Ahojte, vediem PU, ale tento rok u mna skoncilo aj jedno JU a neviem si s nim dat rady. Po niekolkych hodinach, ktore som stravila studiom na porade, by som sa chcela uistit, ze to spravim spravne.
Moja kadernicka zacala podnikat od 1.1.05, prenajala si priestory, pracuje sama, vybavenie kadernictva ma este z r. 2002, takze majetok nebude evidovat ziadny.
1. Najomne na 1-3/2005 zaplatila v hotovosti este v decembri 2004. Takze moj prvy zapis v denniku bude 1.1.05 vklad podnikatela a druhy zapis bude s datumom 1.1.05 najomne a pojde to do prevadzkovej rezie. Je to OK ?
2. Pocas roka kupovala sampony, tuzidla, farby, peroxidy ... To asi vsetko pojde do polozky nakup materialu. Problem je, ze cast z tychto nakupov spotrebovala pri poskytnuti sluzieb a cast predala ako tovar. To sa pri nakupe nikdy neda urcit, ci to spotrebuje alebo preda. Dalsim problemom je, ze pri predaji tovaru je na blocku z ERP vzdy napisane "kozmeticky pripravok" a vobec neviem urcit, ci to bol sampon, tonikum alebo co to bolo. Z dennej ani mesacnej uzavierky pokladne neviem urcit, ake su trzby za sluzby a ake su trzby za tovar. Sklad samozrejme vedeny nie je. Myslite, ze bude moc velka chyba, ak sa budem tvarit, ze poskytuje len sluzby a vsetky nakupy budu materialom ? Danovo to vlastne bude spravne, len Vykaz o prijmoch a vydavkoch bude skresleny. Mam z toho celeho des. Alebo mam nejakym sposobom vzdy na konci mesiaca prehodit nakup materialu na nakup tovaru a zatipovat si co asi predala ? Prosim poradte mi co najsetrnejsi sposob ako sa z toho da dostat.
3. Nakupy typu - hreben, fen, zehlicka na vlasy, kos, natacky ... su prevadzkova rezia ?
4. Pocas roka si platila zdravotne poistenie, ale nema k tomu odlozene vsetky seky. Nemam jej to vobec davat do uctovnictva ? Moze jej nieco vytknut DU, ked to tam nebude, ale v skutocnosti to zaplatila ?
Ze som sa ja na toto dala ukecat !
Dakujem za kazdu radu.