Vediem si daňovú evidenciu a uplatňujem si výdavky percentom z príjmov podľa § 6 ods. 10. Predpokladám, že stačí, ak vyplním tú jednoduchšiu tabuľku č. 1b – Údaje daňovníka z daňovej evidencie podľa § 6 ods. 10, ktorá je pod tabuľkou č. 1 na strane 3 DPFO typu B.
Poraďte mi, čo konkrétne mám vpísať do kolónky „zásoby“. Patria do „zásob“ napríklad bežné kancelárske potreby, zvýrazňovače, zakladače? (Každá položka menej ako 10 EUR.) Alebo nákup odbornej literatúry pre potreby firmy? To sú tiež zásoby? Tak som to aspoň pochopila z toho, že o zásoby má ísť vtedy, ak je ocenenie nižšie ako 1 700 EUR a doba použiteľnosti je pritom dlhšia ako jeden rok. Keďže som minulý rok nič také v daňovom priznaní nevypisovala, tak do kolónky „zásoby na začiatku zdaňovacieho obdobia“ dám NULU? Alebo tam mám dať inú sumu? A do kolónky „zásoby na konci zdaňovacieho obdobia“ dám konkrétnu výšku sumy, ktorú som uhradila v roku 2013 za všetky kancelárske potreby a literatúru? Dobre uvažujem?
A čo mám dať do kolónky „pohľadávky“? Z toho som úplne hotová, sedím nad tým už celé hodiny a neviem s tým pohnúť... Keďže som minulý rok nič také v daňovom priznaní nevypisovala, tak aj do kolónky „pohľadávky na začiatku zdaňovacieho obdobia“ dám NULU? Alebo sa mýlim? A do kolónky „pohľadávky na konci zdaňovacieho obdobia“ mám dať akú sumu? Tam mám dať celkovú výšku sumy, ktorú som fakturovala za služby vo faktúrach, ktoré som vystavila všetkým svojim klientom za celý rok 2013? Alebo sú pohľadávky niečo úplne iné?