gabap
Dik za odpoveď. A je v súlade so zákonom aj to, že mi dodávateľ nedal na výber? Nemohla som si vybrať, či mi dá tovar alebo peniaze
Mohla si síce požadovať výmeu tovaru, ale ak by Ti tvrdil, že takú kabelku už nemá, tak si nepomôžeš.
Ak by rovnakú kabelku mal, tak si mohla trvať na tom, aby Ti ju vymenil. Takpodrobne zase spotrebiteľské práva nepoznám, aby som vedel povedať, či je povinný Ti ju vymeniť alebo vrátiť peniaze. Len som skonštatoval, že v podstate Tvojej reklamácii o poškodenom tovare vyhovel, lebo reklamáciu vybavil tak, že vrátil peniaze. Prípadne si pozri Občiansky zákonník § 622 a 623. Mne sa zdá, že najprv by mal ponúknuť opravu, potom výmenu a až ankoniec vrátenie peňazí. Ale neviem, či nie je jeho právo rovno vrátiť peniaze a tým si splní zákonnú povinnosť.
To, že to bolo nefér voči spotrebiteľovi nepochybujem, lebo ťa vlastne obral o možnosť využiť akciu 1+1, ale to už je v etickej rovine a ide o poctivosť predaja. Mňa by tiež "vytočilo" takýto prístup predávajúceho a možno by som tiež trval najprv na tom, aby mi vymenil tovar, ale ak by som nepochodil, tak by som asi oľutoval kúpu a viac by som k nemu nešiel.
Zaujímavé je, že v praxi sa častejšie vyskytuje opačný prípad, že klient chce vrátiť peniaze, ale predávajúci ponúka iný tovar.
Ale nič Ti nebráni osloviť SOI-ku, a požiadať ich o názor na to.