Zavrieť

Porady

Neplatenie odvodov do zdravotnej poisťovne pocas doby stravenej v zahranici

Zdravim
Potrebujem poradit ci si zdravotna poistovna moze vyziadat zaplatenie odvodov spatne v dobe ked som Bol odcestovany v zahranici a zdravotne poistenie som si platil Sam alebo mi Ho platila firma v ktorej som Pracoval lenze tu na slovensku som Bol evidovany ako student a nebol odhlaseny zo ZP.
za odpovede vam vopred dakujem
Boh zehnaj
Naposledy upravil Dav : 19.02.14 at 06:18
Chobot Kedy to bolo a v ktorej zdravotnej poisťovni?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    Pokial si si nesplnil odhlasovaciu povinnost, tak ZP nema odkial vediet, ze si mal ine poistenie a ma pravo doplatenie od teba vymahat - lebo ZP je povinne zo zakona.
    Da sa to napravit, treba ist s dokumentami o tom, ze is si ZP platil v zahranici, do poistovne a dat si do poriadku to, to co si mal urobit hned - oznamovacia povinnost o zmenach je zo zakona pre zdravotne poistenie 8 dni od zmeny.

    Ako si mohol byt evidovany ako student? Keby si skutocne bol studentom a nahlasis to ZP, tak si poistencom statu. Ale aj tak nemozes mat v jednom case v EU sucasne 2 zdravotne poistenia.
    Laco1991 Po semestri v prvom rocniku som si dal odklad a odcestoval kedze som nepredpokladal ze v USA ostanem tak som odhlasovanie neriesil