Zavrieť

Porady

Živnosť a odvody SP, minimálny vymeriavací základ.

1. Uvažujem nad založením živnosti ešte tento rok, s tým, že by som vyfakturoval sumu 4800 eur a preto ma zaujíma, či by som od najbližšieho leta musel začať platiť odvody do SP, alebo nie. (ak mám aktuálne údaje, tak SP sa platí len v prípade, že prekročím mvz (4830 eur) za predošlí rok, neviem či sa to nezmenilo. A neviem, či sa tá suma ráta celá aj v prípade, že by som mal živnosť len 2 mesiace, alebo je to podla mesiacov a môžem vyfakturovať len 800 eur za dva mesiace.
Zjednodušene: v roku 2014 budem podnikať 2 mesiace a vyfakturujem 4800 eur, kedy začnem platiť SP? Koľko budú dane a ZP?

2. som ešte študent, ako je to so ZP? Počul som, že študent neplatí minimálne ZP, ale platí reálne ZP vypočítane podla zisku.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    veronikasad je offline (nepripojený) veronikasad

    veronikasad
    Limit pre povinnú registráciu v SP od 1.7.2015 je 4944€ (12*412), bez ohladu na počet mesiacov podnikania. Pri fakturácii 4800€ ti povinná registrácia v SP nevznikne.
    V akej oblasti budeš podnikať ? Budeš viesť účtovníctvo, alebo uplatňovať paušálne výdavky ? (max.420€/mes). Od výšky základu dane totiž závisí výška preddavkov do ZP od 1.1.2016. Keďže podnikanie bude trvať len dva mesiace, ak budeš uplatňovať paušálne výdavky, preddavky budú vysoké...