[quote=Dada]A) Zariaďujeme obchodné interiéry. Dodali sme odberateľovi regály, pulty, vstupné zariadenia atď. Vyfakturovali sme mu zariadenie. Faktúra bola zaúčtovaná 311/604 a 311/343. Neskôr zákazník reklamoval pult, že je zvnútra poškodený a žiada jeho výmenu. Poškodený pult sme od zákazníka prebrali a dodali sme mu nový.
Ako postupovať v takomto prípade? Poškodený pult dobropisovať a novododaný vyfakturovať? Ak ak dopropisujem poškodený pult, príjmem ho na sklad a na základe čoho ho vyradím zo skladu, keď je už nepoužiteľný? Aké doklady sú k tomu potrebné?
B) Čo robiť, ak sa stane takýto prípad na prelome účtovných období? Vyfakturované v roku 2005 a reklamované v 2006.[/quot
Poškodený pult prevziať (DL) - mal by existovať reklamačný zápis - vystaviť Dobropis -311/-604 (prípadne 323)
na sklad už neprijímať - pokiaľ je naozaj nepoužiteľný
ak ale eviduješ nejakú formu odpadu - tak potom príjemkou na sklad.