Zavrieť

Porady

Príjem zo závislej činnosti + zo živnosti a zrazené preddavky na daň podľa § 35 - DP B

Ahojte, musím sa utvrdiť, lebo už naozaj nechápem. Od nového roku budem viesť účtovníctvo novej firme- neplátca DPH. Mám pred sebou urobené a podané DP B, ktoré vypracovala bývalá účtovníčka. Môj nový klient mal za rok 2013 príjmy zo závislej činnosti cca. 7 000,- a zrazené preddavky na daň cca. 600 eur. Zo živnosti mal príjem 11 000 eur, vvýdavky 10000 eur, teda ZD mal 1000 eur. Daňový bonus si neuplatňoval mesačne, ale v rámci DP. Mne vychádza, že tú zrazenú daň by mu mal DU vrátiť, ale bývalá účtovníčka ju vôbec do r. 102 neuviedla. Nechápem prečo. Študujem poučeenie k DP, ale nevidím tam nič také, žeby klient nemohol požiadať o vrátenie preddavku na daň. Teda sa pýtam, ak si v DP uplatňuje DB na 3 deti, môže si zároveň žiadať o vrátenie preddavku na daň, však? Sú to 2 rozdielne veci. (Len nechápem, prečo to tá účtovníčka tam neuviedla). Ďakujem krásne.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Ak zrazené preddavky u zamestnávatela nie sú uvedené v r.102 DP typu B, DP nie je správne vyplnené. (pri príjme 7000€ ročne určite nejaké zrazené boli, aj keď mal u zamestnávatela podpísané vyhlásenie)
    Nahoď si nanovo všetky údaje na stránke FS alebo Kros.