti s ERP vkladmi a výbermi a aj zaučtovaním tržieb za úhrady FA ...tiež som toho názoru, že je to také chaotické.

Napríklad tržby za úhradu pohľadávok .....ja osobne takúto dennú uzávierku účtujem na toľko riadkov, koľko mám uhradených faktúr.Chcem to mať spárované programom(pohľadávky) a nie ručne. O čom je potom taký program, ktorý nemôžem využívať tak ako by sa mal .
0 0
grammatika grammatika

grammatika je offline (nepripojený) grammatika

Aha, takže VPD potom firma zruší a do účtovníctva nejde, pretože dennou závierkou sa stav vynuluje.
Prečítala som si aj iné témy a pochopila som to nasledovne:

Firma na vydávanie vloží peniaze do RP. Prijíma tržby v hotovosti ale aj platobnými kartami cez ERP. Spraví dennú závierku. Dennou závierkou sa stav v RP vynuluje.
Účtovník zaúčtuje dennú závierku (môže aj intervalovú - ale pri úhrade viacerých faktúr je lepšie účtovať denne - podľa mňa). Zaúčtuje vklad do RP, tržby v hotovosti a tržby kartou. V účtovníctve mu teda zostalo napr. 5000 EUR po zaúčtovaní tržby a vkladu.
V RP mu nezostalo na druhý deň nič a kam dá tie peniaze z predchádzajúceho dňa? Čo ak ich tam fakt reálne má? To má v celej sume 5000 EUR spraviť znovu vklad do RP?

Na druhý deň spraví znovu vklad, tržby...ale zároveň sumu 4500 EUR vloží do banky.
A tu buď to preženie cer RP ako výber, alebo spraví výdavkový pokladničný doklad a odloží do konca dňa vedľa peňazí pre prípad kontroly.
Na dennej závierke bude vidieť vklad sumy 5000 eur (z predch.dňa) + tržby denné a výber 4500 EUR do banky (ak sa rozhodol výber zaevidovať do RP).
účtovník potom má poč.stav z minulého dňa 5000 EUR + zaúčtuje vklad 5000 EUR + tržby napr.1000 eur - vyber do banky 4500 = 6500 EUR - ale to je nejaká blbosť, lebo v skutočnosti by mal mať len 5000 + 1000 - 4500 = 1500 EUR.
Čiže by nemal účtovať o tom vklade 5000 EUR z predch. dňa -ale fakt tu nechápem, kam ich má teda dať? Alebo o vklade sa neúčtuje? ja už som asi fakt blba..
0 0
grammatika grammatika

grammatika je offline (nepripojený) grammatika

takže som to pochopila aspoň dúfam
Denná uzávierka - účtovník účtuje len o tržbách v hotovosti, pri platbe kartou a úhradách faktúr. O vklade a výbere neúčtuje - to je len informatívne v prípade kontroly DU na stav v "zásuvke". A predajňa vklad, ak vkladá reálne musí zaevidovať. Ak vyberá (napr.do pokladne, na nákup, úhradu faktúry..), tak buď zaeviduje v RP výber alebo si vystaví VPD a založí do pokladne.
Lenže aj tak neviem, čo urobí predajňa s peniazmi, ktoré má v "zásuvke" z tržieb z predchádzajúceho dňa, asi ich tam akože vloží cez vklad? či?

Ďakujem
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
grammatika Pozri príspevok
takže som to pochopila aspoň dúfam
Denná uzávierka - účtovník účtuje len o tržbách v hotovosti, pri platbe kartou a úhradách faktúr. O vklade a výbere neúčtuje - to je len informatívne v prípade kontroly DU na stav v "zásuvke". A predajňa vklad, ak vkladá reálne musí zaevidovať. Ak vyberá (napr.do pokladne, na nákup, úhradu faktúry..), tak buď zaeviduje v RP výber alebo si vystaví VPD a založí do pokladne.
Lenže aj tak neviem, čo urobí predajňa s peniazmi, ktoré má v "zásuvke" z tržieb z predchádzajúceho dňa, asi ich tam akože vloží cez vklad? či?

Ďakujem
Peniaze ktoré sú v zásuvke po dennej uzávierke buď firma odvedie na bežný účet , alebo do hlavnej pokladnice (nie ERP) alebo ak sa na druhý deň vrátia do zásuvky ERP, tak treba zaevidovať v ERP vklad .
2 0
truch truch

truch je offline (nepripojený) truch

Zita5 Pozri príspevok
Peniaze ktoré sú v zásuvke po dennej uzávierke buď firma odvedie na bežný účet , alebo do hlavnej pokladnice (nie ERP) alebo ak sa na druhý deň vrátia do zásuvky ERP, tak treba zaevidovať v ERP vklad .
Po uzávierke RP si celú hotovosť prijmem do pokladne, po dokladoch si ju zúčtujem a výsledná suma mi musí sedieť s uzávierkou.
Myslím si, že také firmy, ktoré predajú cez RP jednu položku za deň sú zbytočne zaťažené zvýšenou administratívou. Tržbu z RP mám v obálke, u seba v kancelárii a na konci dňa ju prijmem do pokladne, kontrolórom poviem, že zákazník zaplatil presne a nemusela som mu vydávať, nech si to prepočítajú, tak na kieho frasa by mi bol vklad do pokladne
1 0
grammatika grammatika

grammatika je offline (nepripojený) grammatika

Zita5 Pozri príspevok
Peniaze ktoré sú v zásuvke po dennej uzávierke buď firma odvedie na bežný účet , alebo do hlavnej pokladnice (nie ERP) alebo ak sa na druhý deň vrátia do zásuvky ERP, tak treba zaevidovať v ERP vklad .
Ďakujem veľmi pekne, čiže ich môže účtovník previesť do účtovnej (hlavnej) pokladnice alebo firma spraví vklad na účet a vkladový lístok účtovník zaúčtuje v ERP pokladnici.
a tie vklady a výbery na dennej závierke účtovník neúčtuje.
0 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac
truch Pozri príspevok
Po uzávierke RP si celú hotovosť prijmem do pokladne, po dokladoch si ju zúčtujem a výsledná suma mi musí sedieť s uzávierkou.
Myslím si, že také firmy, ktoré predajú cez RP jednu položku za deň sú zbytočne zaťažené zvýšenou administratívou. Tržbu z RP mám v obálke, u seba v kancelárii a na konci dňa ju prijmem do pokladne, kontrolórom poviem, že zákazník zaplatil presne a nemusela som mu vydávať, nech si to prepočítajú, tak na kieho frasa by mi bol vklad do pokladne
Dáška vklad do ERP sa zaeviduje ak sa aj fyzicky do zásuvky vloží - čiže tu je povinnosť vyplývajúca zo zákona o ERP .Inak nie je povinnosť : nevložím neevidujem.
2 0
Zita5 Zita5

Zita5 je offline (nepripojený) Zita5

Nech robíme čokoľvek, má nám záležať na tom, čo robíme, nie na tom, či nás niekto vidí. Cicero ...viac

Vaše otázky, naše odpovede 4.5.2012
Účtovanie elektronickej registračnej pokladnice
Ing. Tatjana Pecháčová, Zdroj: Verlag Dashöfer
Je potrebné v jednoduchom účtovníctve účtovať vklad a výber cez registračnú pokladnicu? Ak áno, tak ako?

OTÁZKA:
Je potrebné v jednoduchom účtovníctve účtovať vklad a výber cez registračnú pokladnicu? Ak áno, tak ako?



ODPOVEĎ:

Zákon o účtovníctve (číslo 431/2003 Z.z. v znení neskorších predpisov – ZOÚ) ustanovuje, že účtovná jednotka účtuje okrem iného skutočnosti o stave a pohybe majetku (§2 ods. 2 ZOÚ). Hotovosť v elektronickej registračnej pokladnici (ERP) je súčasťou obchodného majetku podnikateľa a preto podlieha povinnosti účtovať jej prírastky, úbytky a stavy.

Účtovanie v sústave jednoduchého účtovníctva je upravené vykonávacím predpisom k zákonu o účtovníctve - postupmi účtovania (Opatrenie MFSR číslo MF/27076/2007-74 v znení neskorších prepisov – PJÚ). Peňažné prostriedky sa účtujú v peňažnom denníku, ktorý obsahuje prehľad o peňažných prostriedkoch v hotovosti, peňažných prostriedkoch na účtoch v bankách a priebežných položiek (§4 ods. 6 PJÚ). Ak je v účtovníctve otvorených niekoľko pokladníc v slovenskej mene, otvorí sa pre každú pokladnicu pokladničná kniha (§ 6 ods. 12 PJÚ). Podnikateľ bude mať otvorenú aspoň jednu prevádzkovú pokladnicu a jednu alebo viac ERP. Pre každú prevádzkovú pokladnicu a každú ERP bude viesť osobitnú pokladničnú knihu. Prírastky a úbytky v jednotlivých pokladniciach bude zapisovať v príslušných pokladničných knihách aj v peňažnom denníku.

Podmienky používania elektronickej registračnej pokladnice upravuje osobitný zákon (číslo 289/2008 Z.z. – ZERP). Podľa tohto zákona vyhotovuje ERP doklady o prijatí jednotlivých tržieb prípadne o vrátených platbách (§2 písm. w) ZERP). Podnikateľ je povinný vyhotovovať za každý deň keď mal tržbu dennú uzávierku. V účtovníctve sa obvykle nebudú účtovať jednotlivé pohyby v ERP, ale celkové obraty z dennej uzávierky. V príslušnej pokladničnej knihe zapíše tržby prijaté v hotovosti do príslušnej ERP ako príjem a v pokladničnom denníku ako príjem v prehľade peňažných prostriedkov v hotovosti. V daňovo-analytickej časti ho zatriedi ako predaj tovaru prípadne predaj výrobkov a služieb (§4 ods. 6 písm. d) bod 1 alebo 2 PJÚ). Ak je podnikateľ platiteľom DPH, zaradí v daňovo-analytickej časti tržbu vo výške hodnoty bez DPH ako predaj tovaru prípadne ako predaj výrobkov a služieb a tržbu vo výške DPH ako príjem, ktorý neovplyvňuje základ dane (§ 4 ods. 6 písm. f) PJÚ).

Ak je podnikateľ zariadený aj na prijímanie tržieb platobnými kartami, vedie sa osobitná kniha priebežných položiek. Tržby platené kartou účtuje v pomocnej knihe priebežných položiek a v peňažnom denníku v prehľade priebežných položiek ako príjem. V daňovo-analytickej časti zaradí tento príjem rovnako ako pri platbe v hotovosti (§12 ods. 4 PJÚ). Na základe výpisu z banky sa účtuje v deň zúčtovania tržieb príjem na účte v banke a výdavok v priebežných položkách.

Podnikateľ obvykle nenecháva dennú tržbu uloženú v jednotlivých ERP ale premiestňuje ju do prevádzkovej pokladnice. V ERP môže ponechať malú hotovosť (obvykle mince a bankovky malej hodnoty) pre začatie prevádzky nasledujúceho dňa. Premiestnenie hotovosti medzi pokladnicami účtuje v príslušných pokladničných knihách.

Záznamy, uložené zákonom o ERP (doklady, uzávierky, knihy ERP) nie sú súčasťou účtovníctva a nenahradzujú účtovné doklady a účtovné zápisy.

Zdroj:
http://www.enoviny.sk/?cid=61559
2 0
Darina1234 Darina1234

Darina1234 je offline (nepripojený) Darina1234

prosim o radu,
dnes sme urobili pred mesacnou uzavierkou v reg. pokladni nespravne vyber penazi, / vybrali sme viac o plabu na kardu - kredit/ a hotovosť tym padom isla do minusu o tu kreditnu platbu. Ako urobiť zajtra rano vklad do pokladne aby som dosiahla nulovu hotovosť v pokladnici, neviem ci som to napisala dosť zrozumitelne.
0 0
veronikasad veronikasad

veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

Darina1234 Pozri príspevok
prosim o radu,
dnes sme urobili pred mesacnou uzavierkou v reg. pokladni nespravne vyber penazi, / vybrali sme viac o plabu na kardu - kredit/ a hotovosť tym padom isla do minusu o tu kreditnu platbu. Ako urobiť zajtra rano vklad do pokladne aby som dosiahla nulovu hotovosť v pokladnici, neviem ci som to napisala dosť zrozumitelne.
Darinka, zajtrajší vklad urob ako bežne robíš. Dennou uzávierkou sa ti hotovosť pokladne vynuluje. Problém by bol len dnes, keby ste boli mali daňovú kontrolu.
1 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

čo s predajom auta zaradeného v majetku firmy..... podnikateľ nemá registračnú pokladňu (poskytuje služby, na ktoré sa nevzťahuje povinnosť mať ERP), ale rád by za auto zinkasoval peniaze v hotovosti....
existuje niečo v zákone, čo povoľuje takýto príležitostný predaj majetku vyúčtovať cez príjmový pokladničný doklad?
0 0
SalveQ SalveQ

SalveQ je offline (nepripojený) SalveQ

Podnikám s registračnými pokladnicami a počítačmi. ...viac
Účtovná pokladňa a hotovosť evidovaná v ERP spolu vôbec nesúvisia! Pri ERP sa jedná iba o peniaze určené na vydávanie! Povinný je iba vklad do ERP iba ak sa vklad skutočne vykoná. Na konci dňa sa na uzávierke zobrazí tržba (obrat), tzv. hotovosť v zásuvke (obrat + vklady - výbery), oznam o vykonaných vkladoch/výberoch a kumulovaný obrat. Okrem kumulovaného obratu a poradového čísla uzávierky sú po vytlačení uzávierky ostatné údaje vynulované. Ak vložíte časť peňazí do banky, nie je nutné to zaznamenať do ERP. Ak ale máte nutkanie vykonať na pokladni výber (napr. z dôvodu odovzdania tržby do banky), je nutné tak urobiť ešte pred uzávierkou (nie je to však povinné) . Po uzávierke už na pokladni pokiaľ možno nič nerobte. Ak vykonáte vklad/výber po uzávierke, bude to pokladnica považovať za otvorenie predajného dňa a na druhý deň ráno vás natvrdo vyzve vykonať uzávierku. Stačí zaznamenať iba ráno vloženú sumu do zásuvky, ktoré ste určili na vydávanie. V zásuvke nesmie byť viac, ako eviduje ERP. Nakoľko výber nie je povinné zaznamenať, môže byť zásuvke menej peňazí, ako eviduje ERP, je to v súlade so zákonom.
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

SalveQ Pozri príspevok
Účtovná pokladňa a hotovosť evidovaná v ERP spolu vôbec nesúvisia! Pri ERP sa jedná iba o peniaze určené na vydávanie! Povinný je iba vklad do ERP iba ak sa vklad skutočne vykoná. Na konci dňa sa na uzávierke zobrazí tržba (obrat), tzv. hotovosť v zásuvke (obrat + vklady - výbery), oznam o vykonaných vkladoch/výberoch a kumulovaný obrat. Okrem kumulovaného obratu a poradového čísla uzávierky sú po vytlačení uzávierky ostatné údaje vynulované. Ak vložíte časť peňazí do banky, nie je nutné to zaznamenať do ERP. Ak ale máte nutkanie vykonať na pokladni výber (napr. z dôvodu odovzdania tržby do banky), je nutné tak urobiť ešte pred uzávierkou (nie je to však povinné) . Po uzávierke už na pokladni pokiaľ možno nič nerobte. Ak vykonáte vklad/výber po uzávierke, bude to pokladnica považovať za otvorenie predajného dňa a na druhý deň ráno vás natvrdo vyzve vykonať uzávierku. Stačí zaznamenať iba ráno vloženú sumu do zásuvky, ktoré ste určili na vydávanie. V zásuvke nesmie byť viac, ako eviduje ERP. Nakoľko výber nie je povinné zaznamenať, môže byť zásuvke menej peňazí, ako eviduje ERP, je to v súlade so zákonom.
Ja sa tohto tiež držím a my máme vlastne v ERP vždy 0 EUR... Zaplatené peniaze hneď vkladáme do pokladne účtovnej, takže tam nám neostáva nič, nikdy do pokladne peniaze nevkladáme, pretože robíme len úhrady faktúr a aj to niekedy celý týždeň nie je pohyb v ERP....
Jednoducho sme sa snažili si to čo najviac zjednodušiť, ale aj tak je to len kopec zbytočnej roboty navyše..... neviem či to na niečo pomohlo, iba to zaťažilo nás poctivcov, ten čo chce kradnúť toto ľahko obíde.....
0 0
JAJA11 JAJA11

JAJA11 je offline (nepripojený) JAJA11

JAJA11 Pozri príspevok
čo s predajom auta zaradeného v majetku firmy..... podnikateľ nemá registračnú pokladňu (poskytuje služby, na ktoré sa nevzťahuje povinnosť mať ERP), ale rád by za auto zinkasoval peniaze v hotovosti....
existuje niečo v zákone, čo povoľuje takýto príležitostný predaj majetku vyúčtovať cez príjmový pokladničný doklad?
​neriešil nik takýto problém?
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať