Zavrieť

Porady

zdravotne poistenie

V minulom roku som ako studentka strednej skoly, zarobila na prikaznu zmluvu mesacne 7000 Sk, cize rocne 84000 Sk, podala som danove priznanie. Chcem vediet, ako je to so zdravotnymi a socialnymi odvodmi?
Vopred dakujem za odpoved, velmi by mi to pomohlo
Naposledy upravil spink : 09.04.06 at 10:59
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Jozef Mihál je offline (nepripojený) Jozef Mihál

    Lektor - dane, mzdy a odvody a poslanec NRSR (SaS) ...viac Jozef Mihál
    Ak zarábate ako študentka na dohody o brigádnickej práci študentov, neplatíte do zdravotnej poisťovne priebežne mesačne nič.
    Pozor ale, ak Váš príjem za celý rok 2006 (ak budete študovať celý rok 2006) prevýši sumu 41400 Sk, budete po skončení roka 2006 musieť vykonať tzv. ročné zúčtovanie poistného, uviesť tam svoj príjem a zaplatiť do zdravotnej poisťovne 14% z tohto príjmu.

    dazap je offline (nepripojený) dazap

    dazap
    Pracovali ste na základe príkaznej zmluvy??..
    ..t.z.že to nie je príjem zo závislej činnosti (§5), ale príjem zo samostatnej zárobkovej činnosti (§6-z podnikania vykonávaného podľa osobitných predpisov), ale na základe nej nemáte v SP štatút ako SZČO = odvody z nej platiť nebudete bez ohľadu na výšku Vášho príjmu.