Zavrieť

Porady

Náhrada za služobnú cestu mimo výkonu služobného času

Dobrý deň. Mám otázku ohľadom vyslania na služobnú cestu. Pracujem ako hasič s nerovnomerne rozvrhnutým služobným časom t.j. 24hod následne 2 dni volno. Chcel by som vedieť či v prípade, že som vyslaný v rámci osobného volna na služobnú cestu kôli zdokonalovacej príprave do iného mesta. Je mi zamestnávatel okrem stravnej jednotky povinný preplatiť aj prácu nadčas, poprípade udeliť volno v trvaní času služobnej cesty ? Nakoľko sme boli upozornení že nám bude preplatené iba stravné + priamy výkon zamestnania cca 2 hod. pričom celá služobná cesta od príchodu po návrat je cca 8hod. podotýkam v čase služobného volna. Mne sa to nezdá nakoľko zákonník práce, zákon o HaZZ ako aj o štátnej službe podľa môjho hovorí inak, preto žiadam o nejaký kvalifikovaný výklad. Ďakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ivka70 je offline (nepripojený) ivka70

    ivka70
    Cas straveny na SC cestovanim sa do prac. casu nepocita, ak nie je v standardnom prac.case zamestnanca.
    Za vykon prace sa v tomto pripade povazuje len samotna priprava, co su pravdepodobne tie 2 hodiny, ktore zamestnavatel uzna ako prac. cas.

    Treba si pozriet zakon o cestovnych nahradach.