Zavrieť

Porady

Zisk pred a po zdanení

Vysvetlí mi niekto z poráďákov čo je zisk pred a po zdanení? Sú tieto údaje v niektorom riadku súvahy , alebo výkazu ziskov a strát. Som začiatočník a rád by som si to nechal vysvetliť. Ďakujem všetkým , ktorí budú mať trpezlivosť.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    bambi11
    Vysvetlí mi niekto z poráďákov čo je zisk pred a po zdanení? Sú tieto údaje v niektorom riadku súvahy , alebo výkazu ziskov a strát. Som začiatočník a rád by som si to nechal vysvetliť. Ďakujem všetkým , ktorí budú mať trpezlivosť.
    Zisk pred zdanením je zisk účtovný, teda rozdiel medzi súčtom všetkým výnosových a všetkých nákladových účtov. Výnosy i náklady sa upravia o pripočítateľné, resp. odpočítateľné položky.
    Napr.:
    výnosy = 100.000,-
    náklady = 60.000,-
    daňovo neuznané náklady = 10.000,-
    Potom počítaš 100.000,- - 50.000,- (60.000,- - 10.000,-) = zisk pred zdanením 50.000,-.
    daň= 19% = 9.500
    zisk po zdanení = 50.000,- - 9.500,- = 40.500,-

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    bambi11
    Srdečná vďaka. A kde sú tieto čísla? V súvahe, alebo výkaze a ktorý riadok?
    Vo výkaze. 6-tkové sú výnosy, 5-kové sú náklady. Chcelo by to kúpiť si tlačivo a kuknúť na riadky Všetky sú iba o týchto "číslach"